E.K.S.A.M.E.N

I dag hadde jeg den store fryktede sykdomslære eksamen. Denne eksamen har jeg lest til både dag og natt de siste ukene, og jeg har mildt sagt vært litt stresset og nervøs. Den følelsen når jeg levere eksamen i dag og gikk ut av eksamenslokalene var helt ubeskrivelig god. Nå skal jeg bruke helgen til å senke skuldrene, feire bursdagen til verdens nydeligste lille niese, og bare kose meg. Mest av alt gleder jeg meg til å sove litt mer enn 4-5 timer i natt. På mandag kjører på jeg på igjen mot den siste eksamenen, men det tenker jeg faktisk ikke på før mandag morgen. Nå er det HELG! 

Etter eksamen dro jeg rett ned til Solsiden for siste dag på styrkeprogrammet. Nå har jeg akkurat fullført økten, og jeg må ærlig inrømme at det var ikke den beste økten jeg har hatt akkurat. Hodet er tomt, og energien ble igjen i eksamenslokalet. Uansett føltes det veldig godt å bare få kjørt gjennom og bruke kroppen litt. Slik jeg trener nå så kjører jeg det samme programmet på dag 1 og 3, og 2 og 4. Det vil si at øvelsene er like, men repetisjoner, sett og hvor tungt jeg kjører varierer på de ulike dagene.

Dagens økt så slik ut: 

  • Markløft 
  • Dips
  • Lårcurl 
  • Pullups
  • Rygghev
  • Pushups 
  • Sidehev

 

Nå skal jeg straks dra innom butikken for en storhandel. I dag må det ordentlig god mat til. Senere i kveld blir det hygge og feiring. Fy søren så godt det er å være ferdig!!!!! 

Nå gleder jeg meg til å høre fra dere. Hvordan har dere det? Hva er planene for helgen? 

 

Smiiiiil Maren

16 kommentarer
    1. Gratulerer med 1 vel overstått!
      Nå sitter jeg nydusjet, mett og småsliten i sofaen, etter en hard Pulsspinn-økt med påfølgende tur i marka med hunden 🙂 Har nettopp spist en bedre middag med en en deilig, sunn dessert, så er ganske fornøyd nå 🙂 Skal ha besøk av min søte, lille nevø i helga, og på søndag skal vi på familiejuleshow 🙂

    2. Kvelden her blir nok brukt på lesesalen for å lese pensum.. heldigvis fikk jeg inn en styrkeøkt i ettermiddag, og hentet litt energi for resten av kvelden 🙂 Ha en fin kveld, Maren! <3

    3. Gratulerer med gjennomført sykdomslære! Jeg hadde eksamen i går og har tatt meg helt fri i dag, men i morgen skal jeg sette i gang å lese til neste eksamen! Det skjer med andre ord ikke så mye spennende her i helgen, men skal få dyttet inn en treningsøkt eller to og tacomiddag med kjæresten ihvertfall 😉
      Kos deg i helgen!

    4. Huff, husker eksamensperiodene som syykt slitsomme. Men ingenting slår følelsen når siste eksamen er levert og det er ferie!:) du er ihvertfall kjempeflink å trene selv om du har en slitsom eksamensperiode, må si jeg blir imponert av deg:)

    5. Høre s herlig ut! Har 1 av 3 eksamener unnagjort. Her er det lesing som står på planen, + litt løping og 2 hyggelige middager i selskap av gode venner 😀
      Lykke til videre, tror vi alle trenger det! 🙂

    6. Å gratulerer så deilig – det er rart med eksamen, en gleder seg så sykt til å bli ferdig og er så nervøs i forkant – og så tror en at man skal bli så kjempeglad men så blir man mest utlandet og “gåen” jeg har det iallfall sånn
      Ja ja – gratulerer igjen og lykke til med neste eksamen – snart er det juleferie 😀

    7. oioioi jeg lider med deg…takk gode gud for å være ferdig både sykepleier og intensivsøster! men du er flink, så dette går nok veldig bra! Klem klem og nyt helgen!

    8. Gratulerer med gjennomført eksamen!! Håper det gikk fint!!
      Sitter selv og manner meg opp til å starte dagens lesing… Eg også er sjukepleierstudent og vi skal ha psykologi, jus og etikk eksamen fredag… Hva eksamen har du igjen før jul? Koselig å kike innom bloggen din…En av dagens høgdepunkt!! Takk for inspirasjon…

    9. Jeg trives veldig godt, at jeg ble intensivsykepleier var egentlig tilfeldig, jeg ville helst gå onkologiutdanningen. Men kom ikke inn og søkte intensiv i tillegg og kom inn der. Det er vel den miksen av alle aldre, alle fra kronisk syke til akutt kritisk syke som fenger. Det er både høyt tempo, men samtidig har man kun en pasient og det man ikke rekker, det får neste mann ta rett og slett. Og det gir en god tilfredsstillende sykepleiefølelse. Vi får hele tiden tilfredsstilt pasientens behov så langt vi klarer. <3

    10. Det blir nok endel endringer der med tiden, er så mangel på intensivsykepleier bl a så den blir nok bakt inn i grunnutdanningen etterhvert! Uansett fin utdanning du er igang med! Ha en fin dag – ulempen er nattevakter så nå skal jeg hjem og sove og prøve å reparere kroppen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg