Fredag

Endelig er fredagen her, og jeg har ikke ord for hvor godt det føles. Jeg kom akkurat fra universitetet hvor vi har gjennomført et muntlig eksamenskrav, med fremlegg av pasient case etterfulgt av utspørring fra oponentgruppe. Slike ting gjør meg alltid litt stresset, og det føles veldig godt å kutte hukke det av på listen. Det er rart med det, men jeg får alltid en liten utladning etter slike ting, og føler meg både sliten og tom. Jeg dro derfor direkte ned til solsiden etterpå, for en kjapp liten fredagsøkt og påfyll av positiv energi. Jeg skal ikke akkurat skryte på meg at det ble den mest produktive økten jeg har hatt. Jeg stod litt på henda, litt på hode, tok et par pull-ups og tøyde lenge. Jeg hadde ikke så mye krutt i kroppen i dag, og da passert det perfekt å leke seg litt i stede. Denne uken har jeg kun hatt en eneste styrkeøkt, og det er jo akkurat 3 for lite synes jeg.

Jeg kjenner at nå som høstmørket er her, skolen er enormt krevende og energien er litt laber så må jeg faktisk ha et program å følge. Uten en plan så blir jeg bare surrende rundt på gymmet, uten å få gjort noe fornuftig i det hele tatt. Jeg er nå litt i tenkeboksen om jeg skal sette opp program til meg selv, eller søke utover etter andre dyktige Pt´er for et opplegg. Jeg har alltid hatt best progresjon på programmer som er satt opp av andre enn meg selv. Grunnen til det er enkel – jeg sniker meg unna mine egne opplegg. Det er jo helt latterlig, men sånn er det. Jeg har hjulpet mine egne kunder til fantastiske resulatter, men jeg får ikke til å følge mine egne opplegg selv. Så inntil jeg finner ut hva jeg skal gjøre fremover så leker jeg rundt, og egentlig så er jo det helt herlig. Alle har godt av en roligere periode, men for min egen del så kjenner jeg at den perioden må ikke bli så alt for lang, for plutselig er jeg helt ute av rutinene, og da kan veien tilbake bli en utfordring. 

Nå vil jeg gjerne høre fra dere. Følger dere noe fast program fra en pt (eller andre), eller styrer dere det helt selv? 

PS: Denne helgen er det Super Finalen i Street Workout i Oslo. Jeg skulle gitt så mye for å vært der å sett noen av verdens beste Street workout utøvere vise frem sine beste moves. Jeg er så vanvittig fasinert, og imponert over sporten, og jeg skulle virkelig ønske jeg kunne vært tilstede i helgen. Det er fremdeles noen veldig få biletter igjen til Super finalen, så hvis noen av dere bor litt nærmere, og har mulighet så anbefaler jeg dere virkelig å stikke innom for et vilt show og bøttevis med inspirasjon. Biletter finner dere HER. 

 

Smiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Jeg startet nylig med PT. Skal på min tredje time med han på søndag. Han har laget et fantastisk bra program som jeg skal følge to ganger i uken også har jeg en tredje økt med han 🙂
      Gleder meg til å se resultateter nå! Stått fast lenge nok nå..

    2. Er personlig trener selv og setter opp program ukentlig, for meg selv og mine kunder. Jeg legger alltid opp sånn at jeg ting jeg er god til og ting jeg er mindre god til, sånn som bulgarsk utfall og benkpress er jeg ræva i. Hvorfor ikke sette opp et program basert på tung-lavt-middels intensitet? At du har minst 4 styrkedager i uka, 2 tunge, 1 middels og 1 lavt? Har hatt stor progresjon på det de siste ukene, økte fra 8 kg i bulgarsk utfall til 18 kg. Det handler om å ikke slite seg ut i hver eneste økt, og kjenne at du har overskudd til mer enn trening. Har brutt ned kroppen mer enn jeg har bygd opp, så det er smart å ta det med ro iblant.

    3. Jeg følger program og prøver å dra på trening til fastsatte tider / dager – må ha noe fast – er så flink til å lure meg unna hvis ikke (plutselig har det gått en hel uke uten trening)

    4. Setter opp program selv, men skulle sikkert hatt pt time for bedre teknikk. Bare lurer på om du har noen mål framover nå eller skal du bare holde på den muskelmassen du har?

    5. Silje: Akkurat nå trener jeg egentlig bare for vedlikehold ja. Jeg har ikke noe mål om å øke muskelmassen min. Jeg koser meg med treningen og trenger egentlig for endorfinene og go´følelsen. Jeg har et par spesifikke mål som jeg ønsker å oppnå relatert til egenvektstrening og yoga, jeg har også lyst å bli en mer utholdene løper, men samtidig så elsker jeg jo styrketrening. Jeg er litt sånn: Ja takk begge deler. hehe 😀

    6. Hei. Hvorfor valgte du akkurat å studeretil sykepleier, er ikke dette en tung og krevende jobb, som bruker mye energi og krefter fra deg?

    7. Jeg er straks utdannet PT selv, men har fått hjelp av Nora Mathisen (fitnessnora) til oppsett av kosthold og treningsprogram. Jeg finner mye motivasjon i å søke hjelp hos forbildene mine, kanskje det kan hjelpe deg også? 🙂 Lykke til uansett!

    8. Hei! Digger bloggen din, få så utrolig mye inspirasjon og motivasjon fra deg, tusen takk 🙂 Kan du legge ut noen tips til trening med kettleballs? 🙂
      Ønsker deg en super helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg