Hva skal du spise før trening?

I samarbeid med Tine YT

Tidligere i uken fikk jeg en kommentar på et innlegg jeg skrev om morgentrening. Kommentaren inneholdt et spørsmål om hva man skal spise før trening for å ha energi til treningsøkten, og samtidig unngå å spise så mye at man får sting eller hold. Mange liker å trene enten før jobb/skole, eller like etter jobb/skole. I begge alternativene så er det sannsynligvis en god stund siden man har fått i seg mat, og da er det viktig å fylle på med noe som gir god energi, men som samtidig er lett. Tine YT proteinrik drikkeyoghurt er da et supert alternativ.  Den kommer i to smaker, bringebær med korn, og banan/pasjonsfrukt med korn. 

Begge smakene kommer i solide flasker med kork som gjør at de er enkle og greie å slenge med seg i treningsbaggen. Jeg personlig synes det er perfekt å ha en slik drikkeyoghurt og en frukt. Det gir meg god energi, og jeg får ikke sting selv om jeg har spist like før økten. Første gang jeg smakte den likte jeg bringebær best. Den er så frisk og god i smaken. Nå er jeg faktisk på vei over mot banan som favoritt. Det er perfekt å drikke den proteinrike banan/pasjonsfrukt yoghurten sammen med en ordentlig banan. Optimal oppladning i mine øyne. Næringsinnholdet er også svært bra. 61 kcal pr 100 gram, dvs at hele flasken inneholder kun 183 kalorier, og hele 12,3g proteiner. Jeg synes det et kvalitetstegn at YT drikkeyoghurter er utviklet i samarbeid med ernæringsavdelingen på Toppidrettsenteret. 

En liten artig sak er at i januar og februar finnes det kampanjekoder på innsiden av etiketten på flasken. Sjekk koden din på yt.no og vinn sporty premier. Hundrevis av premier gis bort!! Pakk treningsbaggen kvelden før, og sett den klar i gangen, da blir det så mye enklere. Pass på at du har med deg treningsklær, sko, et lite håndkle, og drikkeflaske. Sleng med deg en YT proteinrik drikkeyoghurt og en frukt så er du sikret energi til økten din. God trening! 

 

Smiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. MM, det er jo så godt! Litt dumt at jeg har melkeallergi, men viss ikke hadde nok dette vert toppen for meg også 🙂 Pleier og bare slenge i meg en banan, eller noen nøtter, så har jeg alltid en stor flaske med vann – og det funker for meg! Ønsker deg en fantastisk dag <3

    2. bare et lite tips til innlegg:
      -skrive om dine sko?
      -skrive hvordan du lager havregrøt
      -skrive om treningstoppene dine

    3. Anniken Gjørøy: Bananer og nøtter er helt perfekt 😉 Så får du i deg litt protein og karbohydrater etter trening så blir det helt optimalt 🙂

    4. Nå ble jeg glad! jeg smakte denne noen få ganger i 2012 og syntes den var så god, men så fant jeg den ikke i butikken lenger. Jeg trodde de hadde sluttet å selge den. nå skal jeg se etter denne i butikken! 🙂

    5. Eli: Ja men det stemmer 😀 De ble lansert første gang i 2012, også kom de tilbake nå. Mange har savnet og etterlyst dem!! De er helt utorlig god på smak 😀 Så enig med deg!

    6. Det er jo helt utrolig mye tilsatt sukker i dem da? Er det ikke det da?
      Det er hvertfall langt fra den beste drikken å drikke før trening 😉

    7. Har du eksempler for før og etter trening-måltider for oss med laktoseintolleranse, og ikke liker nøtter?
      Er frukter som inneholder nok karb og proteiner uten at det må bli et stort måltid ut av det?

    8. Jeg spiser nødvendigvis ikke noe før trening lenger da jeg ikke trenger karbohydrater på samme måte som jeg gjorde før da jeg spiste “vanlig sunt norsk kosthold”. Men hvis jeg skal trene tidlig tar jeg ofte en fettkaffe bestående av kaffe, kokosolje og fløte. Da holder jeg stabilt blodsukker og energi lenge 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg