Storhandel og mitt kosthold

Denne mandagen ble heldigvis bedre utover dagen, og på tross av en litt kaotisk start så har det i grunn vært en ganske så god dag. Jeg har storhandlet i dag, og virkelig fyllt opp kjøleskapet. Det føltes så godt å handle inn masse frukt, salat og grønnsaker, karbonadedeig, fiskekaker og egg, og litt ekstra godsaker for å spice opp salaten. Jeg hadde allerede ost, kylling og laks i frysen, fullkornris, nøtter, speltlomper, knekkebrød og havregryn i skapet. Nå er hele kjøelskapet fyllt opp, og jeg er klar for en sunn og fin uke.  

Mitt kosthold er ganske variert, men det er likevel noen retter som ofte går igjen. Frokosten er jo bankers, da er det meieriprodukter og “maren-skåla” med cottage cheese, yoplait yoghurt, eple i biter og bær. Toppet med usaltede nøtter og sukrin/kanel. Ellers er jeg også veldig glad i havregrøt. Til lunsj og middag er jeg veldig glad i fiskekaker og dampede grønnsaker og søtpotet, eller taco med karbonadedeig og speltlomper, speltlompe pizza, laks med fullkornris og grønnssaker, eller kylling og wok. Lunsjen kan også ofte bli meieriprodukter eller knekkebrød med proteinrikt pålegg, jeg er spesielt glad i ost, skinke og egg. Til kveldsmat blir det gjerne havregrøt, en omelett, knekkebrød eller meieriprodukter. 

I kveld får jeg besøk av en god venninne. Sunn snack, filmkveld, skravlings og kos står på planen. Vi har akkurat krypt opp i sofaen, og sitter å ler oss gjennom programmet “fjellflørt”. Noe så fantastisk kleint, og underholdene. 

Har dere hatt en fin mandag? 

 

Smiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Ååååå skulle ønske jeg fikk litt mer struktur på kostholdet mitt – jeg vil ikke ha det som nyttårsforsett, men hvis jeg sier det “høyt” nok ganger, så klarer jeg kanskje å få det til 🙂 tror jeg vil begynne med å kopiere Marenskåla 😀 ha en fin mandags kveld

    2. Storhandlet selv i går og jeg tror handlekurven vår er tilnærmet identisk! Det er så godt med sunn og næringsrik mat etter alt for mye julemat 🙂 Ha en super tirsdag!

    3. Fin blogg du har. Flott med fokus på at en sunn livsstil ikke trenger å bety at en skal spise minimalt og bare salat 😉
      Er selv en godt voksen dame som liker trening og sundt kosthold, kan dessverre ikke pga utmattelse mm trene hardt, men lett trening og sundt kosthold kan jeg alltids få til. 🙂
      ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg