Idrettsutøvere og Yoga

Jeg ble introdusert for Yoga for noen måneder siden, og ble raskt utrolig glad i denne formen for trening. Ja jeg sier trening, fordi Yoga er virkelig ikke bare pusting, og tøyning. Det er så mye mye mer. Jeg skulle ønske jeg fikk deltatt mer på timer enn jeg gjør pr dagsdato, for jeg kjenner hva det gjør med kroppen min, med stressnivået og velvære generelt. Heldigvis så har jeg lært en god del de månedene jeg har gått på Nina sine timer på Balanse Yoga & Pilates, og kan derfor praktisere noen yogaøvelser uansett hvor jeg er. 


Her om dagen kom jeg over en litt spennende artikkel, skrevet av fantastiske Julia Rippel, damen bak Yogamatta.no. Artikkelen tar for seg hvorfor du som idrettsutøver burde praktisere yoga. Jeg synes det er et spennende tema, fordi mange som trener svært intensivt og hardt ofte ikke ser fordelene ved yoga. Jeg ville derfor dele denne artikkelen, og kanskje flere kan finne den interresant. Julia kommer med mange spennende poeng, og jeg må si jeg blir imponert over denne dama.

Foto: Joakim Løschbrandt

Yogamatta.no er forresten en super mulighet til å praksisere Yoga hjemme i din egen stue. Jeg skal teste ut om dette i noen uker nå, og håper at det kanskje kan gjøre slik at jeg får litt mer yoga inn i hverdagen min igjen. Flinke Nina Willumsen Moseidjord, som har vært min instruktør og mitt store forbilde innenfor Yogaen, underviser klasser på denne nettsiden, så igrunn passer det jo helt perfekt. Det er også flere dyktige instruktører, og en haug av ulike klasser slik at alle kan finne noe som passer dem. 

Er det noen av dere som praktiserer Yoga? 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg kan virkelig anbefale denne dedikerte og flinke fyren her.. Han holder yoga kurs/prøve timer i handelens hus.. Jeg var veldig skeptisk til hele yoga konseptet da han introduserte det for oss på Krs crossfitsenter som prøvetimer, men Kenneth overbeviste stort.. Ble utrolig avslappet i kroppen og det er faktisk tung trening!
      Mvh. Børre
      http://kmyoga.no

    2. Hei Maren
      Jeg har prøvd yoga noen få ganger. Vi hadde faktisk en yoga instruktør som kom og hadde en time med oss på jobb. Har prøvd et par ganger på treningsstudioet hvor jeg trener. Jeg er en rastløs og energisk person og føler jeg ikke helt får det til, men jeg må vel kanskje prøve det noen flere ganger?! Jeg har likevel forståelse for at dette passer og fungerer for veldig mange:) Jeg har en veldig stressende hverdag med full jobb, trening, møter, 2 barn, fritidssysler osv…. Har du noen tips til en stiv, rastløs sjel til å få dette til? Jeg liker nemlig aller best styrke ( gjerne tung) og spinning som trening!
      Ha en super helg
      Eirin:)

    3. Kan virkelig anbefale yogamatta.no, og Julia. Hun er bare helt fantastisk! Har gått på kurs hos henne på myk yoga en god stund. Får noen år tilbake hadde jeg slimposebetennelse i hoften, og hadde utrolig mye smerter. Etter den verste betennelsen var over, var jeg blitt utrolig stiv i hofter og ledd, og balansen var blitt utrolig dårlig. Men ved hjelp av yogatimene hos Julia så er jeg blitt mye mer myk, og balansen er mye bedre!

    4. Jeg meldte meg inn på et lokalt treningssenter for å ta yogaklasser med en instruktør som er veldig flink. Det er dynamisk yoga. Det tok noen ganger før jeg klarte å koble ut, stresse ned og faktisk være til stede i klassen med hode og kropp. Nå elsker jeg det og prøver å få vært med to ganger i uken.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg