Blue sunday

God morgen. Jeg har hatt en litt spesiell natt med minimalt med søvn. Jeg våknet tidlig på natten av et grusomt mareritt, og når jeg endelig klarte å sovne igjen startetet et nytt mareritt. Slik holdt jeg på gjennom hele natten. Når klokken viste 06 så orket jeg ikke mer, og stod opp. Nå har jeg har laget kaffe i den aller største koppen jeg har. Jeg tipper det rommer omlag en halv liter kaffe, og det passer perfekt akkurat i dag. Tenkte å prøve meg på proteinkaffe igjen etterpå, det er evigheter siden sist. Jeg husker den var en fast greie hver morgen i høst. Jeg deler selvfølgelig oppskrift med dere senere. 

Nå har jeg akkurat vært en liten tur ute i frisk luft. Det er så herlig vær her på sørlandet om dagen, strålende sol og klar deilig luft. Jeg knipset et bilde utenfor leiligheten i går. Det er nærmest vårtendenser her i sør nå. På slike dager elsker jeg å bo med sjøen. Dagens tur ble rundt i nærområdet, det hjalp godt på trøttheten og nå føler jeg meg litt friskere og klar for den aller siste feriedagen før det braker løs med sykepleiestudier og psykiatri-praksis i morgen. Jeg er så spent på de kommende ukene i praksis, og kjenner på litt sommerfugler i magen. 

Så, siste feriedag, hva gjør man da? Jeg regner med det er flere som er tilbake på jobb og skole i morgen, og dermed er det nok flere av oss som har vår siste fridag i dag. Fortell meg veldig gjerne hva dere skal fylle denne dagen med. Jeg føler denne dagen må utnyttes til spesiellt hyggelige ferieting. 

Nå skal jeg se ferdig Hver gang vi møtes som jeg tok opp fra i går, for et fantastisk program. Feel good all the way. 

 

Smiiiil Maren


15 kommentarer
    1. I dag har jeg også min siste feriedag! Dagen skal gå til skolearbeid (som jeg har utsatt hele ferien) Jeg starter morgendagen med en stor presentasjon på skolen, så det er desverre rett på skole med en gang, men sånn er det når jeg bare har 1/2 år igjen på vgs.
      Dagen skal også gå å øve ferdig programet mitt til timen jeg skal begynne å ha i morgen, cardio step! Er ganske spent på hvordan instruktørrollen kommer til å bli så har også litt sommerfugler i magen i dag 🙂

    2. Hørtes ut som ei litt trasig natt. Rart hvordan hodet og kroppen vår fungerer noen ganger. Godt du kan kose deg med kaffe og hyggelig tv-program på morgenkvisten da 🙂 Liker så godt å ha lange, rolige morgenstunder med god kaffe, tente lys og frokost 🙂 Planen her er å komme seg ut på ski. Skal senere idag ut og spise. Ha en fin dag og fyll den med det du får lyst til å gjøre 🙂

    3. Siste feriedag her også, den nyter jeg med en koppkaffe en rolig morgen. Det snøer mye, så får ut og måke snø før jeg forbereder ukens matpakker 🙂 Før det braker løs med en overkroppsøkt!
      Ha en fin siste feriedag Maren:) Gleder meg til å følge deg dette året også.

    4. Denne dagen går med til eksamenslesing, som med resten av jula.. 2 Eksamener på tirsdag – cellebiologi og anatomi og fysiologi… Gleder meg vilt til å bli ferdig, så jeg endelig kan begynne å leve igjen! og ikke minst, bevege meg mer! 🙂
      Nyt din siste feriedag til det fulleste =)

    5. Guro T.: Eksamen i januar? Men stakkars deg da, det er jo virkelig dårlig gjort. Ødelegger jo hele julehyggen jo. Huff. Masse masse lykke til 😀

    6. Yes =( ja, er så enig .. 😛 Tror det blir noen dager med fullstending avslapping og kos etter jeg er ferdig! Føler jeg har fortjent det nå, uansett hvordan disse eksamnene går 😛
      Tusen takk for lykke ønskningene! Og til deg; lykke til med første dag i praksis! 🙂

    7. Tilbringer søndagen med feber, hodeværk og vondt i halsen, huff,. Har vært syk lenge, noe som hindrer meg i å gå på skolen i morgen, være med venner og familie , og trene.. Håper eg snart blir frisk igjen! God søndag hvertfall maren! 🙂

    8. Lurte på om du skal jobbe som sykepleier etter endt studie? Eller om du tar studiene for å kunne “ha mer å gå på” som PT?
      Er du behjelpelig med treningsplan/kostholdsplan eller veiledning over Mail/nett?
      Ha en flott siste ferie dag!! Nyt den til det fulle 🙂
      Klem 🙂

    9. Hva slags sted skal du ha psykiatripraksis? Jeg hadde min praksis på akutt psykiatrisk og stortrivdes med det! Håper praksisen din blir spennende 🙂
      Jeg kom tilbake til Trondheim i går kveld, så nå er det utpakking og rydding på gang. Tidligere i dag var jeg og kjæresten lenge ute og lekte med hundene og gikk tur i snøen som har kommet i Trondheim! Ikke mye vårstemning her akkurat, men det er helt greit, er så koselig med snø!
      Lykke til med praksisstart i morgen! 🙂

    10. Hei Maren. Irriterende å våkne så tidlig da, men sånn er det noen ganger dessverre 🙁 Mareritt er aldri noe moro heller!
      Lurer på om du kanskje kunne ha skrevet en blogginnlegg om hva du spiser i løpet av en dag: “Maren-mat for 1dag”
      Ha en fortsatt fin søndagskveld. Her er Candy King posen på posen og Pepsi Max’en i den andre 😉 #søndagskos “sisteferiedag

    11. Siste feriedag har gått til super herlig og tung kondisjons økt, spillkveld med russebilen og til å grue meg til i morgen.. Huff, hater egentlig litt at hverdagen begynner, liker å ha ferie hvor jeg kan skape mine rutiner helt fritt uavhengig av jobb og skole. Trene når man vil, spise når man vil og bare nyte livet. Er så redd for å ikke strekke til, få topp karakterer og nok trening. Huff, syns januar er litt stress..
      Håper du stortrives på praksisen 🙂 <3

    12. Lykke til med praksis i psykiatrien Maren ! Det er veldig spennende og utfordrende på mange måter. Veldig lurt å sette seg inn i noen sykdommer mens man er der for å få en bedre forståelse av hva pasientene går gjennom og hva du kan bidra med i miljøet. Det er mye mindre som skjer der på dagtid enn på et sykehus, så det kan bli lange dager hvis man ikke er aktiv selv 🙂 Har selv personlig erfaring. Sikker på at det vil gå kjempe fint ! Ønsker deg en god uke <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg