Oats & roses

Nå er jeg i full gang i praksis, og dermed er mine hverdagsrutiner litt endret. Jeg starter dagen veldig tidlig, men jeg må alltid ha en god frokost, uansett hvor tidlig det er. Min nye morgentrutine er over-night oats, som jeg koker opp og tilsetter sjokoladesmak. Over night oats betyr egentlig bare at du bløtlegger havregrynene over natten slik at de sveller ut. Neste morgen kan du enten spise grøten kald, koke deg opp eller ta den i mirkoen. Jeg tilsetter litt melk og koker den opp, underveis rører jeg godt, og tilsetter litt kanel, litt kakao, surik og et dryss salt. Når grøten er ferdig kokt så setter jeg den tilside slik at den får kjølt seg litt ned. I mellomtiden hopper jeg i dusjen, eller steller meg. Når grøten er litt avkjølt tilsetter jeg en scoop (ca 30 gram) proteinpulver med sjokolade.

På den måten får grøten en nydelig sjokoladesmak, og den blir proteinrik. Så smaker jeg til med sukrin, kanel og salt til jeg har den søt-salte kombinasjonen jeg foretrekker. Jeg spiser alltid grøten mens jeg ser den første nyhetssendingen på God morgen Norge. Det er uten tvil det hyggeligste programmet jeg vet om, og det var blitt en fast del av min morgenrutine. Jeg liker å ha det hyggelig rundt meg, og spesielt rundt måltidene. Tente lys gjør det ekstra hyggelig på morgenkvisten, mens det fremdeles er mørkt ute. 

I går kom et blomsterbud inn på treningsenteret hvor jeg jobber og overrasket meg med 20 fantastiske hvite roser. For et syn av en bukett! Og ikke lenge etterpå fikk jeg enda en bukett, det er de nydelige rosa dere ser på bordet. Jeg har gledet meg til å fortelle dere hvorfor jeg får så mange fine blomster, det er nemlig fordi jeg fikk A(!) på min siste avsluttende eksamen i sykepleie!!! Jeg kan nesten ikke tro det selv, og jeg ble så uendelig glad når jeg fikk se den karakteren at tårene trillet. Jeg har jobbet så hardt for den karakteren der, og lest så utrolig mye. Jeg har vært så frustrert, så oppgitt og lei. Jeg sov så lite på et tidspunkt og var så stresset at folk rundt meg begynte å komme med bekymringsmeldinger. *ler*. Det er ingen hemmelighet at jeg tøyde grensene litt på slutten av eksamenperioden når det gjelder stressnivå, søvn og min ellers relativt sunne livsstil. Når jeg da fikk se karakteren A lyse mot meg så føltes det derfor så utrolig utrolig godt. Jeg klarte det!!!! 

Når dere leser dette er jeg langt ut i arbeidsdagen min i praksis, jeg satt nemlig å blogget super tidlig i dag morges og innstillte innlegget til å komme ut nå som jeg tenker flere av dere har våknet og kommet i gang med dagen. Jeg håper alt er fint med dere, og at dere får en deilig onsdag, eller lille lørdag – det høres så mye hyggeligere ut! 

 

Smiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med karateren. Kjennes ekstra godt når man har jobbet hardt for det. Så koselig å få blomster da.. 🙂
      Frokostgrøten din hørtes god ut. Miksen med sjokolade, søtt og salt gjør seg 🙂 Bruker ofte å koke havre- eller byggrynsgrøt med et halvt eple i biter. Tilsetter et egg på slutten av koketiden (må røre raskt i begynnelsen). Rører inn litt knuste linfrø og et par spiseskjeer cottage cheese når den er ferdig, og strør på kanel. Synes den er veldig god. Fyldig smak, masse protein (og litt fett), god smak av bakt eple og kanel 🙂
      Ha en riktig fin lillelørdag du også! 🙂

    2. Gratulerer så masse med A på eksamen!! Kan virkelig kjenne meg igjen i gleden din 🙂 Alt strevet føles plutselig verdt det.

    3. Gratulerer så masse, Maren! Ingenting føles så godt som når man får lønn for strevet! Ikke annet enn å ta av seg hatten for den prestasjonen. Imponerende hvordan du klarer å sjonglere alt. Fulltidsstudie er mer enn nok for de fleste, om en ikke har en blogg/jobb som krever sitt itillegg (som nok mye mer arbeid enn vi “andre” faktisk er klar over). Ikke bare klarer du å fullføre, men jaggu så slår du ikke til med A itillegg! Det skal du være stolt over! Du er et skikkelig godt forbilde, Maren, og bloggverden hadde trengt flere som deg. Du fronter sunne, gode verdier og ikke minst så er du er ærlig. Du viser at man må jobbe for ting, men også at det er greit å ikke prestere på alt eller hele tiden. Vi er ikke perfekte, og dårlige dager har vi alle. Det er lov å slippe seg litt ned iblant, og det er lov å være stolt over det man får til. Tusen takk for at du deler med oss og av deg selv. Du er flink og dette skal du være ordentlig stolt over! God onsdag! 🙂

    4. Så bra, grattis!!! Min frokost består alltid av havregryn(store), liten skett vann og 50/50 blåbærskyr og gresk yoghurt. Så digg å bare plukke utav kjøleskapet på morgenen:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg