MURPH

I dag har jeg gjort noe helt vilt dere, og det kjennes på kroppen at dagens økt var litt utenom det vanlige. I går ble utfordret av min gode venn og kollega Sondre til å bli med på en MURPH. Jeg visste ikke hva en Murph var, og når jeg fikk høre at det var en wod (workout of the day) og hva den gikk ut på, så lo jeg høyt og svarte at det var ikke sjans i havet at jeg skulle bli med på noe sånn. Sondre og Nin gjennomførte økten, og det så bare helt utrolig rått ut. Jeg ble litt irritert for at jeg ikke hadde turt å bli med, og ruslet hjem litt skuffet over meg selv. I dag morges stod jeg tidlig opp, og hadde fremdeles den dumme Murph´en i tankene. Da bare bestemte jeg meg. Søren heller, kan de, så kan jeg! Så jeg dro til solsiden, og gjennomførte min aller første Murph.

For dere som ikke vet hva dette er, så la meg introdusere dere alle for MURPH:

  • Løp 1,6 km
  • 100 pull-ups
  • 200 push-ups
  • 300 squat
  • Løp 1,6 km

 

Jeg brukte strikk på pull-ups, og mange pushups ble gjennomført på knærne. Jeg er langt fra like rå som Sondre. Jeg bryr meg ikke om at jeg måtte ha hjelpemidler, eller tiden min, det eneste jeg bryr meg om er at jeg faktisk klarte å gjennomføre, og at jeg pushet meg selv langt langt ut av min egen komfortsone, og langt over min egen grense for hva jeg anser som en hard treningsøkt. For en mestringsfølelse!

Dette var utorlig gøy, og jeg gleder meg til å gjøre noen flere slike utfordringer fremover. Jeg er så heldig å være en del av et PT-team som er langt over middels spreke, og ikke minst kreative. Så det kan bli mange artige økter fremover. Nå er det sofa, film og noe ekstra god mat på menyen. 

Har dere hatt en fin helg? 

 

Smiiiil Maren


21 kommentarer
    1. hei <3 så utrolig sprek du er Maren. Tok du alle disse push-upsene på tærne og hvilken hastighet brukte du å ha på møllen når du løp 1,6 km, hadde du noen stigning ?

    2. Tusen takk for raskt svar. tenkte å prøve nøyaktig den samme økten i kveld :O hva hadde du på vektene på squatsene?

    3. Lurer på om man må gjøre ferdig f.eks. Alle pullupsene før man starter på pushups, eller om man kan blande i en slik “WOD”? Hva gjorde du? Uansett helt rått gjort!

    4. Herlighet, det er jo helt rått! Kan man dele opp sånn at man tar noen pull-ups, noen push-ups og noen squats og så fra starten igjen, eller må man ta alt i rekkefølge?

    5. Så flink du er Maren, skal jammen meg prøve på samme økt. Bare lurte på ca. hvor lang tid dette tok? Er det snakk om over 1,5 time? Bare lurer fordi jeg holder på å planlegge treningsuka mi 🙂

    6. Sofie: ja det er hele poenget, du kan ikke gå videre før fu har fullført en øvelse. Så løp først, så alle 100 pullupsene (det tar lang tid, man må ha masse pauser og dele opp hvis det skal være fysisk gjennomførbart) også videre til pushups, alle 200 gjøres (gjør feks 10 stykk, og pause, 10 til og pause helt til du når 200) før du kan gå videre til air-squat og til slutt løp. Så man kan altså ikke blande, følg “oppskriften” :):)

    7. Det hørtes helt vanvittig rått ut! Så sprek du er så gjennomførte 😀 Jeg har hatt utrolig lyst til å prøve meg på crossfit en stund nå. Bor i Calfornia så skulle trodd det var mange muligheter, men det er svindyrt i byen jeg bor i…. Får se om jeg kan finne noen billige prøvetimer eller bare taen Murph for meg selv på gymmet, haha 😀

    8. Et lite tips til de som eventuelt leser kommentarene på denne fine bloggen. Husk at denne MURPH-treningen ikke egner seg for utrente eller nybegynnere som trener med egenvekt. Begynn i det små, for så å øke på etterhvert.
      Flott treningsblogg dette her, men husk at ikke alle har en kropp som deg, Maren:)
      Lykke til videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg