Tradisjonen tro

Tradisjonen tro var hele familien samlet til julefrokost 1.juledag. Denne frokosten gleder vi oss nesten mer til enn selve julaften. Det er så mye mat at det nesten ikke er plass på det digre langbordet, og det beste av alt er at mye av det er hjemmelaget. På 1.juledag frokosten er det noen faste retter som alltid må være på plass. Mormors karbonader og stekt løk, pappas salte lammelår og kålrabi, min onkel sin julesild, mormos hjemmebagte rundstykker, roastbiff, aspic, masse ulike varianter av spekemat, røkt laks, eggerøre, potetsalat, rekesalat, mormors hjemmelagde jordbærsyltetøy, en haug av ulike oster og diverse syltetøy til, sylte, og flere ulike varianter av brød, kjeks, rundstykker og knekkebrød. For en fest! 

Jeg føler det kun handler om mat her nå, men nå skal vi da altså spise igjen her. *ler*. Jeg er på plass hjemme hos familien, jeg kom meg liksom aldri hjem igien til min egen leilighet etter julaften, og sov like så greit over her i natt også. Min storebror, svigerinne, lille vakre niese og mormor er på vei hit i skrivende stund. Jul handler om familie, og de aller fleste måltidene spises sammen nå i julen. I dag er det joggebukse, og en litt slappere stil her i heimen, og det synes jeg er så godt. Planen for dagen er en liten treningsøkt, før det braker løs med bursdagsfeiring og fest med alle jentene i kveld. 

 

Smiiiiil Maren


4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg