Ukens siste styrkeøkt

Denne uken har jeg kjørt alle fire styrkeøktene mine etter hverandre. Jeg bruker vanligvis å ha en dag pause mellom, men denne uken har energien vært god, og jeg har rett og slett bare følt for å kjøre på. I dag var det dag4 på planen, og dermed ukens siste styrkeøkt. Vi er en gjeng som planlegger litt egenvektstrening, og crossfit inspirert trening i helgen, men utenom det blir det total avslappning og bare hygge. Jeg har alltid som mål å få inn de fire styrkeøktene mine, alt utenom det er ren bonus. 

Dagens økt inneholdt følgende øvelser: 

  • Strakmark 
  • Dips 
  • Chins 
  • Lårcurl 
  • Rygghev
  • Pushups 
  • Sidehev

 

En god økt, og en god dag, det resulterer i masse endorfiner og totalt sett en god treningsøkt. Jeg har hatt full uke i praksis, og var så sliten når jeg kom på gymmet at jeg hadde null tro på at denne økten skulle bli bra. Det skjer noe når jeg kommer ned på solsiden, det er noe med hele energien der, og stemningen som bare gir meg så mye overskudd. Nathalie var med meg på økten i dag, og det hjalp også godt på energinivået. 

Jeg jobber målbevisst med chins om dagen, og jeg skal få opp repsantallet der. På bildet gjør jeg en pullups, men som sagt så ligger hovedfokuset på chins. Jeg tenker å prøve meg på en makstest snart, for å se om all treningen og fokuset har gitt resultater. Jeg får fantastisk god hjelp, råd, tips og veiledning fra Yngvild i WebCoaching. Hun er rå dyktig, og jeg er full av beundring for dem dama. 

Nå har jeg tatt helg, og jeg gleder meg så til å sove til jeg våkner i morgen uten noe vekkerklokke. Jeg planlegger pannekaker til frokost, og tidenes kosedag. Hurra for fridag, og frihelg! 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Hei Maren! Jeg prøver igjen siden du ikke svarte sist jeg spurte. Men jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om din vei til å bli god i pullups? Jeg står skikkelig fast på 4 stk og det har jeg gjort i evigheter. Hva gjorde du for å bli god? Håper på svar!

    2. elise: Det har jeg allerede gjort 🙂 Dvs jeg linket det til et helt fantastisk innlegg skrevet at Martin Norum. det er step by step beskrevet. En helt utorlig detaljert og god artikkel. Google søk: Fitliving pullups, eller martin norum pullups så finner du den 😉

    3. Har du noen gang vurdert å begynne med cross fit eller vektløfting?:) Du behersker jo mange av momentene som er i cf f.eks:)

    4. Du er så flink! Jeg blir så motivert hver gang jeg kikker innom bloggen din!! 🙂 Jeg bare på om det er en spesiell grunn til at du gjør chins i stedet for pullups? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg