Årets siste dag

God morgen dere. Håper dere har sovet godt, og har fått en fin start på denne onsdagen. Årets siste dag. Jeg har en rolig morgen med film på tv, kaffe i koppen og en stor skål med havregrøt. I går hadde jeg en alenekveld her hjemme i leiligheten, og det var faktisk litt deilig. Det har vært mye familie, og andre sosiale ting i julen, og selv om det er utrolig koselig så er det faktisk litt godt å ha litt tid alene også. Jeg så ferdig hele sessong 3 av Suits,, og lagde masse god sancks – kun til meg selv. Hvem har sagt at man må ha gjester for å kose seg? 

Jeg har brukt en halv boks mager kesam, og blandet med en halv pose Holiday dipp. Så kuttet jeg opp gulerot og agurk. Jeg bruker ofte også stangseleri, brokkoli og gjerne blomkål. Jeg spise en eller annen type frukt hver eneste kveld når jeg er hjemme, uten unntak faktisk. Det er det beste jeg vet å kutte opp masse frukt, krype opp i sofaen og se noe koselig på tv. Alle som kjenner meg, og som har vært på besøk her vet at jeg absolutt alltid, til enhver tid har masse frukt i kjøleskapet. I går ble det mango, og honningmelon. Jeg hadde også et lite fat med sharonfrukt, kiwi og bringebær. Jeg tror jeg har spist sharon hver eneste dag siden de kom i buikk i oktober. Det er uten tvil den aller beste frukten jeg kan tenke meg. Tett etterfulgt av melon, mango og kiwi. 

Så enkelt og greit kan det altså gjøres. Det vanskeligste med dette er å komme på at man vil lage det, handle det inn og gidde å kutte det opp. La oss se på det, hvor stress er det egentlig å kutte opp litt frukt? Det tar kanskje maks 5 minutter, og jeg tørr påstå at tanken på å kutte opp og fikse i stand er mer stress enn å faktisk gjøre det. Sett på en sang du liker, og kutt opp mens du hører på den. Når sangen er over, er du sannsynligvis ferdig også. 

Jeg gleder meg til å komme med flere slike innlegg til dere utover i januar. Det er jo ikke til å stikke under en stol at det vil bli mer fokus på lette måltider, sunnere snacks, og tips / råd til en sunnere og mer aktiv livsstil som vil stå i fokus når vi går inn i det nye året. Dette er min hverdagsmat, og jeg elsker denne livsstilen. Det beste av alt er at jeg er så heldig at jeg har denne bloggen, hvor jeg kan få lov å dele min lidenskap med dere. Tusen tusen takk for at dere er her, og tusen takk for alle spor dere legger igjen. Dette året har vært intet annet enn magisk for denne bloggen. Sammen med dere, og på grunn av dere, har den vokst og blitt til det den er i dag. Denne bloggen er min hobby og jeg koser meg så vanvittig når jeg jobber med den. I løpet av 2014 endret bloggen seg fra å være kun en fritidssyssel til å bli jobben min. Det har jeg dere å takke for, det er fordi dere er her at jeg får lov å drive med dette hver eneste dag. Så tusen tusen takk. Jeg gleder meg til et nytt år med dere lesere, et år fyllt med masse energi, masse inspirasjon, en hel haug av motivasjon, treningstips, kostholdsråd, oppskrifter, reiser, trening,  og masse nye utfordringer.

Tusen takk til hver og en av dere. Jeg gleder meg til å møte 2015 sammen med dere.  

 

Smiiiiil Maren


13 kommentarer
    1. Det så utrolig godt ut 🙂 Bloggen din er til en stor inspirasjon for meg, og du er så fantastisk flink! Gleder meg til å følge med på deg og bloggen i 2015!

    2. Det så veldig godt ut. Jeg er en av de som nok burde spise mer frukt, og som du skriver, det tar jo ikke så lang tid å ordne når man har frukt tilgjengelig. Finner alltid noe fint/nyttig å lese her hos deg, og jeg gleder meg til å følge deg videre i 2015. Ønsker deg ett riktig godt nytt år!

    3. Hei Maren:D Om det er noen som fortjener min første kommentar på en blogg så er det deg .. Du er en jente som gir en god balanse i alt du “gir” og som du virkelig blir glad av å følge! Takk
      Jeg er sykepleier og er stolt av dine gode holdninger. Du er en fantastisk flott jente😃 Masse lykke til videre med alt du gjør.
      Klem fra meg

    4. Det er du som skal ha takk for en kjempefin blogg Maren! Jeg kommenterer nesten aldri, men burde være bedre på det fordi du fortjener mye skryt 😀
      Du lyser opp hverdagen min med innleggene dine og er alltid så ekte. Jeg liker at du viser at det er ok å ha en dårlig dag, og heller ha fokus på å snu tankegangen til noe positivt. “Make the best of it” som du sier, det er så sant 🙂 Synes også det er så inspirerende og gøy at du fokuserer på glede og overskudd ifh til mat og trening, istedet for kun utseendet.
      Godt nyttår til deg! Stor klem fra fast leser 🙂

    5. Selv takk, Maren! Du har en flott blogg 🙂 Måtte 2015 bringe lykke, livsglede og kjærlighet din vei <3

    6. Gleder meg til flere slike innlegg det neste året! 🙂
      Det er alltid, ALLTID selvterapi å lese bloggen din – du er en solstråle 🙂
      Godt nytt år til deg også!

    7. Er selv ekstremt glad i frukt, ananas, cantalope melon og mango er et must i kjøleskapet vårt hjemme 🙂
      Elsker slike innlegg!
      Et veldig dumt spm. men må nesten spørre deg om det, har lik pulsklokke som deg og i dag da jeg skulle løpe intervaller, så kom det brått varsel på at den var tom for batteri, selve klokka. Hvordan lader man den ? hihi (føler meg dum, men bedre å spørre enn å ikke bruke den)
      Ønsker deg et godt nyttår! <3

    8. maia: Da må du bytte batteriet inno selve klokka. Jeg leverte den til en urmaker (bare gå inn i hvilken som helst klokkebutikk) hvis det er i selve pulsbeltet må du gå inn der du kjøpte den. Men som sagt, er det klokka så leverer du den i en klokkebutikk og vips fikset mens du står å venter bare 🙂 Ikke spes dyrt heller. Det var absolutt ikke et dumt spørsmål – glad du spurte, istede for å bare legge den fra deg og slutte å bruke den!

      Ønsker seg en fin kveld og et riktig godt nytt år:):):)

    9. A: hehehe, nei selvfølgelig ikke 🙂 men man tjener ingenting på å være sykepleierstudent. Så mens andre har en annen jobb ved siden av studier så har jeg bloggen som jobb 🙂

    10. kan du ikke snart bytte header? kan du komme med noen intervall tips på mølle, siden du er PT?
      Klem <3 håper du får en fantastisk feiring!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg