Ny Pepsi Max

Innlegg i samarbeid med Pepsi Max

Har dere fått med dere at Pepsi Max har kommet i ny flaske? Endringen er at flasken nå er mykere, og designet er endret. En av fordelene er at nå får man en ny flaske hver gang man kjøper en brus, mens man tidligere fikk brukte flasker. Noe man faktisk kunne se på flere av flaskene, at de var ganske slitt. Reaksjonene har haglet, og jeg lo høyt når jeg leste at noen mente smaken var totalt endret i den nye flasken. Det tror jeg nok ikke er tilfelle – men selvfølgelig, det er herlig med engasjement fra folket. Jeg for min del synes brusen smakte akkurat like magisk som før. 

Jeg synes også at designet er bedre, det er mer eksklusivt og delikat. Jeg sier tommel opp! Er dere enige? 

For en stund siden så fortalte jeg dere om Taste Challenge, hvor Pepsi Max utfordret Cola på smak. Jeg synes dette var et artig initiativ, og ikke minst et kult stunt fra Pepsi Max. Det at Pepsi Max, som ikke inneholder noe sukker, stakk av med seieren i blindtesten sier jo sitt!  

Det ble også holdt en stor konkurranse om å vinne et helt kjøleskap med Pepsi Max.  Vinneren av kjøleskapskonkurransen og feiringen ser dere HER

 

Smiiiiil Maren

 

16 kommentarer
    1. Hm, er det så miljøvennlig at det må produseres nye flasker hver gang da? Selv om flaskene kan gjennvinnes etter bruk så må de jo produseres nye først, mens man før kunne bruke allerede produserte flasker. Jeg synes i hvert fall miljøhensyn er et aspekt ved de ny flaskene, kanskje du vet noe mer om det? (ettersom du reklamerer for de nye flaskene så har det kanskje ikke vært tema, hehe )
      Gratulerer med overstått eksamen forresten:)

    2. Sofie: Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig, beklager. Saken er den at flasken er ny, men det er den samme plasten. Altså når du panter flasken, så knuses den slik som brusboksene knuses, plasten smeltes om, og nye flasker lages. Altså er det miljøvennlig fordi det produseres ikke ny plast 🙂 men vi får likevel en ny flaske! Takk for innspill, herlig med engasjement.

      Tusen tusen takk, det føles så godt 🙂 Har jo en igjen da, men utrolig godt å ha en unnagjort!

    3. M: Hihi, ja flere med deg som mener det. Men jeg liker den jeg altså 😀 Forandring er allitid litt ubehagelig i begynnelsen, kanskje det blir bedre etterhvert når man blir vant til det 🙂

    4. Miljøvennlig?:
      Jeg tror Sofie forsto at man bruker flaskene om igjen ved å smelte plasten. Spørsmålet hennes var vel heller at prosessen med pressing, smelting og omforming til nye flasker antagelig krever en del høyere energiforbruk sammenlignet med å bare bruke flaskene om igjen etter desinfisering o.l.. Vet du noe om dette?

    5. Pepsi Max er kjempegodt, men jeg syns det er litt synd at personer som fronter og blogger om en sunn livvstil skal fronte det så mye som enkelte gjør. Pesi Max er jo ikke sunt. Du legger kanskje ikke på deg stort av det og så videre – men den er jo fremdeles stappet med saker og greier som IKKE er bra for kroppen. Det er jo ikke uten grunn at temaet blit tatt opp i media annenhver måned. Såklart vil det kanskje ikke ha noe skade med noen dl i uken, men jeg syns likevel det er litt dumt at det skal være helt greit å drikke pepsi max eller cola zero versus vanlige varianter – fordi den ikke inneholder sukkermengden. Det er i like stor grad “skittent vann” som forurenser kroppen.
      Det er ikke meningen å skrike og hyle om noe hysteri. Det er bare litt tankespinn om hva som er egentlig er greit og ikke greit. Jeg får jo også selv bedre samvittighet av å drikke 5 glass pepsi max enn 3 glass vanlig brus. Men jeg syns bare det er for mye fokus på sukker og karbohydrater i dagens sunne livsstil.

    6. mia: Nei desverre, da er det nok bedre å kontakte Pepsi Max direkte 🙂 Jeg kan selvfølgelig sende de en Mail, for så å kontakte deg igjen, men tenker at det kanskje er lettere at du vare kontakter dem direkte vis FB feks. Så slipper du meg som mellomledd 🙂

    7. Ida: Jeg fronter det fordi jeg drikker masse Pepsi Max selv, og dette er jo min blogg om meg og min livsstil. Så da føler jeg det er helt innafor 🙂

    8. Takk; det var snilt av deg:) Men jeg tror jeg sender dem en mail selv, etter eksamen er overstått vel og merke. 🙂 God helg!

    9. Vi blir ganske lurt av denne Pepsi Max-kåringen. Ingen CocaCola-elskere ville løpt bort til det voldsomme Pepxi-Max tettet eller bilen som forsøket ble gjort i. PepsiMax-effektene tiltrakk seg selvsagt PepsiMax-elskere. En uavhengig tst utført av TV2-hjelper deg i ettertid fikk et annet resultat. En billigvariant kom på førsteplass, og Pepsi Max kom lengre nede på lista. Bare en tankevekker til alle, hehe 🙂 Når det er sagt liker jeg Pepsi Max best selv, haha. Synd det er litt dumt for tennene mine bare 😛

    10. Jeg sier som Silje over her. Det “blindtest”-stuntet til Pepsi Max gir ikke særlig bra bilde. For det første blir det ikke særlig blindtest når man vet hvilke to merker som er med. Og for det andre vil jo det være et flertall av de som liker Pepsi Max som deltar i testen, da dette jo er arrangert av Pepsi Max med store plakater og effekter.
      Da Tv2-hjelper deg hadde blindtest (uten at de som deltok visste hvilke merker det var) ble resultatet 58% cola, 21, 5 % First Price cola free og 20,5 % Pepsi Max.
      Jeg liker selv Pepsi Max bedre enn Cola, men syntes reklame basert på den testen blir for teit 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg