Frokost på 3 minutter & morsdag

Denne søndagen startet jeg veldig tidlig, med forberedelse av oppstart med nye PT kunder. Når man elsker jobben sin så gjør det ingenting å jobbe på en søndag. Det er noe magisk med å sitte å jobbe sånn på morgenen når de fleste andre sover. Jeg har tent levende lys, og laget meg en stor kopp kaffe, ute er himmelen helt rosa og solen er på vei opp. Magisk er faktisk det eneste dekkende ordet for denne morgenen. 

Frokost må man ha, spesielt hvis man skal prestere tidlig på dagen. I dag ble det havregrynsgrøt med kiwi, friske jordbær og appelsinjuice. Grøten lager jeg enkelt ved å ta ønsket mengde gryn i en skål. Jeg bruker ca fire gode håndfuller havregryn, så heller jeg på godt med vann slik at grynene dekkes, og tilsetter litt sukrin og et par dråper stevia med vaniljesmak. Inn i mikroen, og vipsen er grøten ferdig på ca ett minutt. Vanligvis lager jeg grøten min å kjele, og rører inn både proteinpulver, melk, kanel og gjerne litt kakaopulver. I dag hadde jeg lyst å teste ut hvor raskt en slik grøt kunne lages, og det tok altså ca 2 minutter å forberede, og ett minutt i mikroen. Så her har dere det folkens, frokost på 3 minutter. Toppingen forberedes mens grøten er i microen. 

I dag er det morsdag, og etter jeg har hatt min siste kunde i dag skal jeg rett opp på middag til mine foreldre. Jeg gleder meg til å feire verdens beste mamma, hun er min klippe i livet og jeg kan ikke forestille meg en hverdag uten henne. Vi deler så enormt mye, vi snakker sammen hver dag, og jeg har faktisk ikke ord i mitt ordforråd som er dekkende for å beskrive hvor viktig hun er for meg, og hvor glad jeg er i henne. Jeg får en klump i halsen og blir litt blank i øynene når jeg skriver dette. Jeg var nære med å miste henne da hun fikk diagnosen Leukemi (blodkreft) når jeg var 14 år gammel. Mamma vant kampen mot kreften, og det har gjort at båndet mellom oss er så sterkt, og vår familie er ubeskrivelig nære. I dag skal vi feire deg mamma, for alt du er, og for alt du gjør. For at du alltid stiller opp, alltid har tid, alltid lytter og alltid har kloke råd, for din enrome kjærlighet, og din genuine godhet. Tusen takk, og gratulerer med morsdagen. 

 

Smiiiil Maren


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg