Student lunsj

Det er ikke alltid maten min er så inspirerende og fancy. Noen ganger (i grunn ganske ofte) ser lunsjen min slik ut. Knekkebrød, skinke og tubeost. Enkelt og greit. Jeg kaller det for studentlunsj. I dag er dette lunsjen min, i tillegg til to kokte egg, noen mandler og et eple. Jeg koker eggene kvelden før, og oppbevarer de ferdig kokt i kjøleskapet. På den måten er det bare er så slenge de meg seg neste morgen. Det blir jo ikke enklere. Jeg må alltid ha en frukt til også, det blir på en måte desserten. 

Mandlene har jeg med som snacks, fordi jeg vet at når jeg er i praksis helt til kl 16, så blir jeg alltid sulten like før jeg er ferdig på jobb. Da er mandler genialt å snackse litt på, både for å holde blodsukkeret stabilt, og for å unngå å gå på en gigantisk smell på matbutikken når jeg skal handle middag etter jobb. Jeg liker å kalle de små nøtteposene mine for “brannslokkere”. Det er jo akkurat det de fungerer som når sulten og fysenheten melder seg mot slutten av arbeidsdagen. 

Jeg vil veldig gjerne ha litt ta-med-seg-lunsj inspirasjon fra dere. Hva bruker du å ha med deg som lunsj på jobb eller skole? 

 

Smiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Haha, går som regel i akkurat samme lunsj her! Men noen ganger bytter jeg ut pålegget med avokado i stedet. Det er så lett å bare ta slenge den, en kniv og noen knekkebrød i vesken 🙂

    2. Salat med kokt blomkål, perletomater, sukkererter, kyllingfilét, kokt brokkoli , kvernet pepper, rosmarin og et par eggehviter 🙂
      Mager kesam med blåbær, sukrin & kanel.
      Salat med vannmelon, sukkererter, ruccola, isbergsalat, mandler, cantaouloupe melon & perletomater.
      Ha en fin onsdag! 🙂

    3. Kjører samme stil som deg 🙂 Knekkebrød, en halv avokado som jeg bruker som smør og kyliingpålegg. Det hender også at jeg lager dobbel porsjon til middag og tar med meg restene til lunsj 🙂

    4. Her går det ofte i middagsrester. Noen ganger (på korte dager) har jeg med en grønn smoothie, og andre ganger har jeg med meg overnatta havregrøt laget på glutenfrie havregryn, soyamelk, banan, eple, kanel, mandler, chiafrø og solsikkefrø. Nam!

    5. Her går det i nekkebrød med makrell i tomat, egg og/eller kjøttpålegg, kyllingsalat, middagsrester eller omelett fylt med masse godt. Hvis ikke er det beste jeg vet meiriprodukter, men prøver å holde det kun til kveldsmat da det er så dyrt å s skal spise til flere måtldier 😛 Men det er jo favoritten helt klart!

    6. Hei Maren ! Et godt tips til lunsj er grove tortillalefser med et tynt lag majones, salatblader,purreløk, skinke og ost. Disse lager jeg kvelden før. Er også godt med snøfrisk ost og laks også. Klem Tonje

    7. Ender ofte opp med å ta med meg litt havregryn og granola i en boks, i tillegg har jeg med en yoghurt som jeg blander inn. Ellers blir det også en del smoothie, men da hiver jeg oppi litt avokado og havregryn for å gjøre den mer mettende 🙂
      Om du får inn mange gode tips, kan du kanskje dele dem i et innlegg? Regner med det er en del som sliter med hva man skal ta med seg til lunsj på jobb og skole

    8. her går det i kald havregrøt (med vaniljeprotein, kardemumme og egg – beste konsistensen!) og så hakker jeg en banan over. blir aldri lei :))

    9. Jeg synes selv jeg er ganske kreativ. Jeg varierer med ulike typer salat satt sammen av det jeg har i kjøleskapet. Sunn ostekake laget med havregryn og skyr mm. Wrap med ulikt fyll og fullkornstortilla eller omelettwrap(tynn omelett uten fyll). Jeg har en smart matboks fra contigo med ett stort rom til f.eks suppe eller youghurt og ett annet rom til f.eks granola eller krutonger. Ellers er jeg veldig glad i bare og ta med meg en frukt og en av disse ferdige måltidene. F.eks havregrøten 14 Tine (kjempe god!) Gresk youghurt jordbær Tine, God morgen yoghurt Bringebær uten sukker, Byggrynslunsj osv. Dette ble en innholdsrik kommentar. Håper du finner noe nyttig!
      Hilsen en som er veldig glad i å lese bloggen din! 🙂

    10. Er veldig periodemenneske, men nå for tiden er det hjemmelaget hummus som jeg bruker som dip til gulrøtter eller som underlag for kjøttpålegg på brød/knekkebrød som er den store slageren! Kokte egg og en pakke røkelaks blir ofte med dersom jeg har kjøleskapsplass. Eller speltlomperuller. Blir ofte inspirert av Linda Stuhaug sin blogg i matveien, og regner med du også leser der iblant 🙂 T
      akk for en bra blogg jeg stadig er innom!

    11. oh my elsker å ha med en boks med kesam! Har stående en flaske med saft i skapet som jeg bare blander ut. Har jeg en lang dag forran meg slenger jeg som regel med et par speltlomper med skinke og spinat <3 dette er smashing.

    12. Gresk yoghurt og korn + en smoothie, bruker ofte å ha fullkornstortilla med pålegg eller speltlomper, wok, salat, matmuffins osv:D Elsker bloggen din! Du er et supert forbilde! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg