Hverdagskos

I går hadde jeg en herlig kveld med både sushi, og snacks i form av chillinøtter, grønnsaks-sticks, chips, dipp og sist men ikke minst kokosboller. For en fest! Det er så herlig å gjøre slik midt i uken synes jeg, og ikke alltid spare all sosial hygge til helgen.

Det må jo ikke være helg eller en spesiell anledning for at man skal unne seg en kokkosbolle eller to. Faktisk så smaker det nesten litt ekstra godt på en tirsdag. Poenget mitt er at alt handler om balanse, og når man har en aktiv livsstil så er det helt greit å kose seg litt innomellom. Vi hadde en helt herlig kveld, med masse skravling og latter. Jeg storkoste meg, og da gjør det ingenting at man kom seg litt sent i seng, og er en smule trøtt i dag. Det var så verd det! En kopp kaffe ekstra så løser det seg. 

I dag går dagen min litt i ett, så min egen trening  ser ut til å utgå. Jeg får ikke trent selv, men jeg skal hvertfall sørge for at kundene mine får en solid treningsøkt. Jeg er ikke hjemme før utpå kvelden, og da kjenner jeg at jeg har lyst på noe eksra godt til middag, men akkuratt i dag er jeg helt tom for matinspirasjon og ideer. 

Har dere noen middags tips til meg

 

Smiiiiil Maren


 

15 kommentarer
    1. Skreller søtpoteten og skjærer den i båter, før jeg legger båtene på stekeplate (med bakepapir) og krydrer med salt, pepper og oregano, og litt rapsolje oppå! Omtrent 20 minutter i ovnen på 180 grader:-)

    2. Wok! Så enkelt og så godt! Paprika, gulrøtter, brokkoli, purre, blomkål og kjøtt f.eks kylling eller svinekjøtt. Blir ekstra godt med litt chilisaus eller woksaus! Stek små mengde på høy varme. Wokpanne er ikke nødvendig 🙂 mange av de andre forslagene hørtes gode ut også 🙂

    3. gryterett av røde linser, edelsvin/strimla svinekjøtt, løk, tomater, litt chilli, revet blomkål (ris konsistens), paprika, hvitløk, bittelitt gulrot. Smak til med karri, pepper, paprikakrydder, og soyasaus, For ekstra gos smak; rør inn 2 ss mager kyllingost! Høres kanskje sært ut men dette er knallgodt – og lett å mage mye av så du har rester:-)

    4. Grove vafler 🙂 Alltid en slager og raskt å lage -ekstra digg på en onsdag når man har vært på farten hele dagen!

    5. Fiskeburgere i polarbrød extrem, med avokado (skivet eller skvist :)), blandet salat, dressing av gresk yoghurt krydret med sennepspulver og røkt paprikapulver. Og ved siden av: fries av søtpotet, persillerot (nydelig!!) og vanlige poteter.
      Man tager det man haver!
      Fin dag videre 🙂

    6. Jeg tar det litt på slump + at jeg lager røren veldig tykk slik at vaffel platene blir en smule tjukke men da metter det litt ekstra:) 2 egg,ønsket mengde med natreen (ikke flytende),melk,en desj meierismør,1ts bakepulver og 2ts kardemomme,havregryn og grovt mel.Bruker ofte sammalt hvete fint og rugmel og da blir det passe grovt:) Pleier å ha med disse på jobb og de holder seg helt supert i alliminums folie og bare en sånn lunsj er himmelsk!:) Lykke til:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg