I dag vant sofaen

Altså… Nå skulle jeg delt et inspirerende innlegg om gruppetimer, og spinning. Jeg skulle ha deltatt på en spinningtime, og vist dere masse freshe bilder av en super happy Maren i endorfinrus. Vel, slik ble det ikke! Hvorfor ikke? Rett og slett fordi jeg ikke orket. Så da ble det en tur innom butikken, hvor en hel haug av ikke blogg-vennlig matvarer ble handlet, rett hjem, på med joggebuksa, dyna ut i sofaen og maraton av Greys Anatomy. 

Jeg følte ikke for å dra frem kamera nå i kveld, så defor har jeg søkt frem litt inspirasjonsbilder som jeg føler beskriver min kveld veldig fint. Tente lys, myke pledd, serier og kos. Jeg er som regel alltid sunn, og sporty, men alle har behov for å bare skru helt av innimellom. Koble ut, og bare nyte det å slappe totalt av. 

Noen som kjenner seg igjen i slike dager? 

 

Smiiiil Maren


 

 

27 kommentarer
    1. Pussig, men jeg skrev ett innlegg i går om hvor lite jeg leser at andre bloggere som trener mye nesten aldri skriver om de dagene det ikke ble trening og hvor de valgte sofaen og avlsappning i stedet 🙂
      Kjekt å lese at andre også har det slik inn i mellom!
      God kveld 🙂

    2. Faktisk litt godt å høre at du også unner deg slike dager, Maren 🙂 det viser bare at du er menneskelig! Kos deg med god samvittighet fliiiinke deg! Du er en sto r inspirasjon 😀

    3. Du er så motiverende Maren <3 Liker at du deler både de gode dagene med trening og kosthold, men også at du deler de dagene der usunn hygge og sofaen frister mest! Uten tvil en av mine favoritt blogger! Kos deg i kveld <3

    4. Absolutt! Noen dager er bare det eneste riktige å bli i sofaen med TV og noe godt å spise. Jeg liker å tro at kroppen sier ifra at nå har det vært litt høyt tempo en stund, så nå trenger den en time-out for å være på topp igjen i morgen 🙂
      Kos deg og nyt kvelden uten dårlig samvittighet!!

    5. Åååh Maren dette reddet dagen min litt!! Jeg er alt for dårlig å klare å slappe av uten å ha fått trent selv om det trengs til tider, men i dag ble det sofa og kos. Jeg klarte ikke å nyte det før jeg leste innlegget ditt nå, din hverdagsengel!
      Tuuusen takk!!!
      Koos deg videre 🙂

    6. Dette er grunnen til at jeg leser din blogg! Det er normalt å være sliten, kroppen trenger pauser! 🙂 takk for at du er et utrolig sunt og bra forbilde 🙂

    7. Sofaen fristet veldig i dag, men nå har jeg akkurat kommet hjem fra trening. En FANTASTISK følelse etterpå. Nyt fridagen, det har kroppen virkelig godt av i blant. Syns du det er greit å telle kalorier for å få i seg nok næring? På en treningsøkt forbrenner jeg ca. 700 kalorier, og da trenger jeg 1400+700. Kanskje litt mer for å bygge muskler?

    8. Anonym: Jeg teller aldri kalorier, og anbefaler ikke å gjøre det heller. Jeg personlig synes det skaper et usunt og unødvendig fokus. Jeg kan ikke utalle meg om hvor mange kalorier du trenger ila en dag uten å vite noe om deg, og hvordan din hverdag er, hvor aktiv du er, hva målene dine er osv. 🙂

    9. Blir glad når jeg hører andre enn meg også gjør sånt 🙂 haha
      Her har det vært alt annet enn sofaen i dag, startet med en økt halv 6, før skole og jobb etterfulgt av skolearbeid :/ Misunnelig! Men kan heldigvis kaste meg på sofaen til lørdagen og bare slappe av *gleder meg* <3

    10. jeg kan ikke beskrive hvor utrolig flott det er å lese bloggen din. det er akkurat som mitt eget liv, og det er godt å se at andre også har den hverdagen. du er av og til omringet av stress og idag har jeg totalt fri med sjokolade og boller på bordet

    11. Heia deg! Fridag er sunt innimellom 🙂 Ikke lov å kose seg med dårlig samvittighet, da er det ikke verdt det. Nyt det nå, og nyt overskuddet imorgen 😀
      Line

    12. Hei! Kan du skrive et innlegg som er litt mer detaljert med tanke på styrketreningen din? at du i tilegg skriver hvor mye kilo ekstra du evntuelt tar og hvor mange repitisjoner? 🙂 du er stor inspirasjon <3

    13. Tusen takk for et super raskt svar Maren! Min hverdag består av skole og trening. Jeg trener som regel 7 økter i uken med 1-2 fridager. En treningsøkt kan for eksempel se slik ut: 60 min med spinning, 30-40 min med styrke og 10 min med tøying. Målet mitt innenfor treningen er å prestere best mulig både når det gjelder kondisjon og styrke. I tilleg beholde min alsidighet og bevegelighet 🙂

    14. Anonym: Mente at jeg kan ikke uttale meg om dette over bloggkommentarer, mente ikke at du skulle skrive hvor mye du trente osv her. Forstår at det var lett å misforstå. Beklager hvis jeg ordla meg vanskelig. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en PT på senteret der du trener, som kan utarbeide en super plan tilpasset akkurat deg 🙂 Lykke til

    15. Jeg ble kjempe glad av å lese dette innlegget. Det er bra å høre at du også må ha sånne dager en gang i blant. Hvis du ellers lever sunt og trener regelmessing, går det helt fint å ta en skikkelig kosedag! Jeg lagde en regel for meg selv for en stund tilbake: hvis du ikke har lyst til å trene, trenger du ikke å trene! Jeg mener at det er bedre med en skikkelig treningsøkt og hvis du trener på lyst og fordi du synes det er kjekt, klarer du også å bygge en livsstil ut av det 🙂

    16. Så vittig, har nemlig nesten lik dag selv. Skulle trene en fullkropps økt, men kjente på første øvelse at kroppen bare stritta i mot. Endte opp med å gjøre noen få, ganske lette øvelser, rullet den støle kroppen litt og dro rett til sushi- sjappa og grabba med meg det og et blad hjem. Så det ble sushi, smoothie og sofa her. Litt hverdagskos trengs, godt å se at det gjelder flere, og at det er helt fint 🙂

    17. Så deilig at andre også føler det slik noen dager! Viktig å høre på kroppen også og ta signalene på at man trenger hvile:) Ha en super kveld videre 🙂
      Klem Eirin

    18. Idag måtte jeg rulle ned å lese her! Idag var det nemlig min tur til å ha det med ro. Og det på en mandag?! Leser min egen kommentar til deg, og prøver så godt jeg kan og ikke ja dårlig samvittighet for all den (nydelige) sjokoladen.
      Imorgen kommer det en ny dag, med masse energi.
      Digger deg og alt du kommer med på bloggen 🙂 Stå på:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg