Lørdagslunsj

I dag inviterte mamma på lunsj på min favorittcafe. Den heter Kjøkkenskapet, og ligger et steinkast unna leiligheten min nede på Bystranda. Vi koste oss med hver vår fargerike salat, grovt fullkornbrød og frisk juice. En perfekt start på lørdagen. 

Nå har jeg akkurat fullført en styrkeøkt sammen med min treningspartner Nathalie. Vi begynte å trene sammen like før jul, og det har fungert så fantastisk bra at vi nå har bestemt oss for å trene sammen utover våren. I dag hadde vi fokus på baseøvelser, og kjørte hele 10 sett med knebøy (3-5 rep), etterfulgt av 5 sett med markløft (5 rep). Planen var å kjøre et par sett med benk  også, men det var rett og slett ikke noe særlig futt igjen i noen av oss. Vi valgte å avslutte med 3 sett (6 rep) med nedtrekk, og totalt er vi veldig fornøyd med økten. 

Nå blir det ut på en liten handlerunde, det er jo lørdag, og da må handlekurven fylles opp med godaker. Etter den tunge styrkeøkten er det helt innafor med litt ekstra kos i dag. Jeg ser for meg at det må bli hjemmelaget pizza, taco eller kanskje sushi på menyen. Mmmmm. En aldri så liten candyking pose kan nok også forekomme. Det er jo tross alt lørdag. Januar eller ikke, lørdag er alltid kosedag for meg.

Hva har dere gjort denne lørdagen? Er det flere som er i gang med treningen, eller venter dere til mandag? 

 

Smiiiiil Maren


11 kommentarer
    1. Hei 🙂 har du sluttet å følge treningsplanen fra Yngvild? I såfall, hvorfor det? God helg videre!

    2. Anette: Hehe, nei absolutt ikke 🙂 skrev en kommentar om det tidligere i dag + har skrevet det på bloggen i romjulen at jeg trener fritt nå i jula også kjører jeg på videre med Yngvild fom mandag. I julen var det så mange som ville trene sammen + at jeg trente veldi gmye mindre og klarte ikke helt ( og ville ikke heller) følge noen plan da. Så tok en timeout fra det i jula og er klar igjen nå 😀 Ingen plan om å slutte med Yngvild. hun er super <3

    3. Hei Maren!:)
      Jeg ble litt nysgjerrig på hvordan og hvorfor dere kjørte så mange sett? Hadde dere tunge vekter? Lange pauser? Hvilken effekt vil så mange sett ha? Prøver å variere styrketreningen så mye som mulig selv, så morsomt med inspirasjon til nye varianter av baseøvelser 😉
      Tonje

    4. Tonje: Altså det er ikke meningen å skuffe deg hvis du nå håpet på en revolusjonerende ny metode til super kroppen :P. For vi lekte bare. Gjorde bare akkurat det vi hadde lyst til. Vi kjørte en del sett, og plutselig kom vi på at vi skulle kjøre 10 – for det hadde vi aldri gjort før. Jeg starter ordentlig opp med normal hverdag på mandag, og enn så lenge bare leker og koser jeg meg 😀 Så det er annen forklaring enn at vi bare gjorde akkurat det vi følte for, og koste oss på trening. Jeg tror det er sunt å snu helt rundt på ting innimellom og bare leke seg litt. Ja vi kjørte relativt tunge vekter, 70 kg i både bøy og mark

    5. hvor mange kilo brukte du på knebøy, markløft og nedtrekk? ønsker å prøve ut akkurat den samme økten som dere hadde, fordi da får jeg en helt perfekt økt, er like sterk som deg, og jeg leser denne bloggen akkurat for å få komplette treningsøkter. hvor lang tid brukte dere på hele økten? 🙂
      du er en stor inspirasjon i hverdagen!! det må du vite maren

    6. Godt nytt år – ønsker deg et fint og spennende 2015 – takk for mye inspirasjon i 2014. Hilsen fast leser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg