Dropp desserten!

Jeg gleder meg til å få unna siste eksamen, så jeg kan sette i gang med julebagsten, og dele deilige julegodsaker med dere. Jeg skal selv spise masse godt, og kose meg i julen, men jeg skal også droppe desserten et par kvelder. Grunnen til at jeg velger å droppe desserten er at det finnes noen som fortjener de pengene den desserten ville kostet, så mye mer enn meg. La meg fortelle dere om Redd Barnas julekampanje. 

I år har altså Redd barna en julekampanje som setter fokus på hvor lite som skal til for å gi barn skolegang. Kampanjen heter “Dropp desserten”, og går ut på at hvis du dropper desserten bare en eneste gang i løpet av julefeiringen, og heller gir den summen desserten ville kostet til Redd Barna (150 kroner), så betyr det at 4 små barn i kambodsja kan få lære å lese. Så utrolig enkelt er det! Jeg kjenner at det rører noe i meg når jeg tenker på at summen til en eneste dessert har en slik verdi for noen andre. Jeg dropper lett en dessert, ja til og med kanskje to nå i desember, og heller lar de pengene gå til å støtte Redd Barnas viktige julekampanje. 


Gir du utdanning – gir du håp!

Det skal altså ikke mere til enn å droppe desserten en eneste kveld i julen, og heller gi den summen til noen som virkelig virkelig trenger det. En dessert = skolegang for 4 barn i Kambodsja. Jeg har bidratt, klikk HER for å bidra du også. 

(Det burde være unødvendig å skrive det, men jeg vil likevel presisere at dette ikke er et betalt innlegg) 

 

Smiiiil Maren 


10 kommentarer

Siste innlegg