Yoga i egen stue

Torsdag denne uken var siste yogaklasse før jul, så nå må jeg fortsette på egenhånd frem til januar. Nå har jeg gått hos Nina i mange uker, og lært en hel masse så jeg tror og håper jeg skal klare meg fint i to uker uten henne. Jeg skal hvertfall forsøke å øve på de ulike stillingene, og holde tøyningen vedlike. Jeg klarer ikke å skape den gode flyten med solhilsner, og den fine flowen gjennom diverse stillinger uten Nina sin veiledning, men jeg skal få hvertfall få øvn på enkelt posisjoner og tøye så godt jeg kan. I dag har jeg lekt meg med diverse varianter av bridge, planken og ulike tøyninger. På bildene har jeg på med en super fresh tights fra Six Deuce som jeg var så heldig å få i posten i går. (Tightsen er sponset)

Jeg har litt diverse papirarbeid å ta igjen etter en hektisk eksamensperiode, så dere får se bort i fra regnskapet, og bilag som flyter utover kjøkkenbenken på bildene. Nå er derimot alt strukturert og fint ordnet. På mandag skal alt overleveres til regnskapsfører, og jeg kan gå inn i det nye året med blanke ark og alt på stell. Jeg er litt kontrollfreak, og må ha alt av slike økonimiske ting under kontroll. 

På søndag har jeg satt av hele dagen til baking her hjemme, og i den forbindelse så må jeg ha tips og råd fra dere. Hva er must-have av julekaker til jul? Jeg tenker å lage pepperkaker, kakemenn, og kokosmakroner. Også har jeg fått en super oppskrift på julekarameller som jeg også skal lage. Sistnevnte er en sunnifisert utgave, men de andre er the real deal. Jeg har veldig lyst å lage noen flere typer, så kom veldig gjerne med tips til hva du vanligvis lager av godsaker til jul.

Jeg gleder meg til å lese svarene deres. Alt fra julekaker, til godterier, til brød/rundstykker/julemat mottas med stor takk. 

 

Smiiiiiil Maren 

 

20 kommentarer
    1. Andrea: Ååå serinakaker. Det er så godt, minner meg om min nydelige farmor som desverre ikke er her lenger 🙁 Ååå, det må jeg lage. Tusen takk for tips!!

    2. Ha du prøvd sjokoladeflarn med en melkerull på hvert flarn? 😀 Eller bune pinner med hakka nøtter og perlesukker på toppen?! De to sortene er såå gode 😀 De har dem på jobb, så jeg måtte snike oppskrift derifra 😀 NAM!

    3. I dag så laget jeg serinakaker og kransekaker med mormor 🙂 Kjempekoselig! Ellers har jeg laget fudge, raw-browniekuler og pepperkaker med tippoldemors oppskrift! Elsker å bake <3 Du ser så flott ut, Maren! Kos deg i helgen og nyt. Klem fra Martine

    4. google “havrekaker” og se på oppskriften fra det søte liv! kjeeempegode. ellers kan du lage oreokuler? knus 2 pakker oreo, bland med 200 g smøreost og dypp kulene i smeltet melkesjokolade! eller bounty; 1 boks kokosmelk, 2 ss cocosa, sukrinmelis (2-3 ss), vaniljedråper og 200 g kokosmasse. smelt det stive fra kokosmelken og cocosa før du blander inn resten! sett litt i kjøleskapet, form til biter, og sett i kjøleskapet igjen slik at de blir stive før du dypper de i sjokolade! ellers er jo typiske småkaker som skrivefruens, sjakkruter, bordstabels godt:-)

    5. Synes Kristines julebrød er veldig godt.
      Ellers er planen å lage noen krydderkjeks av noe slag, “sunne” karamellfudge og noen grove rundstykker, tror jeg 🙂

    6. Hjemmelaget marsipan ! Bare å blande lik mengde skålde mandler og sukker i gramm( evt sukrin etc) og rulle som kuler og dyppe i sjokolAde mmm 😀

    7. Oppskrift til sjokoladerisboller:
      200 gr mørk sjokolade (70%)
      200 gr extra virgin kokosolje ( kan byttes ut med delfiafett eller kokosolje som ikke er extra virgin og dermed også mer smaksnøytral hvis du ikke liker kokossmaken. Delfiafett gir kanskje den beste smaken etter min mening:)
      2 ss sterk kaffe
      2 egg
      75 gr sukker
      100 gr puffet ris
      Smelt delfiafett og kokesjokolade i en gryte på svak varme, ha i kaffe og sett til avkjøling. Pisk eggedosis og bland den sammen med sjokoladeblandingen. Rør inn puffet ris. Sett bollene med skje i muffinsformer eller bare rett på et brett med bakepapir og avkjøl på kaldt sted. Kan oppbevares en stund i tett boks, men disse forsvinner fort, hehe.
      Lykke til med bakingen! 😀

    8. Så fin tights 😊 Er det lov å spørre om råd angående størrelse? Skal den sitte ganske tight? Tenker på om man er midt mellom to str. Kjempefin blogg du har 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg