Kaotisk morgen & rekelunsj

Hjelpes for en dag dette har vært. Jeg presterte å glemme helt bort at jeg skulle ha obligatorisk praktisk undervisning på universitetet, hvor vi skulle lære å legge sentralt vene kateter. Jeg var på vei ut på løpetur da en melding tikket inn på telefonen fra en medstudent. Det var da kun 4 minutter til forelesningen skulle starte. Jeg rasket med meg sykepleieruniformen, hoppet i bilen, og raste over til univsersitetet. Jeg ankom i underkant av 20 minutter for sent, og gikk glipp av hele introen til prosedyren. Bang, så stod jeg der, og skulle utføre prosedyrene rundt stell, skylling og bytte av slanger på SVK med 200 i puls og null mat i magen. Fy søren, det er lenge siden jeg har kjent på et så heftig stress. 4 timer intesiv praktisk forelesning ble gjennomført, og på mirakløstvis, og med hjelp av nydelige medstudent gikk det over all forventing med SVK. Det var faktisk ordentlig gøy.  Jeg har forstått at det er endel sykepleierstudentr som leser bloggen, så da kan jeg jo fortelle at forrige uke la vi inn PVK på dukke og på hverandre. artige saker! 

Jeg er en person som gjennomfører det jeg har bestemt meg for – uansett. Så etter forelesning dro jeg direkte ned på solsiden og gjennomførte min planlagte treningsøkt – på ren vilje! Etter økten ble det en nydelig lunsj ute, bestående av et lekkert rekesmørbrød med økologisk brød, håndplukkede reker og hjemmelaget tzatziki. Jeg følte jeg hadde gjort meg fortjent til dessert  etter den starten på dagen jeg hadde i dag. Jeg kjøpte meg derfor en questbar, skyr, en boks med bringebær og en pose usaltede cashewnøtter. Nå er jeg stappmett, og klar for en god jobbeøkt med sykepleiepensum. 

Hvordan har deres mandag vært så langt? 

 

Smiiiiil Maren


9 kommentarer
    1. Min mandag har vært fantastisk så langt! Jeg har fri i dag pga planleggingsdag på skolen. Jeg sto ikke opp før klokka var halv ni, noe som er veldig sent for ei som pleier å stå opp halv sju og før åtte i helgene. Når frokosten var spist og fordøyd, tok jeg meg en rolig joggetur. Etter en deilig dusj ble det bestas hjemmebaktebrød. Nå skal jeg hjelpe besta med salat.:)

    2. Hei! sikker på du mener at du la inn CVK? det er vel kun leger som utfører det? Du mener kanskje at du stelte/skiftet slanger osv evt satt en veneport? bare spørr for at jeg er nyskjerrig da jeg selv jobber som sykepleier. Ønsker deg en fin dag 🙂

    3. Hørtes ut som en fin dag tross litt stress på morgenkvisten 🙂
      Hvilken restaurant er dette nydelige rekesmørbrødet fra?
      Ha en kjempefin kveld videre skjønne Maren!

    4. Bra jobba 🙂 Jeg har hatt en lang jobbdag i dag, så treningen får vente til i morgen tidlig. Du var superflink som fikk gjort alt du skulle 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg