Ukens siste

I går kjørte jeg ukens siste styrkeøkt. Jeg har fire styrkeøkter pr uke, og alle øktene er fullkroppsøkter. Jeg har delt øktene med dere hele uken, og nå skal jeg dele den siste med dere. Det går mye i de sammen øvelsene, men sett, repetisjoner og belastning varierer fra økt til økt gjennom uken. Jeg bruker også MYO reps på øvelsene på noen dager, og andre dager har den samme øvelsen høyrep med lavere vekt, eller få tunge rep. Stor variasjon, men med de samme øvelsene. 

Oppsettet for økt nr 4 ser altså slik ut: 

  • Strakmark 
  • Dips 
  • Pullups 
  • Lårcurl 
  • Rygghev
  • Pushups 
  • Sidehev 

 

Jeg digger dag 4, og tror faktisk det er min favorittøkt. Godt mulig fordi det er den eneste dagen som ikke inneholder knebøy. *ler*. Jeg digger alle øvelsene på denne økten, og det gir jo et utrolig godt utgangspunkt for en super treningsøkt. Jeg hopper veldig med pullups og chins, og på dag fire er det så mye som seks sett med chins. Det er mye, og det er grisetungt, men så fantastisk deilig etterpå. 

Deler av økten kjøres i supersett, og det liker jeg godt. Supersett betyr at øvelsene kjøres rett etterhverandr, uten pause mellom. Spesielt kombinasjonen rygghev og pushups er en favoritt hos meg. Jeg kjører rygghev med 10 kg ekstra vekt, og passer på å knipe stumpen ordentlig godt i toppossisjonen. Pushupsene varierer jeg mellom smale og brede, og det er kun på grunn av en litt kranglete skulder som nekter å kun kjøre smale. Økten avsluttes med sidehev. Sidehev kan gjøres i kabel, eller med hantel. Du kan kjøre en og en arm, eller begge samtidig, sittende eller stående. Det er så mange varianter, og jeg tror mitt beste tips er å kjenne etter. Kjenn ordenlig godt etter hvilken variant du føler treffer best, hvilken øvelse får ordentlig tak i muskulaturen din, hva gir deg god kontakt. Så kjører du på med den! For min del er det sidelent sidehev med hantel – stående. 

I dag er det styrkefri på denne frøkna. Kroppen skal få hvile, og lade opp til en ny uke med harde og gode treningsøkter. Ha en deilig søndag dere, nyt fridagen før hverdagen braker løs igjen i morgen.

 

Smiiiiil Maren 

10 kommentarer
    1. Hvor er singletten din fra? Hvor mange repetisjoner og sett bruker du å kjøre på pull ups, push ups og rygghev?

    2. Navn: Singlettren er fra Nike 🙂 Som sagt så varierer det fra økt til økt, men på akkurat denne kten hadde jeg 3 rep, 6 sett på pullups, 8 rep, 3 sett pushups, og 12 rep, 3 sett rygghev 🙂

    3. Det er så motiverende å følge deg – du sprer treningsglede og motivasjon og så virker det som du har en balansert og fin innstilling til både trening, mat, familie, venner, studier…. Wow det ble litt voldsomt, men du imponerer virkelig

    4. Hei Maren 🙂
      Jeg forhåndslanserer våre svenske moteprodukter for kjendiser og store bloggere.
      Siden stilen din passer med merkevaren vår, vil vi at du prøver et par.
      Send meg en e-post så jeg kan sende deg mer informasjon.
      Ha en flott dag!!
      Carl

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg