Frokost i et glass

Jeg tok helg allerede i går, og dermed kunne jeg kose meg med god tid, og en delikat, fristende frokost denne fredagsmorgenen. Det skal ikke så mye til for å gjøre frokosten litt ekstra deilikat. Alt jeg har gjort her er så dandere frokosten i et glass i stede for en skål, og vips ser det så mye mer fristende ut. 

I det ene glasset har jeg musli, drikkeyoghurt med bringebær smak, druer og jordbær. Den andre inneholder samme typen musli, drikkeyogurt med banan smak, og friske jordbær. Aller helst skulle jeg hatt et par bananskiver i den også, men det hadde jeg desverre ikke. I det siste glasset har jeg blåbær-biola med musli og friske blåbær. Etter bildene ble tatt så fylte jeg på med enda litt mer yoghurt. Jeg valgte å ta bildene til dere først, slik at det kom tydelig frem hva glassene inneholdt. Slike glass kan varieres i det uendelige, det er bare kreativiteten som setter grenser her. Prøv deg frem med ulike typer yoghurt, kesam, cottage cheese, og ulike typer nøtter, musli, gryn, frukt og bær. Dander det lagvis, og jeg garanterer at det vil se super delkat ut i et slikt glass. Disse glassene er fra IKEA, og kostet nesten ingenting. 

Ha en deilig fredag dere, endelig er helgen her. Straks kommer min skjønne, snille Pappa hit for å hjelpe meg å henge opp et gigantisk bilde her i leiligheten. Jeg er utrolig spent på hvordan det blir seende ut. Det er så høyt under taket her i leiligehten min, og jeg har enormt mye ledig plass på veggene. Jeg har derfor valgt et veldig stort bilde som jeg tror, og håper vil passe bra. Vi får se! I helgen skal jeg på sleep-over hele helgen, og det gleder jeg meg så til. 

Hva er deres planer for helgen? 

 

Smiiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Det er så deilig å se at du har så befriende forhold til mat, og koser deg egentlig når du vil! Men, det jeg ikke skjønner er hvordan du kan beholde den slanke kroppen ved å spise så “godt” jeg trener 6 ganger i uken, mest utholdenhet, og spiser sunt men, men føler selv jeg må ha en viss kontroll over inntak uansett matvare for å kunne visuelt være sånn jeg vil. Jeg vet du ikke skriver sånt gjennom blogg, men om du kunne kanskje skrevet ett innlegg om begrunnelsen til å ikke telle kalorier, ha kontroll osv, eller noe “i den duren”. For jeg skulle gjerne levd så fritt , men tørr ikke helt! Kan det også ha noe med hvordan den “naturlige” kroppsformen er, og at noen må passe mer på? ( som meg selv) . Bra blogg du har og inspirerende!

    2. Mona: Du sier du trener mest kondisjon – jeg trener desidert mest styrke. Det er en stor forskjell. Jeg spiser mye ja, men det er jo nesten bare sunn, ren mat 🙂 Jeg har skrevet det hundre ganger før , men sier det gjerne igjen – for min del synes jeg det å telle kalorier skaper et usunt og unødvendig fokus! Jeg ønsker ikke å begrense meg selv på den måten, ikke får jeg det til heller 🙂 jeg spiser godt , og trener masse, og for meg funker det helt topp! Alle må finne sin måte og hva som funker for dem, men for meg er det uaktuelt å ha en hverdag fullt med kaloritelling og strenge regler på kostholdet. Livet er for kort til å holde på sånn – men det er kun min personlige mening :):)

    3. Tusen takk for flott svar 🙂 ja, med befriende og godt, mente jeg mer mengden av sunne matvarer, og flere kosedager enn en, som mange andre bloggere virker mer “kontrollerte” på! Utholdenhet som dans,jogge, yoga, svømming osv. Jeg tror du har rett med å finne sin vei, men godt å se din blogg som skaper en følelse av at man ikke trenger å være streng, og at man kan kose seg! Så gjelder det å finne min vei i det 🙂

    4. Nam! Jeg elsker müsli og meieriprodukter 🙂 har du noen spesiell müslifavoritt av de man kan kjøpe i butikken?

    5. Hei. Jeg er en kvinne på 53 år. Du er virkelig en frisk pust for unge…..og for godt voksne damer. Ser så enkelt ut både med treningen og kosten. Men dessverre så vet jeg alt for godt at det koster en god del motivasjon. Noe jeg ikke klarer å få opp……… Men takk for en fin blogg. Hildegunn

    6. Hej! Dom glasen är så fina och prisvärda! Hur mycket rymmer dina glas? 30 cl eller 45 cl? Det finns ju två olika storlekar och jag har så svårt för att välja vilka jag ska köpa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg