Min julaften

God morgen dere. Jeg håper alle hadde en fin feiring i går, og sitter igjen med masse gode opplevelser og øyeblikk fra julaften. Jeg kjenner at julaften for meg har endret seg veldig. Nå setter jeg like stor pris på maten, god drikke og hyggelig samvær med familie og folk man er glad i, som på pakkene. Det er ikke pakkene som er høydepunktet lenger. I år hadde vi ingen barn med oss på julaften, og det er klart at da blir det litt anderledes. Vi hadde en helt utrolig hyggelig kveld, med nydelig juletorsk og riskrem til dessert. Champange når vi kom, rødvin til fisken, og dessert vin. Perfekte smaker kombinert. Jeg har ikke ord for å beskrive juletorske og tilbehøret, det smeltet i munnen. Så godt var det, at jeg ikke tenkte på å ta bilde en gang. Jeg har litt bilder fra i går, men jeg la tidlig bort både kamera og telefon. 

Det er ikke ofte jeg viser meg i noe annet enn treningsklær her på bloggen, og selv om jeg trives aller best i treningsklær, så liker jeg godt å kle meg opp litt også. I går gikk jeg i en svart langermet kjole fra Michael Kors. 

Under treet i år fant jeg masse lekkert interiør til leiligheten. Blandt annet en lysestake fra By lassen som har stått på ønskelisten i en evighet, samt en super lekker bolle i samme serien. Ellers var det litt annet til leiligheten,  lekre såper til badet, gode kremer, og sist men ikke minst gavekort på Apple. Nå skal frøkna ha seg ny Iphone. En fantastisk kveld på alle måter, og jeg sitter igjen med et stort smil om munnen. Nå er det kun et par timer til huset hjemme hos mine foreldre fylles opp, vi blir rundt 20 gjester til sen julefrokost. Salt lammelår, hjemmelagde karbonader, fersk brød, hjemmebagte rundstykker, roastbiff, julesild, masse ulike oster, og alt du kan tenke deg av pålegg settes snart klar på bordet. Jeg gleder meg. Enn så mett jeg var i går, så er jeg utrolig nok klar for en ny runde nå. Gjestene kommer klokken 12, og jeg tenkte å rekke en liten rusletur ute i frisk luft før den tid. 

Nå er jeg spent på å høre fra dere. Hvordan var kvelden deres i går? Hva spiste dere, og fikk du noe spennende under treet? Fortell meg om din julaften 🙂 

 

Smiiiiil Maren


7 kommentarer
    1. Så flott du var i den kjolen!
      Jeg hadde også en fantastisk julekvled 🙂 Kjenner veldig på det samme som deg – at det ikke lenger er egne pakker som er mest stas, men maten, samværet med familien og det å gi gaver. Vi spiser alltid ribbe /m tilbehør etterfulgt av fruktsalat og julekaker i lange baner <3
      Hos mamma og pappa fikk jeg ny pulsklokke (Polar V800 som har stått øverst på ønskelisten lenge) og hos min fantastiske søster fikk jeg Nespressomaskin!
      Håper du koser deg masse i romjulen - det skal jeg 🙂

    2. Så det er flere enn oss som har torsk julaften! 😉 Jeg er dog ikke så fan av den, så ble alternativ meny på meg og min kusine.
      Jeg hadde en veldig koselig julaften! God stemning, god mat og masse flotte gaver!! Fikk blant annet en tykk Jean Paul parkas, koffert, pulsklokke, treningstopp og mange lekre sølvringer! Så fornøyd med årers julegaver, selv om jeg i likhet med det ikke ser på gavene som det viktigste lenger.
      Håper du får en fantastisk jul videre Maren! Du kler forresten kjole! 🙂

    3. Den kjolen var bare helt nydelig på deg!
      Min julaften var fylt av (altfor mye) god mat og familiekos. Jeg startet dagen med julestrømpe og havregrøt (kan ikke droppe havregrøten, selv ikke på julaften). Mamma kjenner meg så utrolig godt (skulle bare mangle, da hun er moren min) og hadde fylt julestrømpa med masse mørk sjokolade, Det Nye Shape Up og noen essensielle ting fra Dr. Organic (favorittmerket mitt når det kommer til hudpleieprodukter). Litt senere på formiddagen/tidlig ettermiddag dro jeg på meg varme klær og sko og gikk meg en tur ut i skogen. Gradestokken viste -15 grader, men det var helt vindstille og solen skinte, så jeg nøt hvert et øyeblikk. Det er godt med en rolig tur alene når man skal være omgitt av folk resten av dagen 🙂 Senere skiftet jeg til penklær for så å dra på kirkegården for å tenne lys på grava til besteforeldrene mine også videre på julegudstjeneste på misjonskirken. Etter julegudstjenesten var det tid for julemiddagen. Min bestod av en vegetar”steik” mens resten av familien spiste ribbe. Til dessert hade vi det vanlige – fruktsalat med (soya)krem! Senere på kvelden ble det gaveåpning og julekaker.
      Håper du får en fin jul videre, Maren! Du er et stort forbilde for meg og mange andre 🙂

    4. Jeg fikk influensa natt til julaften. Så gikk hele julaften uten å smake, nesten ikke mat eller drikke. Veldig kjedelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg