Solskinn

 

Sometimes

you have to create your own sunshine. 

 

Jeg elsker det sitatet over, for det er faktisk sånn det er. Jeg har vært gjennom et par bølgedaler de siste månedene, og flere ganger har jeg måtte ta ordentlig tak i meg selv, og snakke meg selv opp igjen. Det er ikke alltid så lett!! Bottomline er at livet skjer, og vi er bare mennesker. Vi vil bli utsatt for påkjenninger, og mange av dem er utenfor vår kontroll. Det eneste vi kan kontrollere er vår egen reaksjon og vår egen evne til å skape sollys når man står midt i mørke. Det kan være sykdom i nær familie, utfordende jobbsituasjoner, samlivsproblemer, eller en mørk årstid som uten at du helt forstår hvorfor bare har sugd kreftene ut av deg. Uansett hva som er din utløsende årsak så tror jeg det er så ubeskrivelig viktig å bli påminnet at du har evner som menneske, evner til å snu situasjoner, og ta valg. Du kan velge å se opp, når noe prøver å tynge deg ned. Noen ganger må du faktisk ta grep, og skape ditt eget solskinn. Så hvordan i all verden gjør man det? Jeg tenker at svaret ligger i å ikke se så stort på det. Solskinn i ditt liv kan være en bitteliten ting, som for deg gir mye glede. 

Mitt solskinn kan være: 

  • Min lille vakre niese på snart ett år 
  • Gjøre noe hyggelig for noen som absolutt ikke forventer det
  • En rå treningsøkt hvor jeg kjenner på mestring 
  • Kaffe sammen med en god venninne 
  • En skinnende ren leilighet, med friske blomster
  • Sende eller motta en koselig teksmelding 
  • Tid sammen med noen jeg er glad i
  • En god middag. 

 

Skjønner dere tanken? Solskinn kan være hva som helst, bare det får deg til å smile. Så i dag er oppfordringen å forsøke å skape litt solskinn. Ha en fin dag dere. 

 

Stort smil fra Maren 

 

12 kommentarer
    1. Så fint innlegg.. Det er mye sannhet i det du skriver. Livet skjer (på godt og vondt), og i det lange løp handler det om hvordan vi takler hendelser og utfordringer, og vår evne til å lage litt solskinn både for oss selv og andre. God tekst med bevisstgjørende ord! 🙂

    2. Mitt ordtak for tøffe perioder eller når jeg ikke helt får ting til er “A smooth sea never mad a skillful sailor” 🙂

    3. Nina W M: Siste innspurt på eksamen nå, så er jeg tilbake på Yogaen! Gleder meg så:):) Merker faktisk stor forskjell denne uken som jeg ikke har vært der, stressa frøken! Hehe

    4. Helt sant at det er viktig å huske på å skape solskinn i eget og andres sinn 🙂 Du skaper ofte solskinn for oss som leser bloggen din – tusen takk 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg