Helkropp styrkeøkt

God morgen dere. Jeg har akkurat rullet ut av sengen, og karret meg ut på sofaen. Jeg er nemlig så stiv og støl i kroppen at jeg har problemer med å bevege meg normalt. Det er virkelig fasinerende hvor ferskvare trening er. Jeg hadde noen dager treningsfri, før jeg kjørte to harde styrkeøkter nå de siste dagene. Hjelpes så støl jeg ble. Den første økten var en helkroppsøkt som jeg delte med dere for et par dager siden. I går var det igjen fullkropp på planen, og økten så slik ut: 

  • Hipthrust 
  • Lår curl 
  • Leg extensions 
  • Pullups 
  • Nedtrekk 
  • Sittende roing
  • Brystpress 
  • Triceps / biceps 

 

Jeg fant ut at det ikke fungerte å følge noen treningsplan nå i julen, og helt ærlig så hadde jeg ikke lyst heller. Som nevnt tidligere, så trener jeg når jeg har lyst, og hvis noen flere vil trene så slenger jeg meg på. Jeg ønsker ikke å tenke at jeg må presse inn 4 økter på en uke nå i ferien. Det er også grunnen til at jeg kjører fullkropps-økter når jeg førtst trener styrke, slik at jeg får gått gjennom hele kroppen. Øken i går var altså øvelsene over, i den rekkefølgen. Vi kjørte 6-8 repetisjoner, 3 sett pr øvelse. 

I dag skal jeg kose meg med å dille litt rundt her i leiligheten med de nye interiør tingene jeg fikk til jul. Jeg har bestemt meg for å bli i byen i romjulen, og ikke dra opp på fjellet med familien. Alle jentene mine er hjemme, og jeg har lyst å prioritere dem. Jeg har bodd hjemme hos familien hele julen, og vært sammen med dem døgnet rundt, så da føles det greit at de reiser opp på hytta uten meg. Nå blir det altså romjul i byen for min del, med masse turer ute i naturen, cafekos, trening, ut å spise, filmkvelder og hygge med venner. Familie er super viktig for meg, men det er virkelig venner også. Hytta på fjellet står der, og jeg har alltid mulighet til å reise opp der. En annen årsak er at det er godt over 20 minusgrader der oppe nå, og det betyr at de lange skiturene utgår. Det trekker kraftig ned for min del. Jeg elsker å gå på langrenn, og det er hovedårsaken til at jeg drar på fjellet. Hytta er heldigvis kun 2,5 timer kjøring unna, og jeg gleder meg til mange helger der oppe utover i sessongen. 

Hva gjør du nå i romjulen? Er du på fjellet eller er det flere som meg, som har blitt hjemme?


 

Smiiiiil Maren

5 kommentarer
    1. Hei. Har vært hjemme sammen med familien, og det har vært super koselig. Middager, famile besøk, trening, film og sofa kos. Nå er jeg hjemme i leiligheten igjen. Jobb i 3 dager nå, før jeg drar oppover til fjellet til noen venninner etter jobb på den 31. Men du, hva er leg extencions øvelser? Har du flere øvelser som er bra å styrke og få muskler i leggene?? Hilsen Anja

    2. Er hjemme, og jobber litt. Vi er så heldige å ha flotte skiløyper rett ved byen i Trondheim, og nå for tiden er det flotte forhold i marka. Trener noe styrke og kondisjon, men skiturer blir definitivt prioritert for tiden. Kos deg med juleferie og vennebesøk 🙂

    3. kjenner følelsen Maren
      Trente styrke med pt 2.juldag og basis/core i går… Pluss skitur..
      Kan nesten ikke gå i dag og har vondt i hele kroppe…
      Men fikk to gode økter 🙂
      Vi har endelig snø i Bergen, så koser oss her 🙂
      Klem

    4. I romjula går det mye i besøk av/til slektninger og venner av familien. Vi har derfor ikke hatt mulighet til å dra opp på hytta, men jeg håper på at vi får dratt dit noen dager rett over nyttår slik at jeg kan får gått på ski og stått litt snowboard 🙂 Har likevel fått vært på én skitur (endte opp med åpne sår på begge hælene siden skiskoene mine er to størrelser for store (må få skaffet meg nye snart), men koselig var det likevel). Har også jogget en del, siden jeg elsker å løpe ute i snøen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg