Marenmat

På instagram har #marenmat blitt en fin liten tagg, som inneholder masse bilder av mitt kosthold. De fleste bildene jeg legger ut av kostholdet mitt legger jeg til den taggen, og nå har Marenmat vokst seg ganske så stor. En rett som stadig går igjen er #marenskåla. Sjekk gjerne ut min instagramkonto, den oppdateres to til tre ganger daglig. Marenerdvik heter jeg der. Dere som har lest bloggen en stund kjenner den igjen, og vet at dette er min faste frokost med frukt, bær og ulike meieriprodukter og gjerne noen nøtter på toppen. Jeg har hatt perioder med både havregrøt og knekkebrød, men vender alltid tilbake til min elskede marenskål. Jeg blir virkelig aldri lei av meieriprodukter, og tror jeg kunne spist det til alle måltid. *ler*. 

 

I dag inneholder skålen blåbær i bunn, cottage cheese orginal, yoplait 0,0% yoghurt, toppet med bananskiver, kanel og sukrin. Så enkelt og så fantastisk godt. Mmmmm. Jeg har alltid to porsjoner av denne skåla. det er mange av dere som spør hvor mange gram jeg spiser av ditt og datt. Jeg måler aldri opp noe, men jeg har alltid to små beger med yoplait yoghurt, og hvis jeg skal gjette tipper jeg det blir ca 200g cottage cheese. Og da er det ofte så lite igjen av orginal cottage cheese begeret at jeg spiser resten også. Hehe. Så da blir det et beger av orginal cottage cheese, to små yoplait yoghurt, en banan og en boks med bær ( tror den er på 125g). Dette er så nøyeaktig jeg kan klare å gjøre det for dere. 

Nå skal jeg opp av sofaen og avgårde på trening. Det ble aldri noe styrkeøkt i går, så dag tre på styrkeprogrammet blir gjennomført i dag. Oppdatering på økten følger senere. 

 

Smiiiil Maren

8 kommentarer
    1. Jeg har funnet en variasjon på havregrøt som faktisk holder meg mett en stund (pleier å bli sulten av kun ren havregrøt, det er jo egentlig bare karbohydrater):
      Jeg bruker en dæsj (ca 30 g) havregryn og en dæsj (ca 30 g mandelmel eller kokosmel) og koker opp med enten vann eller melk. Når det koker tilsetter jeg en scoop vaniljeproteinpulver. Toppes med akkurat det du liker best:) En klatt peanøttsmør på toppen sikrer en fettkilde i det hele, så det er supert. Eller noen nøtter. En stor dæsj kanel er obligatorisk.
      Ha en fin dag!

    2. er disse målene for en person, noe som vil si at frokosten din består av dette: i boks cheas, 2 yoghurt, 1 banan og en boks blåbær på 125g? eller er dette til en skål noe som vil si at du spiser 2 bokser cheeas, 4 yoghurt, 2 bananer og 2 bokser blåbær?

    3. Navn: Totalt spiser jeg: 1 boks Cottage orginal, 2 yoplait, 1 boks blåbær og en banan 🙂 men har jeg mer enn en boks bær så ryker det kjapt mer enn kun en boks. Bær er det beste jeg vet 🙂

    4. Du har så masse inspirasjon Maren! 🙂
      Kunne du ikke ha lagt ut et treningsporgram på 4 dager? 🙂
      Mvh Tonje

    5. Vil bare si at du inspirerer meg så mye! Er så deilig å lese en trenings blogg som faktisk inneholder gode bilder og tekst (det er ganske sjeldent!) i tillegg til alt det jeg vil lese om trening. Alltid så gøy å lese om hvilke øvelser du gjør og gjerne bilder, for jeg lærer så vanvittig mye av deg! Ville bare gi noen gode ord til en som bidrar til så mye inspirasjon og treningsglede for meg med både bloggen og IKKE MINST instagramen din 🙂
      Stor klem <3

    6. D: Åå kjære skjønne deg. Nå ble jeg så glad. Jeg blir så motivert av slike tilbakemeldinger, og det gir meg så mye inspirasjon og motivasjon til å oppdatere ofte. Tusen takk for at du valgte å legge igjen en kommentar, det er jo så mye enklere å bare tenke noe positivt om noen, men ikke si det. Så tusen tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg