Jakten på go´følelsen

I disse dager fungerer treningen som ren terapi for meg. Jeg trener utelukkende for å stresse ned, få en timeout fra eksamensmaset, bli rusa på endorfiner og for den magiske go´følelsen etterpå. Nå er det kun en dag igjen av dette styret, og jeg gleder meg til å være her 100% for dere igjen. I dag startet jeg dagen med en god frokost, mens jeg leste gjennom litt pensum. Når hodet var fullt knyttet jeg på meg joggeskoene og la ut på tur. Jeg startet turen akkurat i det solen tok en liten tur innom Kristiansand, og jeg fikk et fint lite kvarter i solskinn før det skyet over igjen. Det er faktisk ikke mer som skal til. Litt lys, litt frisk luft, litt høy puls og vips har man fått påfyll av energi. 

Jeg jogget ned til Solsiden hvor jeg både jobber og trener. Der fullførte jeg en god halvtime på mølla før jeg dro innom bakeren og handlet litt ekstra god lunsj, og gikk i godt tempo hjem igjen. Totalt ble det en times kondisjonstrening, hvor halvparten var ute i frisk, kald, deilig vinterluft. Nå er jeg tilbake, fått dusjet, og spist en stor salat med lavkarbo speltbrød til. Jeg skulle ønske jeg kunne si at det har jeg bagt selv, men det er nok kjøpt på Dampen bakeri i sentrum. Dere som er fra Kristiansand må virkelig sjekke ut Dampen sitt Lavkarbo Speltbrød, det er så utrolig saftig og godt. Mmmmm. 

Nå er det siste innspurt før jeg pakker bort bøkene, og skal nyte resten av ettermiddagen og kvelden med alt annet enn eksamensfokus. Det jeg ikke kan da det er det for sent å lære seg. Tenk om akkurat 24,5 timer har jeg juleferie – det er en helt fantastisk fin tanke. 

 

Smiiiiil Maren


12 kommentarer

Siste innlegg