Perfect conditions

Dette tror jeg må være rekord for sen oppdatering for denne frøkna. Det går i ett om dagen, og jeg teller ned til den siste sykepleieeksamenen er i boks, og jeg kan vie all min tid til julekos, venner, familie, trening og selvfølgelig bloggen. 4 dager igjen! Det har ikke vært en fryktelig spenstig desember her inne. Jeg ser andre bloggere kjører på med advendskalender, og masse spennende juleinnlegg. Jeg må bare beklage at desember ikke ble helt slik på min blogg, men jeg lover å komme sterkere tilbake. Vi skal starte det nye året med masse spennende og inspirerende innlegg, flere give aways og forhåpentlig en hel haug av motiverende innlegg for en super sporty start på det nye året. Enn så lenge håper jeg dere får litt inspirasjon ut av treningsinnlegg og diverse mellom all eksamenslesingen. Super gøy at så mange av dere er med på NIKE Give-Away.Husk at vinnerene trekkes i morgen kveld.

I dag startet jeg dagen med en frisk løpetur ute i kulden. Endelig har det lagt seg litt rim på bakken, og det minner litt om snø hvertfall. Jeg elsker snø, og gleder meg så til det blir hvitt overalt. 

Jeg løper ute hele året – uansett vær. “If you´re waiting for the perfect conditions, you´ll never get anything done”. Det sitatet liker jeg så godt. Hvis man sitter å venter på oppholdsvær, sol, plussgrader og perfekte løpeforhold – ja da får du sannlig ikke mye løpetrening. Så da gjelder det å omstille hode, og tenke at det er helt uproblematisk å komme seg ut, uansett vær! Jeg tar selvfølgelig visse forhåndsregler både ift tempo på løpingen, og utstyret. Jeg løper med piggsko når det blir ordentlig isete, og jeg har alltid godt med ull innerst mot kroppen, og vondtett ytterst. Pannebånd, fleece hals og hansker er alltid på. Jeg passer også på å løpe inne i skogen hvor det ikke er liek glatt som langs veien. Jeg dropper også musikken, slik at jeg hat fullt fokus på hvor jeg setter bena. Jeg digger slike utfrodringen, og koser meg ordentlig på mine vinterslige løpeturer. 

Hvordan er det med dere, trener dere ute året rundt? 

I kveld blir helt rolig for min del. I går kveld var det nemlig julebord med Solsiden, treningssenteret jeg jobber på. Selv om jeg tok det pent iom at det er siste innspurt på eksamensperioden, så kjenner jeg at det ble et par glass vin, og litt lite søvn. Det var så absolutt verd det, for jeg kan ikke huske sist jeg hadde en så herlig kveld. Jeg lo så mye at jeg føler nesten jeg er litt støl i magemusklene i dag. For en legendarisk gjeng!! Jeg føler meg så innmari heldig som får omgås disse menneskene hver dag. Vi er som en liten familie, og man blir jo utrolig nære når man tilbringer så mye tid sammen hver eneste dag. Jeg kaller solsiden mitt andre hjem, jeg tilbringer nemlig nesten mer tid der enn hjemme. 

Nå er joggebuksa på, skuldrene senket, og The Holiday surrer i bakgrunnen. Det må jo bare være verdens fineste julefilm. Jeg regner med de fleste av dere har sett den? Del gjerne dine favoritt julefilmer med meg i kommentarfeltet. Love actually, The holiday og Alene hjemme er nok mine topp 3. Jeg gleder meg til å høre deres. 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Så herlig! Jeg løper også ute hele året – det er bare så fantastisk godt å trene ute i frisk luft! Har nettopp fått beskjed om at jeg kan begynne å trene “normalt” igjen etter to mnd fravær pga prolaps. Har etter den beskjeden tatt meg to små joggeturer i skogen – du aner virkelig ikke hvor mye jeg har lengtet etter det! Den siste joggeturen var tidligere idag, etter et par timer med fysikklesning. Lyset forsvant mens jeg var ute i skogen, så jeg måtte finne lysløypa og løpe langs den. I tillegg var det tett snøvær, og isen lå under et tynt lag snø. Det resulterte i et utrolig rolig tempo (og et lite fall), men det var likevel fantastisk herlig!

    2. Trene året rundt gjør jeg! Men når det blir minusgrader ute blir det nok bare innetrening for min del når det gjelder løping. Anstregelsesastma gjør det vanskelig i kulda, og lungebetennenelse er ikke gøy…. men går en del på langrenn og står slalom da, sånn av uteaktiviteter. Ellers er det styrke innendørs, spinning osv. Alle som løper ute om vinteren fortjener et stort klapp på skulderen!!! <3

    3. Går mye på ski på vinteren, i tillegg til styrketrening og noe spinning på treningssenteret. Går også endel turer. Synes det er så godt å være ute, og særlig være ute litt i dagslys når det er mørketid.

    4. Jeg må innerømme at jeg såpass pysete at jeg ikke tørr å løpe ute året rundt. Jeg jogget ute i del i fjor sommer og utover høsten. Det var utrolig godt, så jeg burde egentlig begynne igjen. Og akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke ønsket med piggsko i julegave. 😉
      Jeg går litt tur ute da, slik at jeg får litt frisk luft også.
      Vi har faktisk ganske like smak når det gjelder julefimer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg