Lørdagsmorgen

God morgen dere, selv om det for meg snart føles som ettermiddag. Jeg har nemlig vært oppe i en god del timer allerede. I skrivende stund sitter jeg å koser meg med en typisk Maren-skål mens jeg skumleser gjennom sykepleiepensum. Denne skålen kjenner de fleste av mine lesere til nå, men en god ting kan ikke gjentas for ofte. Min favoritt-skål inneholder eple og bananbiter i bunn, cottage cheese, yoplait 0,0% yogurt, bringebær, og blåbær, toppet med salt nøttemiks. Mmmmm. 

Den følelsen når du står opp før vennene dine har lagt seg, da forstår du at du er midt i eksamensbobla. Ja for slik var det i dag. Jeg sjekket telefonen i dag morges, og da tikket det inn en melding om jeg virkelig skulle stå opp nå, for personen som sendte meldingen hadde nemlig enda ikke lagt seg enda etter en bytur. Sånn er mitt liv nå. Latterlig tidlig opp, latterlig mye kaffe og latterlig mange timer lesing hver eneste dag. Nå skal jeg forsøke å ikke klage mer over ekamen, men jeg må bare si – fy søren som jeg gleder meg til det her er over. En ting er at det er hinsides mye pensum, men en ting som nesten er enda verre er at når man leser sykdomslære så føler man jo absolutt alle sykdommene på kroppen. Jeg har følt at både det ene og det andre er galt med meg, og jeg har bestillt legetime til dagen etter eksamen bare for å ta en liten total sjekk av helsetilstanden. Jeg må jo bare le, for akkurat dette ble jeg advart mot av andre studenter, så det er visst veldig vanlig at man tror man har symptomer på en hel haug av sykdommer. 

Nå skal jeg lese litt til før jeg skal ha meg en tur på trening. Jeg tror nok at deres helgeplaner er litt mer spennende enn mine. Så la meg få lov å leve litt gjennom dere, og del deres helgeplaner med meg i kommentarfeltet. 

Hva er planene for helgen? 

 

Smiiiiil Maren


14 kommentarer
    1. Gog helg kjære deg! Jeg driver med boksing, men i dag skal jeg bare supporte en venn på en turnering. Ellers blir det vel på tide å komme i gang med å lage julekalender?! Så det blir nok kvelden og morgendagen brukt på, + selvfølgelig gleder jeg meg til å hoppe ned i godteskåla:) God helg!

    2. Uff, kjenner meg igjen her, har jo symptomer på både kreft, høyt og lavt stoffskifte, hiv, me osv, osv…rart hvordan vi mennesker kan tenke oss syke:-p vi får leve i den friske verden til det motsatte er bevist, kan ikke kaste bort tiden på å lure på om vi er/blir syke..noe skal vi alle dø av. Det farligste vi gjør er å leve, det dør vi alle av 🙂 kan du skrive noe om hvilke “symptomer” du føler du “har”? Og hvilken sykdommer som du er “redd” for å ha/få?
      Ønsker deg masse lykke til videre med lesinga! Du virker til å være ei knall jente, liker at du har åpna deg litt mer på bloggen 🙂 stå på videre, Maren! Får en så utrolig god følelse av å klikke meg innpå bloggen din, du skriver så jordnært og ikke typisk ” alt er perfekt og overfladisk”.
      Stor og god klem fra fast leser (første kommentar :-s )

    3. Jeg skal på julefest! Jeg skal på besøk til ei venninne sammen med noen andre. Vi skal ha på oss stikkegensere og nisselue, kinnene skal være røde og fregnete og grøt skal spises og kakemann bakes 🙂 Jeg har allerede bakt/spist kakemenn i dag, men jeg blir aldri lei. Litt anderledes helg enn det jeg er vant til egentlig, pleier ikke å skeie så veldig ut, men det er vel lov det og av og til 🙂 God helg og adventstid i morgen!

    4. Jeg skal begynne julegaveshopping 🙂 jeg liker å bruke lang tid og kose meg og synes innpakking er nesten like viktig som gaven 🙂

    5. Ikkje mye spennende her, eksamenslesing foregår her.. Så sitter på skolen å leser, men fikk ei treningsøkt idag tidlig 🙂 Trener av meg influensaen..eller vertfall feberen 🙂
      God helg 🙂

    6. Jeg husker at vi ble advart mot det der når jeg gikk sykepleien, men jeg fikk igrunnen aldri noen tanker om at alt mulig var galt med meg, men vet flere i klassen ble litt bekymret :p
      I kveld er det lesefri og julebord med klassen! Tror det blir veldig hyggelig, men blir nok ikke mye alkohol på noen av oss, første eksamen er allerede til torsdag. Lykke til med lesingen! 🙂

    7. hvor mange måltider spiser du daglig? hvor mange kalorier forbrenner du på hvileforbrenning ? du vet det sikkert men det er ikke sikkert du har lyst til å dele det her, men jeg håper på det 😀 hvor mange kalorier trenger du for å holde deg i likevekt?

    8. Ida: Det aner jeg ikke, og jeg bryr meg fint lite om slikt. Hvis du tror at jeg går rundt å teller kalorier så tror jeg du har misforstått litt av hele poenget og essensen med denne bloggen 🙂 Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat, også frukt, nøtter, bær, proteinbarer og sånne ting innimellom hvis jeg føler for. men jeg aner ikke hvor mange kalorier jeg ligger på daglig, og som sagt, jeg bryr meg overhode ikke om det 🙂

    9. Anonym: Hehe, det er ikke så ille altså 🙂 Ingen spesielle sykdommer jeg tror jeg har. Men det er mer sånn at man føler man plutselig har litt vondt i magen når man leser om sykdommer i det området, men tror nok oppriktig ikke at jeg har noen konrete sykdommer. Eller, jo , jeg skal innrømme at jeg ble litt bekymret ift føflekkreft, og tenker å få en undersøkt og evt fjernet for å være sikker.

      Ift sykdommer generelt så tror jeg nok at iom at min familie har den historien vi har med Leukemi, så kommer jeg nok alltid til å ha en difus liten frykt for å få en kreftdiagnose. Jeg tror det er naturlig når man har kjent på det så nært. Ellers er jeg ikke redd for sykdom, jeg er glad for at jeg er frisk og i god form:)

      Tusen takk for fine ord <3

    10. Håper du har hatt en fin lørdag, og at resten av helgen blir bra! Sittet med pensum omtrent hele fredag, i dag, og blir garantert likt i morgen. Lykke til videre med lesingen, føler med deg!. Blir veldig godt å bli ferdig ja 🙂

    11. Henrikke: Åå så flink du er!! det var min plan også, men kl 16 i går så klarte jeg bare ikke mer, og da ble det jammen meg fri fra pensum og trening og sosial hygge istede. Hmmm. Skjerpings i dag igjen. Hehe. God søndag til deg 🙂

    12. Å, kjenner meg så igjen! Hadde masse diffuse plager da jeg leste til sykdomslære. Natta før eksamen våknet jeg midt på natta av kraftig høyresidig hodepine og min første tanke var “nå har jeg fått et subduralt hematom”… haha! Det går over 🙂 lykke til med videre lesing og eksamen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg