3.søndag i advendt

God morgen hjerter. Jeg stikker innom for å ønske dere en fin søndag. Her er dagen akkurat i gang, og i skrivende stund knasker jeg knekkebrød med brunost og friske blåbær. Jeg er et periodemenneske på matfronten, og de siste dagene har knekkebrød vært en stor favoritt. Knekkebrød og havregryn er virkelig på vei tilbake for fullt blandt mine frokostfavoritter. Dere vet jo alle at nummer en for meg er, og forblir Marenskåla, men havreknekkebrød med brunost er en solid nummer to.

Litt senere skal jeg klikke meg inn på Proteinfabrikken å bestille hjem et nytt proteinpulver til havregrøten. Jeg har alltid brukt sjokoladepulver i, og blandet det med rå kakao, sukrin og litt salt. Nå tenkte jeg å bestille vanilje eller kanskje cappucino for en litt anderledes smak på grøten. Noen som har testet det? Jeg er spesielt spent på sistnevnte. Litt senere i dag skal jeg også vise dere et par av mine faste kosttilskudd. Rettelse: Mine to eneste kosttilskudd. 

Nå blir det et par timer lesing, og en kjapp treningsøkt før hele slekta rauser inn dørene hjemme hos mine foreldre. I ettermiddag er det nemlig den årlige førjulsfesten med min familie. Stikkord for denne festen er: en helg haug av fine folk i alle aldre, et hav av nydelig hjemmelagd mat – som mine foreldre har holdt på å lage i flere dager i forveien, og herlig stemning med masse latter og glede. Denne førjulsfesten er så koselig, og jeg gleder meg like mye hvert eneste år. 

Hva er deres planer for denne tredje søndagen i advendt? 

 

Smiiiiil Maren

 

5 kommentarer
    1. I dag skal jeg fullføre julekortene så de er klare for å sendes i morgen. I tillegg skal jeg forhåpentligvis bake litt julebakst og kanskje få tid til å vaske vinduene. Men jeg får se hva tiden strekker til, er alene hjemme med en aktiv toåring.
      Knekkebrød er en stor frokost favoritt her gså fortiden, blitt helt hekta. Men da med skinke, gulost og noen grønnsaker. Men blåbær er jeg 100% med på, eller bær generelt. Er ikke trygt å kjøpe inn slik her om det ikke skal forsvinne i løpet av få minutter 😛

    2. Jeg bruker også proteinpulver i havregrøten 🙂 Kjempe godt! Jeg har prøvd cappucino pulver, noe jeg ikke synes falt i smak i det heletatt 🙁 Det er jo selvfølgelig smak og behag, men jeg anbefaler iallefall ikke det videre!
      Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    3. Hei. Bruker alltid vaniljeproteinpulver i havregrøten – med kanel og sukrin+ på. DIGG! Spiser som regel grøten min til kvelds jeg 🙂 Bruker fit & smart proteinet fra gymgrossisten, er fornøyd med det.

    4. Siv: mmmm 🙂 takk for tips! Du det har jeg liggende selv faktisk , men aldri smakt. Bestilte gold standard vanilje fra Proteinfabrikken i går 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg