Mormors rundstykker

I dag ble frokosten ekstra god. Min skjønne mormor overrasket meg med nybakte rundstykker. Ingenting er bedre enn mormors bagst, og i dag koser jeg meg med nybakte rundstykker med smør som smelter, og brunost. Jeg har også en iskaffe til, og litt frukt til dessert. Perfekt start på dagen spør du meg. Litt julehygge har også kommet frem, det er ikke mer som skal til enn en liten nisse ( eller i mitt tilfelle, en snømann), og et julemagasin så har man litt julestemning.  

I morgen skal jeg kjøre dag 3 av styrkeprogrammet. Jeg deler økten som alltid, men jeg skal også komme med en liten innføring i Myo repetisjoner, og komplekser da det er flere av dere som har spurt om dette. I dag blir det styrkefri. Gårsdagens markløft og dips kjennes veldig godt på kroppen, så da velger jeg å fokusere på kondisjonstrening i dag før jeg kjører på igjen med styrke i morgen. Tirsdag er jo Yoga-dag, så jeg håper virkelig at jeg ligger så godt ann med eksamenlesingen i ettermiddag at jeg kan ta kvelden fri og komme meg avgårde på Yogatimen. 

Hva er deres planer for denne tirsdagen? 

 

Smiiiil Maren


12 kommentarer
    1. hvordan ser treningsdagene dine ut nå? hvor mange økter kjører du i uken, og ser disse øktene ut like hver eneste uke, og hvordan kondisjonstrening driver du med nå?
      bruker du å gjøre disse øktene:
      4 styrkeøkter
      2 kondisjonsøkter
      2 yogotimer

    2. Så koselig å bli overrasket med hjemmelagde rundstykker da! 🙂 Skjønner VELDIG godt at du blir rastløs og lei lesinga, kjenner igjen den følelsen der. Husker at jeg hadde lyst til å gjøre hva som helst annet; om så tatt en rundvask av huset (bare jeg hadde sluppet å sitte pal og lese!) Hehe… Men samtidig, når man tenker over det, så er det egentlig ikke det verste man må gjøre. Man får muligheten til å være hjemme, sitte i den gode sofaen under et pledd, kan tenne lys og egentlig ha det ganske bra. Er mange verre steder man kunne ha vært, evt jobber man kunne ha hatt. Som student står jo veien åpen, og vi er så heldige å ha frihet til å velge mye i hverdagen vår og har mange muligheter! 🙂
      Sitter med en deilig kopp nykvernet kaffe og leser litt på nett nå. Er så godt å starte dagen med en rolig “morgen”stund de dagene man har mulighet. Skal ut på løpetur med hunden etterpå, og ha en styrkeøkt med søsteren min i ettermiddag 🙂 Så er vel planen å få vasket litt hjemme, henge opp adventsstjernen og skape litt julestemning her også i løpet av dagen 🙂
      Stå på videre, og lykke til med innspurten. Ikke lenge til du kan ta fri og nyte julen nå! 🙂

    3. Herlig. Savner selv bestemors boller <3 Viktig å sette pris på slike ting før det er for sent ..
      Kos deg med rundstykker, de ser kjempe gode ut 🙂

    4. Hei Maren! Liker veldig godt bloggen, og det er mye inspirasjon som hentes herfra 🙂 Og i det siste har jeg satt utrolig pris på ærligheten og ydmykheten i bloggen, og at ikke alt må være så perfekt hele tiden. Spesielt når det kommer til å klare balansere livet med trening, skole, jobb og sosialliv. Jeg er helt utkjørt! Så det er veldig fint at du forteller om de gangene du faktisk ikke trener, men gjør andre ting. Gjør hvertfall godt for samvitigheten min, for jeg er så sliten at jeg kommer meg sjelden på trening i eksamenstiden 🙁
      Så: har du noen tips til hvordan man kan opparbeide seg litt energi før man drar på trening, slik at man kommer seg dit? 😛 Jeg vil gjerne dra fordelene av energien treningen gir i etterkant, men også før!!
      Klem -C-

    5. Med julen i anmarsj, rettes fokuset mot familien. Gleden av å gi varmer mer enn å få. Men hva når man ikke er i stand til å gi den som betyr mest, sitt største ønske… For noen kan julen være en påminnelse om ensomhet, tomhet. Denne julen blir en utfordring for min del. Da min lillebror for bare noen måned siden ble revet bort fra oss, mot sin vilje. Med håpet bevart, møter jeg det nye året med et ønske om at rettferdigheten skal seire.
      Ønsker du å bidra til at rettighetene til en gutt på ti år blir ivaretatt – underskrive kampanjen. Det betyr mye, om ikke alt <3 Størst av alt er kjærligheten...
      http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=5254

    6. Jeg er så enig i det Camilla har kommentert over. Bloggen din er så mye mer fornuftig og jordnær enn mange andre treningsblogger der ute. Du beskriver en hverdag som flere kan kjenne seg igjen i. Du sprer treningsinspirasjon og matglede på en balansert måte. Jeg vet at jeg kan klikke meg inn her og ikke få dårlig samvittighet for den treningsøkta jeg ikke gjorde eller det godiset jeg unnet meg i går.
      Mitt inntrykk er at du genuint ønsker å dele dine interesser og ikke blogger for å skryte eller føle deg bedre enn andre. Så tusen takk for at du er en fornuftens røst i alt det ufornuftige om trening, mat og fitness som florerer på nettet nå 🙂
      God lillelørdag, Maren!

    7. Silje: Nå ble jeg helt rørt, tusen tusen takk <3 Hadde du visst hvor mye det betyr å høre dette. Tusen takk for at du valgte å legge igjen en kommentar. Sender deg en god klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg