To nye smoothies

Jeg har to nye smoothier på lur til dere. Den grønne ser kanskje ikke super fresh ut, men den er virkelig utrolig god, og ikke minst utrolig næringsrik. Den røde er helt klart min favoritt, den er så søt og god, mens den grønne gir meg en følelse at jeg blir litt sunnere for hver munnfull. 

Den grønne: 

  • En håndfull fersk spinat 
  • 1/2 agurk 
  • 1 pære 
  • Litt fersk ingefær 
  • Et dryss kanel 
  • 1 dl eple juice 
  • 1 ts spirulina 

 

Den røde: 

  • Frosne bringebær 
  • 1/2 mager vanilje kesam 
  • 2 ss sukrin 
  • 1 dl vann 

 

Jeg lager nye varianter hele tiden, og den neste tenker jeg skal inneholder rå kakao, vanilje yoghurt og banan. Mmmm. Jeg har også lyst å lage en smoothie en en frisk sterk orange farge. Jeg tenker at den skal inneholde appelsin juice, epler, og mango. Det er så friskt og herlig med smoothier, jeg blir virkelig aldri lei. 

Hva inneholder din favoritt-smoothie? 

 

Smiiiil Maren 


18 kommentarer
    1. Så virkelig gode ut, og det er alltid gøy med nye oppskrifter!
      En smoothie som har vært standard hos meg inneholder:
      -Frosne jordbær
      -Mager vaniljekesam
      -Klementin
      -Sukrin
      Denne er virkelig god! <3

    2. Jeg tar bare det jeg har liggende, men som regel består smoothien av frosne bær/frukt, en eller annen type yoghurt eller kesam, og litt juice eller saft. Hvis jeg har friske bær havner det også oppi 🙂

    3. Frosne jordbær, mango, banan og vaniljeyoghurt -en uslåelig kremet og god kombinasjon du bare måå prøve!

    4. Å, de så nydelige ut! 🙂
      Jeg har en venninne som ønsker seg slike smoothie-glass som du har, og jeg har lett etter de på netbutikken, men tror ikke de finnes der? Jeg fant ut at det er mulig å bestille varer fra den fysiske butikken, så det må kanskje bli løsningen, men da lurer jeg bare på hva du betalte for dem? Slik at jeg vet omtrent hvor mye det vil koste 😉
      Ha en fin kveld videre, Maren! 🙂

    5. En halv pose frosne skogsbær, en banan, en halv boks vaniljekesam og vann eller juice til ønsket konsistens 🙂 Yummi! 🙂 Ønsker deg en fantastisk uke! 🙂

    6. Mine favoritt smoothies er!
      Orange smoothie:
      gulrot
      ingefær
      lime
      annans/mango
      kokosmelk
      grønnsmoothie:
      spinat
      avocado
      annanas
      ingefær
      lime
      kokosmelk

    7. En skikkelig vitamin boost av en smoothie som jeg elsker, lager jeg av mango, appelsin, ingefær, kokosmelk, mynteblader, honning og så noen isbiter. Nam nam! 😄 Og oisann så sunn og frisk jeg føler meg etterpå – Hehe!
      Du har forresten en veldig koselig blogg! Jeg er stadig innom deg for å finne inspirasjon til mat og trening. Keep up the good work!

    8. finner ikke glassene på nettsiden til hansen&co 🙁 hvor mange gram bringbær tar du? dette så ut som en perfekt mengde bringebær..

    9. Åh, min favoritt inneholder frosne blåbær, frisk ananas og eplejuice! Den bestilte jeg alltid på et smoothiested på Oslo S som nå er nedlagt. Den inneholdt egentlig banan også. Jeg likte ikke det på den tiden, men det gjør jeg nå! Det er sikkert godt med en halv, frossen banan også 😀 Du må prøve! God mandag til deg <3

    10. Ida S: aner ikke, aldri tenkt over 🙂 Når jeg har ferske bær spiser jeg en eller to bokser. Blir vel 300g ca, og frosne i smoothie så slenger jeg bare oppi et par håndfuller tenker jeg:)

    11. Nam Nam 🙂 Hvordan får du den grønne til å bli en smoothie siden det ikke er noe frossent i den? Har du i isbiter eller noe? Hva bruker du til å lage dem med? Jeg har bare stavmikser. Tror du det vil funke?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg