Den magiske mandagen

Jeg skal være litt ærlig med dere, og innrømme at jeg ikke kjenner meg helt igjen i den enorme entusiasmen rundt årets første mandag. Jeg ser overalt at alle lader opp til denne dagen, den første mandagen i det nye året. Den unike mandagen, hvor alle dietter startes, og energien skal være på topp hos alle. Dette er den mandagen hvor alle skulle våkne opp med en helt vanvittig ny treningsmotivasjon og energiboost. Vel, jeg skal være den første til å innrømme at det var IKKE tilfelle her. *ler* Jeg synes i grunn denne mandagen var ganske trøtt og tung. Jeg slumret klokken hele fire ganger før jeg kom meg opp, og måtte haste avgårde til dagens forelsning – uten frokost.

Det er litt viktig for meg å dele slike morgener med dere, slik at dere ikke tror at hver eneste morgen er fyllt av sunne, pent danderte frokoster, rykende fersk kaffe og God morgen Norge. Noen morgener er trøtte, tunge og kaotiske. Det er jo litt ironisk og artig at akkurat denne mandagen ble slik, denne første mandagen som pushes i sosialer medier som den “magiske mandagen”. Så dette var altså min magiske mandag – trøtt, tung, kaotisk, og egentlig så langt fra magisk som det kan få blitt. 


Foto: Mats Grimseth

Sånn da legger jeg den morgenen bak meg, og fokuserer på resten av dagen, og ikke minst den kommende uken. Jeg starter opp igjen med styrkeprogrammet fra Yngvild i dag. Jeg kjørte uke 1 av programmet før jul, hadde totalt fri hele julen og romjulen, og er nå klar for uke 2. I dag er det dag 1 som står på planen, og jeg skal kjøre følgende øvelser: 

  • Knebøy 
  • Chins 
  • Splittbøy
  • Roing i slynge 
  • Skulderpress 
  • Hipthrust

 

Jeg gleder meg spesielt mye til å jobbe videre med knebøyen min. Den har virkelig tatt av i løpet av de siste ukene. Jeg blir så motivert at å se egen progresjon, både på økning i vekter og teknikk. Vi blir motiverte av resultater, og det er utrolig gøy å kunne si at knebøy ikke lenger er en hatøvelse, men derimot en av de øvelsene jeg faktisk gleder meg til. 

Jeg gleder meg til å komme i gang igjen. Det var veldig deilig å ha helt fri i julen, men nå er jeg klar for å vende tilbake til hverdagen med faste treningsøkter, loggføring av treningen, bedre døgnrytme og litt mer spenstige retter å kjøkkenet. 

 

Smiiiiiil Maren


10 kommentarer
    1. Godt ikke den starten på morgenen ødela hele dagen for deg 🙂
      Har lest bloggen din en god stund nå, men tror dette er første gangen jeg skriver en kommentar.
      Vil bare si at bloggen din gir meg utrolig mye inspirasjon!
      Ha en fortsatt fin mandag!

    2. Tror nok mandag morgen (spesielt etter ferien) er slik for de fleste egentlig jeg:)) Selv sov jeg ikke mer enn 4 timer i natt etter å ha snudd døgnet helt i ferien:, så kjenner meg veldig igjen, heheh;))Skal si det var hardt å stå opp kl 0.6.40 i dag….Men , det går alltids:)) Vi også bare si at jeg digger bloggen din og du er en stor inspirasjon! Er alltid den første bloggen jeg går inn på når jeg skal lese blogger. Selv om jeg ikke alltids er like flink til å kommentere ;(( Den er sprudlende, inspirerende, realtistisk iforhold til kosthold, og kan også si ting som de er/snakke om alt som ikke er like lett . Er ikke helt på ditt nivå når det gjelder trening, hahah, og blir utrolig imponert av hvor flinkt du er til å trene styrke, og hvor fin kropp med masse muskler du har. Får prøve å bli litt flnikere der selv, haha:)

    3. Jeg kjenner meg veldig godt igjenn i beskrivelsen av din mandag! Det drikke bare bare å snu føgnrytmen igjenn… Det var både vanskelig å sovne i går, og nesten umulig å komme seg opp av senga i dag. Føler igrunn at jeg har gått rundt som en zombie i hele dag:p men men, det blir vel lettere å sovne til kvelden igjenn da:) håper du får en fin mandag videre, og lykke til med knebøyen!

    4. Kjenner meg veldig godt igjen! For min del, hadde jeg den dårligste treningsøkten på lenge, haha! Hadde ikke energi til å løfte de vekten altså 🙂 Sikkert fordi jeg har lagt meg så sent, og fått lite søvn de siste ukene 😛 Så på tide å finne tilbake til den gode døgnrytmen! Fortsatt fin dag 🙂

    5. Her i huset var mandagen også ganske kaotisk!
      Roing i slynge hørtes ut som en spennende øvelse – legg gjerne ut demonstrasjon 🙂
      Flotte bilder forresten – og riktig godt nytt år! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg