Earlybird & Lunsj

Hverdagen er i gang igjen, og nå er det full rulle igjen med sykepleiestudier og psykiatri praksis, en haug av henvendelser relatert til bloggen, stor pågang med nye kunder som ønsker PT-timer, og oppstart på nytt treningsprogram for min egen del. Jeg storkoser meg, og ønsker hverdagen hjertelig velkommen. I dag har jeg en litt hektisk dag, og valgte derfor å legge treningen min tidlig tidlig i dag morges. Allerede klokken 05.15 satt jeg med macen, og kaffekoppen. Jeg fikk unnagjort litt forarbeid relatert til et intervju jeg skal gjøre senere i dag, og videresendt en del materiale ifb med et annet prosjekt. Det føltes nesten litt rart å sitte å jobbe så tidlig, ute var det helt mørkt, og helt stille. Da klokken passerte 06.30 dro jeg avgårde på trening, og fikk unnagjort 10 km på mølla. Det er evigheter siden sist jeg løp 1 mil sammenhengende, og det var utrolig godt å kjenne at det fremdeles er gjennomførbart. Tungt var det, og jeg måtte jobbe greit med motivasjonen underveism men jeg kom i mål. Dagens økt ble gjennomført på Aquarama treningsenter, like ved der jeg bor. 


Foto: Mats Grimseth

I skrivende stund sitter jeg med en stor lunsjbolle foran meg. I dag ble det en salat bestående av isbergsalat, rødløk, gulerøtter, avokado, tomat, agurk, 4 kokte egg, kyllingbiter og en pakke kalkunskinke. Til dessert ble det et eple og en appelsin kuttet i båter. Salaten kjøpte jeg i en salatbar på vanlig matbutikk, så kjøpte jeg en avokado og en ekstra skinkepakke i tilegg. Perfekt lunsj i mine øyne. 

Så ikke dette fristende ut? 

Nå skal jeg sitte å jobbe et par timer, før jeg skal ut avgårde å møte en journalist for å snakke om Tufteparken som vi forsøker å få etablert i Kristiansand. Jeg jobber aktivt for å få dette til, og det er utrolig gøy å se at vi faktisk får dette til. Jeg gleder meg som en liten ungen til å kunne leke apekatt utendørs i vår helt egne Tuftepark. 

 

Smiiiiil Maren

16 kommentarer
    1. Helene: Skal absolutt ikke bytte 😀 Solsiden er jo mitt andre hjem <3 men jeg bor et steinkast unna Aquarama, så jeg har et kort der også, på dager hvor jeg har veldig dårlig tid, og bare vil ha en kjapp økt 🙂 men jeg trener og jobber på Solsiden 😀

    2. Hei Maren! Du har så fin blogg, blir alltid så inspirert!
      Jeg har bare et lite spørsmål jeg håper du kan hjelpe meg med:D Jeg har kommet godt inn i styrketrening med tunge vekter nå, men får så vonde blemmer i håndflatene. Vurderer derfor å skaffe meg hansker, og lurer derfor på hva som er dine tips om dette og om det er lurt? Har lest av noen at det ikke er anbefalt pga grep og kontakt osv, så er litt usikker. Og isåfall hvilke bør jeg velge?:-) Hadde jo vært lurt å slå til nå som det er salg over alt haha!

    3. Ingvild: Tusen takk for fine ord:) Ja vet du, det er desverre en del av “pakka”. jeg sliter veldig med dette selv, og har egentlig ikke funnet noen veldig god løsning på det. Jeg liker ikke å trene med hansker, akkurat på grunn av det du selv beskriver her. Man mister litt “kontakten” med stangen / vektene, og det går veldig utover grepet synes jeg. Jeg har brukt hansker noen ganger hvis jeg kjører høy rep på pullups feks, men blemmene er der, og de forsvinner ikke. De er både stygge og vonde. Så jeg må desverre skuffe deg og innrømme at jeg er i helt samme båt som deg. Kanskje noen andre lesere har noen gode tips?
      Jeg bruker gode kremer, og alt det der, men blemmene, eller træler som det også kalles er nok desverre rimelig kroniske på meg. Hehe

    4. Hei Maren 🙂
      Bare lurte på om du fremdeles har vippe extentions og om dine erfaringer med Nimue? veldig lyst til å ta, ønsker et naturlig resultat som mulig. Ha en fin kveld 🙂
      <3-hilsen Malene.

    5. Malene: Da booker du time hos Hanne på NIMUE, hun er helt amazing. Jeg har hatt vipper i over 2 år, og har nå en pause på noen mnd. Vippene mine er helt fine, selv etter 24 måneder med extentions – det sier sitt 😀 Hanne er super flink, så hvis du ønsker naturlige og fine vipper bestiller du hos henne <3 og hils fra meg 😀

    6. Tusen takk for raskt svar! 🙂 Har hatt vippe extentions tidligere. Første gang hos Auds som resulterte i all for lange vipper(men ble bedre etter hvert… men endte opp med en pause og gikk ikke dit igjen), så prøvde jeg en ny salong i byen som heter icone, men var like ille der, om ikke verre :/ Ble et veldig unatulig resultat. Fikk jo 3D vipper da, men var absolutt ikke pent. Så veldig kunstig ut. Har sett veldig på Nimue og Kjøita laserklinikk. Men frister veldig å prøve Nimue etter svaret ditt. Alt jeg ønsker et naturlig resultat 🙂 Er bare så lei av skuffelser.

    7. Malene: Husk å si tydelig at du ønsker naturlig, de sa jeg og de ble helt perfekte 🙂 Det er en grunn til at jeg har vært fast kunde der i 1,5 år. Jeg kjenner jo ikke de andre stedene så kan ikke si noe om dem, men kan hvertfall gå 100% god for Nimue og Hanne 🙂

    8. Ja, skal være TYDELIG på at jeg ønsker det naturlig 😉
      Takk igjen, skal hilse fra deg hvis jeg går til Hanne 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg