Treningsglede

Det er sjeldent jeg tipser om andre trenings og kostholdsblogger. Nå har en av de jentene jeg ser aller mest opp til, som inspirerer meg daglig, og som jeg lærer enormt mye av, opprettet en blogg. Da må jeg faktisk bare dele det med dere. Yngvild er personlig trener på Optimal Trening i Oslo, og en del av WebCoaching. Hun er en maskin, og overrasker meg hver enste uke med hva hun får til. Yngvild er sterkere enn de fleste, men ser likevell både nett og feminin ut. Et prakteksempel på at man blir ikke stor og mandig av å løfte tungt! Hun har enormt med kunnskap om trening, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt helt satt ut av hvor BRA hun er. Hvor rått er det ikke når en jente mestrer pull-ups, dips, og muscle up lett som bare det, står på henda som om det ikke koster en kalori, og løfter tyngre enn gutta på gymmet. Jeg digger kombinasjonen av egenvektstrening og tung styrketrening i treningen hennes. Jeg føler meg heldig som har blitt kjent med Yngvild, og som får lære av henne og bli inspirert av henne.

Nå har altså Yngvild og hennes venninne Andrea slått seg sammen og startet bloggen TRENINGSGLEDE. Andrea kjenner jeg ikke, men ut fra innleggene hennes så viser det seg at denne dama er både utrolig sprek, og har virkelig greie på ernæring. Hun tryller frem de lekreste og mest inspirerende matretter, og klarer hvertfall å inspirere meg på matfronten. Hun er også snart ferdig utdannet Pt fra AFPT (husk forresten at jeg har en rabattkode på alle AFPT sine utdannelser til mine lesere, send meg en epost så får du koden) Jentene er kunnskapsrike, med en haug av utdannelse og erfaring i bagasjen. De er energiske, positive, faglig dyktige, gode formidlere, og ser fantastiske ut. Denne bloggen har alt jeg trenger for å bli inspirert i min aktive hverdag. 

Som dere vet har jeg virkelig blitt hekta på egenvektstreningen de siste månedene, og jobber hele tiden for å forbedre meg der. Det har vært litt vanskelig å kombinere styrketreningen, løpingen, egenvekstreningen og yogaen. Spesielt føler jeg at det har vært litt utfordrende å kombinere styrke med egenvektstrening og løping, uten at de jobber mot hverandre. Nå har Yngvild og meg teamet opp, og med hennes hjelp har jeg fått et helt nytt opplegg for treningen min, slik at jeg trener styrke som bygger opp under egenvekstreningen. Slik at jeg blir sterkere, uten å bli tyngre i kroppen. Jeg er både spent, motivert og gira på å sette i gang. Jeg får oppfølging via Web-coaching, i og med at vi ikke bod i samme by. Det blir en uke med innlæring og testing først, før jeg setter ordentlig i gang. Dette er uten tvil det mest tekniske og avanserte styrkeprogrammet jeg noensinne har fulgt. Nå tar vi det til nye høyder dere!! Dette er akkurat hva jeg trenger for å booste motivasjonen min litt nå i høstmørket. 

Jeg skal selvfølgelig ta dere med på trening, og oppdatere på økter, gjennomføring og progresjon. Sjekk gjerne ut Treningsglede bloggen og bli inspirert dere også. 

Jeg er alltid på jakt etter inspirasjon. Så hvis du følger en Blogg eller en Instagramkonto som virkelig inspirerer deg, så legg den gjerne igjen i kommentarfeltet. Så kan vi dele våre inspirasjonskilder med hverandre. 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer
    1. Ser virkelig fram til at du deler litt av treningen din videre:) Selv har jeg omtrent lagt styrketreningen på hylla, da den som du sier, har ødelagt en del for løpingen.

    2. Bra initiativ! 🙂 Finnes mange gode nettsider der ute som man ikke kjenner til, så det er kjekt å dele tips om bra sider/blogger for å utvide kunnskapen. Jeg finner mye inspirasjon og kunnskap om matlaging og trening på disse bloggene
      http://www.kriweb.no/
      http://fitnessnora.blogg.no/
      Vil også anbefale Berit Nordstrands blogg og bøker. http://beritnordstrand.no/berits-blogg/
      Hun er opptatt av å lage gode retter med byggeklosser til kroppen. Har både lest i bøkene hennes og vært på foredrag med henne, og hun forklarer “avansert” stoff på en lettfattelig og morsom måte. Vil anbefale å dra på foredrag med henne om dere får sjansen. Synes det er flott at hun “reklamerer” for naturlig mat med gode byggeklosser som man kjøper i dagligvarebutikken, uten å skulle selge sine egne produkter (som Atkins, Fedon m.fl.) Prøver å ta med kunnskap fra bøkene inn i mitt daglige kosthold, litt etter litt.
      Ha en fin dag 🙂

    3. Du har en så utrolig inspirerende og motiverende blogg! 😀 Alltid like hyggelig å klikke seg inn her:-)
      Jeg har et spørsmål som egentlig er helt irrelevant, men spør likevel. Har planer om å ta PT-utdanning via AFPT til høsten – også lurte jeg på over hvor lang tid disse studieblokkene er? Er det hver helg, 3. hver helg? Fant ikke ut av det på hjemmesiden deres.
      Og er studiet såpass krevende at det ikke er mulig å ha jobb ved siden av?
      Klem fra Stina

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg