Tilbake i veggen

Endelig kom jeg meg tilbake i klatreveggen, og det føles så herlig. Jeg har virkelig blitt hektet på klatring, og det er bare så gøy. Nå sitter jeg her med hovne underarmer, og blemmer i hendene etter mange turer til toppen av klatreveggen, og masse leking i buldreveggen. Jeg er fremdeles i nybegynner stadiet, men jeg kjenner at jeg begynner å få det til nå. I dag kjente jeg at jeg faktisk klarte å bruke flere av tipsene jeg lærte på Klatreverket, og klatre mer teknisk riktig. Det gav mestringsfølelse, og motivasjon for å fortsette. Det er også gøy å nå bare kunne gå rett inn, ta på mitt eget utstyr, knytte seg meg selv inn med 8-tallknute, kameratsjekke personen som sikrer meg og begynne klatringen, helt uten hjelp. 

Vi klatrer på Samsen, og på bildet over ser dere hovedveggen. Det er flere vegger, og enda et stort rom som ikke er med på bildet. I tilegg er det en stor “buldrehule” til lek og buldring. De ansatte er utrolig hjelpsomme og hyggelige, så hvis du går rundt å kjenner på at du har lyst å prøve ut klatring så er det bare å henvende seg på Samsen Kulturhus. Dersom du bor i Oslo så anbefaler jeg Klatreverket, og spør gjerne etter Frode som instruktør. det var han som hadde kurs med meg, og han var så utrolig dyktig og ikke minst veldig hyggelig. På bildet under ser dere den berømte åttetalls-knutsen. 

Jeg vet det er mange av mine lesere som driver med klatring. Dere som ikke har testet enda, ser det ikke gøy ut? Får dere lyst å prøve? 

Nå kommer snart skjønne Charlotte på besøk her. Hun er høygravid, og fortjener virkelig å bli vartet opp i kveld, så det er akkurat det jeg skal gjøre. Nå ringer hun nok straks på døren, og jeg er jo overhode ikke ferdig med all snacksen og kosen jeg skal stelle i stand for henne. Så nå må dataen bort, og jeg må få opp farten her. Nyt lørdagskvelden dere.

 

Smiiiil Maren 


4 kommentarer
    1. samboeren min driver ed buldring, flere ganger i uka 🙂
      Var mye med før, mest gira på klatring men så har jeg prioritert styrke og løping beller. Men kaltra faktisk i går, så kjenner at det er noe jeg vil gjøre mer
      av. Er bare det å sette av tid når det er så mye jeg vil gjøre :-p

    2. Så gøy at du er begynt med klatring, du som liker “apekattsrell” må jo være som skapt for klatring – kan skjønne at du liker det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg