Skal du trene i dag?

God morgen. Jeg titter raskt innom dere på vei til praksis. Jeg har sovet litt dårlig i natt, og etter en lang dag i praksis er det fare for at treningsøkten kan bli litt tung. Jeg har enda tilgode å angre på en treningsøkt, og den gode følelsen etterpå er så herlig. Det vet jeg jo, men etter en lang dag, er det likevel litt vanskelig å motivere seg selv. Jeg tenkte derfor å titte innom dere nå på morgenkvisten og dele treningsøkten min med dere. På den måten har jeg liksom sagt det høyt at jeg skal på trening, og da blir det litt lettere å dra til treningsenteret etter jobb, og ikke hjem på sofaen – selv om det kanskje frister aller mest i det øyeblikket klokken slår 16, og man er ferdig på jobb. 

Her kommer min planlagte mandagsøkt: 

  • Knebøy 
  • Chins
  • Bulgarsk utfall
  • Roing i slynge 
  • Skulderpress
  • Hipthrust

 

Jeg utfordrer flere av dere til å dele treningsøkten deres i kommentarfeltet, lag en liten avtale med meg at etter jobb eller skole, så skal du på trening, og gjøre følgende økt. Også skriver du opp hva du planlegger å gjøre. Ting som blir skrevet ned, og/eller sagt høyt er ofte lettere å gjennomføre. 

Nå må jeg løpe her, jeg er visst allerede litt sent ute. Ha en nydelig dag dere, så gleder jeg meg til å lese om treningsplanene deres denne mandagen. 

 

Smiiiil Maren


24 kommentarer
    1. God morgen 🙂
      Skal kjøre en dobbel idag med spinning først, og deretter ei økt med fokus på rygg, mage og bryst. (Pullups, dips, t-bar, facepulls, rygghev, benkpress, flies og mageøvelser.)
      Forhåpentligvis (og sannsynligvis) er du litt mer klar for ei treningsøkt på ettermiddagen når kroppen sikkert er litt mer våken enn nå på morgenkvisten 🙂 Mange ganger kan det hjelpe å tenke at man skal dra på trening og gjøre iallfall litt.. (og når man først er der så kan man like gjerne gjøre resten også! 😉 ) Og så er følelsen såå god etterpå, når man har gjort det man skulle, da kan man nyte en bedre middag og sofaen, og være godt fornøyd etterpå 🙂 Just do it! 😀

    2. Dagens planlagte styrkeøkt: pushups, knebøy, situps(to forskjellige), planken, side planken og rygg ups.
      Jeg har som du kanskje ser ikke tilgang til treningssenter. Jeg er personlig ikke så fan av det. Jeg bruker det jeg har hjemme. Da får vi se om denne liten blir gjennomført 😉 du er virkelig til inspirasjon! 🙂

    3. Jeg trente styrke på morgenen før skolen idag for å kickstarte uken. Det ble 4 x 7minutters jobbing med to ulike sett; squats med medisinball, pushups, dips og laydown pushups. Deretter mountainclimber, bicycle situps, mageøvelse der man ligger på bakken og løfter stake ben opp/ned mot bakken, og tilslutt hoftehev. 🙂 Etterfulgt av en god frokost!

    4. Jeg trente bein i dag tidlig 😉 Boksbøy, markløft, rumenske markløft, pulltroughs, rygghev stod på programmet. Jeg avsluttet med en beinkompleks bestående av hiptrust, legcurls og hofteextensjon i slynger (3×15 uten pause). En tung, men herlig måte å avslutte dagens treningsøkt på! Det er jo vondt å sitte på stolen min her på kontoret. Hehe. Ønsker deg lykke til på praksis i dag og ikke minst på treningsøkten. Dette klarer du lett! 😉

    5. Her er treningen allerede panlagt og publisert for bloggen, og i kveld er det kondisjon og styrke med fokus på ben og kjernemuskulatur som står på programmet. 🙂 Blir en økt på halvannen time effektiv trening og ca 10 min tøying.

    6. Idag har jeg benkpress, chins, skulderpress, enarms roing og facepulls på programmet! Gleder meg til en ny og fin uke 🙂 Ha en strålende dag, Maren!

    7. Jeg skal trene i dag, liker veldig godt å reise rett på trening etter jobb. Økta mi ser sånn ut: rotasjon med strikk, knebøy, skulderpress, nedtrekk, push ups, hip-thrust, stående roing og leg curl på ball. Avslutter med 10x 45/15 intervall på mølla.
      Da er det sofa og netflix resten av kvelden! Hehe! Takk for fin og inspirerende blogg!

    8. I dag er det knebøy, strakmark, hipthrust, chins med strikk og et par mageøvelser som står på min plan + skikkelig tøying på slutten.
      God mandag! 🙂

    9. Dagens økt her blir: Skulderpress med stang, sidehev, fronthev, Skrå benkpress med hantler, bryst i kabelcross, 2 mageøvelser (og 15 min på mølla etterpå om jeg får tid )
      ha en fortsatt fin dag 🙂

    10. Jeg jobber til 8, så skal jeg rett på mølla og løpe mila! Nå er det sagt, så nå må det bare bli gjennomført 😀

    11. Har vært ganske flink og allerede hatt en kondisjonsøkt, langkjøring på ellipse i dag, senere i dag skal jeg på badminton 😀

    12. så ut som en god økt : )
      Her er det bryst på planen i dag, og etter jeg ble så vanvittig støl forrige uke så vet jeg ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til å ta fatt på benkpress igjen :p hehe.

    13. I kveld skal jeg på crossfit sammen med en venninne, – mye lettere å komme seg på trening om man er to 🙂 God trening til deg!

    14. Idag kjenner jeg meg like umotivert som deg..Får satse på at det hjelper når en bare kommer igang! Jeg er ferdig på jobb kl 14 og da blir det markløft, pushups med vekt, utfall bakover, sittende roing, skulderpress, hipthrust 1 ben og planken. Gruer meg allerede..haha! Får hive i meg litt energi nå, det trengs idag 🙂

    15. Jeg fikk smette inn en økt mellom to skoletimer idag, bestemte meg i siste sekund og angrer IKKE!! Kort og godt; 5 sett med 6-10 hipthrust i supersett med 5-8 militærpress. Etterfulgt av tre runder rygghev på benk med vektskive, 3×8! Haaamstring buuurn

    16. Min økt ser slik ut i dag, tømmeøkt helkropp 😛
      A1) Beinpress eller knebøy/frontbøy
      A2) Glutebridge med stang
      A3) Knee-Tucks med stailitetsball
      B1) Skråbenk med manualer
      B2) Roing i kabel
      C1) Sidehev med manualer
      C2) Bicepscurls
      C3) Tricepspress med kabel, stang eller frivekter
      D) Tåhev
      3-4 x 15 reps, ouch 😉

    17. I ettermiddag blir det intervaller på mølla etterfulgt av trx! 😀 Deilig måte å starte uken på! 😀

    18. Hei, Maren!
      Jeg har et spørsmål som kanskje er litt personlig, men som jeg har en del tanker rundt. Bruker du p-piller? Etter jeg begynte har jeg plutselig gått opp 3 kg i vekt, og føler meg ikke spesielt vel heller..Har du noen tips til meg for hvordan å holde meg stabil? Jeg føler jeg spiser veldig sunt, men har kanskje fått litt mer matlyst enn før, og kroppen holder en god del vann. Har også lest at man kan få dårligere resultater av å bruke prevensjonsmidler som p-piller, men om det er sant vet jeg ikke..

    19. Never miss a monday! 🙂
      -chins
      -knebøy
      -mark
      -hipthrust
      -utfall
      -benpress
      -planken
      Gleder meg til å bli støl i morgen 🙂

    20. Lurt 🙂
      Jeg måtte tvinge meg til treningsfri i dag, men har gått tur og trent yoga 🙂 I morgen begynner jeg på nytt treningsprogram, og da skal jeg trene etter skoletid!

    21. Jeg tok en tur på mølla med intervaller. Det var gøy og utfordrende! Starter rolig nå denne uka, siden det er første uka på treningssenter. Har til nå kun gått i skog og mark. Time med PT på fredag så frem til da blir det mølla, roing og sykkel som står for tur! 🙂

    22. Hei marie 🙂
      Det at du har gått opp i vekt skyldes nok vann, ettersom noen p-piller kan føre til økt vannlagring. Det er altså ikke fett, og kiloene vil gå av igjen dersom du slutter på pillene.
      Det jeg vil anbefale er å bruke en lavpille, og ikke en vanlig p-pille. Da slipper du vektoppgang. En lavpille inneholder minimalt med østrogen i forhold til mange andre p-piller. Hvis man tilfører kroppen mye østrogen så kan det føre til blant annet økt appetitt og økt fettlagring rundt mage/lår/rompe.
      Selv bruker jeg jazz, som har ubetydelige mengder østrogen. Har gått på de i noen år nå og har ikke gått opp i det hele tatt.
      Det at folk går opp i vekt skyldes ofte andre årsaker enn pillene i seg selv, da det er svært uvanlig å gå opp i vekt av pillene i seg selv. Med andre ord er det helt ufarlig å bruke p piller samtidig som du ønsker gode treningsresultater

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg