Fargerik & sunn middag

Jeg har fått litt kommentarer på om jeg kun spiser fukt og meieriprodukter. Jeg måtte le høyt når jeg leste kommentaren, for jeg forstår jo at det faktisk kan virke sånn. Men nei kjære dere, jeg spiser mye annet ann kun frukt og meieriprodukter. I dag stod det salat, omelett og skinke på menyen. Det var ingen kjedelig grønn salat må dere tro. 

Det var en salat med masse spennende innhold, blandt annet ruccola, oliven, bønner og en gulaktig spenstig sak som jeg faktisk ikke vet navnet på. Noen som vet hva det heter? Bulgur? nei? Uansett så var det fantastisk godt. Vi hadde også en stor omelett laget av egg, stekte poteter, sopp, tomat, brokkoli og ost. Ekstra proteiner må man ha, og valget falt på kokt skinke og spekeskinke. Vi hadde også fersk rugbrød fra bakeren. Mmmmm. Sunn mat trenger overhode ikke være kjedelig, eller hva?

Sunn middag trenger altså ikke bety kjedelig middag. Bruk fantasien og spice opp salaten, eller omeletten med litt andre ingredienser enn du vanligvis bruker. Det skal faktisk ikke så veldig mye til for å gjøre middagen, eller lunsjen litt mer spennende. 

Hva har du hatt til middag i dag? 

 

Smiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg har problem med at det føles ut som om akillisen eller en sene ved siden av akillisen “hopper” når jeg tar bulgarsk utfall. Dette har jeg klart å fikse litt på ved forbedring av teknikken min, men nå i det siste har jeg fått vondt uten om når jeg gjør denne øvelsen ofte når jeg løper eller også når jeg ikke trener. Vet du hva det kan være for noe? Er jo mega redd for at det er noe som holder på å rykke etc.
      Hvem burde jeg spøre om råd? Burde jeg snakke med en pt, lege, fysoterapaut?

    2. Det er Quinoa, og var det mest næringsrike som astronautene hadde med seg ut i romskipet – stilig. Quinoa inneholder viktige aminosyrer. Likte du det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg