Good vibes only

Jeg stikker innom for å ønske dere en fin fredag. Endelig er helgen her, og da synes jeg dette søte kortet jeg kjøpte forrige uke passet godt. “Good vibes only” er en fin setning å ta med seg inn i helgen.

Jeg har fått veldig mange henvendelser fra dere om jeg kan lage en liten liste over ting jeg ikke har delt på bloggen, og som dere lesere sannsynligvis ikke vet fra før. Først tenkte jeg at nei det har jeg virkelig ikke lyst til, men så tenkte jeg at jeg har jo så lyst å komme nærmere mine lesere, vite mer om dere og ha en god dialog med dere. Da må jeg kanskje tørre å åpne meg litt mer opp. Så her kommer en liste med ting dere kanskje ikke visste om meg: 

  • Jeg er helt utrolig mørkredd. 
  • Jeg var nær å miste mammaen min i leukemi (blodkreft) da jeg var 15 år gammel. Hun gjennomgikk en beinmargstransplantasjon, og er i dag 100% frisk. 
  • Jeg har utrolig mange bekjente, og men veldig få nære venner. 
  • Jeg kan ofte føle meg ensom, og tilbringer mange kvelder hjemme alene, selv om jeg gjerne heller skulle vært sosial. 
  • Jeg har alltid smilt ekstremt mye, og som lita sa jeg alltid: “Nå er jeg så glad at jeg bare må smile med alle tenne ute”. ( også gliste jeg så enormt stort at alle tenne syntes)
  • Jeg er utrolig lettrørt, og gråter like gjerne av fine ting, som triste ting. 
  • I mange år var Spagetti ala Capri (dere vet den hermetikkboksen) sammen med loff-rundstykker med et tykt lag smør på, det aller beste jeg visste. 
  • Familien min betyr hele verden for meg. En for alle, alle for en. Jeg tilbringer mye tid sammen med dem, og har så mye kjærlighet for hver og en av dem at ord kan ikke beskrive det.  
  • Jeg må ha det ryddig rundt meg før jeg kan sette meg ned, og nyte en god middag. Jeg klarer ikke å kose meg hvis det flyter av rot og kaos rundt meg. 
  • Nysing er noe av det ekleste jeg vet. 
  • Jeg har fryktelig prestasjonsangst, og sier ofte nei til intervjuer, turer, kurs og eventer jeg får tilbud om via bloggen pga av det. Jeg er rett og slett redd for å ikke leve opp til forventingene eller være “flink nok” 
  • Jeg har sprøyteskrekk (sykepleierstudent med sprøteskrekk – festlig )
  • Jeg bruker kontaktlinser, men eier ikke et eneste par briller. 
  • Jeg bruker telefonen min helt latterlig mye, og må lade den opp to ganger pr dag. 
  • Tyggis, og pastiller er jeg avhengig av, og kan spise en hel pakke på under 5 minutter. 

 

Nå føler jeg at jeg har vært ganske ærlig med dere, og faktisk delt noen ting som jeg ikke hadde trodd jeg skulle dele på bloggen, pluss et par morsomheter.  Så nå er jeg spent, var det noe her dere kanskje ikke visste? 

Del gjerne noen få ting om deg selv, som ikke så mange vet, i kommentarfeltet. Jeg synes det er en super fin måte å bli kjent med dere på. 

 

Smiiiil Maren


17 kommentarer
    1. Hei! Tror mange har de samme punktene som deg, men tør ikke si det høyt! Tøft av deg 👍 Takk for at du er et kjempe forbilde😄

    2. Hei!
      Ja var nok ting der man ikke visste 😉 F eks så jeg alltid for meg at du var supersosial og ikke følte noe på ensomhet – synes det er fint av deg å være så ærlig:)
      Kjenner meg igjen i flere av punketene dine og kan liste opp noen selv også:
      – Jeg har mange bekjente, men få nære venner
      – Jeg åpner meg ikke lett for andre mennesker/ liker ikke bli for personlig
      – Overtenker mye
      – Jeg har en svak viljestyrke om dagen jeg jobber med å trene opp mtp på trening og kost 😉
      – Jeg gråter lett når jeg er alene, men ikke lett foran andre
      Ønsker deg en kjempefin helg, Maren. Du er en stor inspirasjon 🙂
      Klemmer

    3. Jeg kjenner meg igjen med prestasjonsangsten og er også avhening av tyggis, noe som egentlig ikke magen min tåler i store mengder.
      Jeg er også ganske avhengig å spise en proteinbar hver dag for å klare å holde meg unna sjokolade og andre usunnheter.
      God helg 🙂

    4. Gøy å lære noen nye ting om deg! Mye av det jeg ikke visste 🙂
      Jeg tror forresten ikke du er den eneste sykepleierstudenten med sprøyteskrekk. Selv var jeg livredd for blod og blodårer (haha) da jeg begynte på sykepleien, heldigvis gikk det over underveis i studiet 😉

    5. Så morsomt å lese om. Min lille hemmelighet er alle disse bloggene, som jeg ser på som min guilty pleassure. Din, Caroline Berg Eriksen sin og Julie Rafoss sin er favorittene;-) God helg! 🙂

    6. Så utrolig gøy med slike innlegg! Kjenner meg igjenn i mange av punktene dine, men spesielt det siste!! Er helt avhengig av tyggis, og spiser ofte en pakke på under 5min 🙂
      Håper du får en super helg, Maren!

    7. Jeg kjenner meg igjen i mange av punktene. Jeg kan også spise opp en hel drops/tyggis pakke på 5 min og jeg føler meg ofte ensom. Her er noen punkter om meg:
      -Jeg må alltid vite hva jeg skal spise til de forskjellige måltidene når jeg legger meg kvelden før.
      -jeg overtenker alt.
      -hvis jeg spiser mindre enn jeg pleier til frokost, ender jeg med å stappe i meg alt jeg har lyst på bør jeg kommer hjem fra skolen. Heldigvis pleier det å være sunne ting, men forsatt kaliririke 🙂
      -jeg mistet pappaen min da jeg var fem.
      -jeg begynte å trene for å gå ned i vekt, men forsatte fordi jeg syntes det var kjekt.
      -jeg elsker å prøve nye ting som rundstykker, matmuffins, scones, grøt osv, men jeg ender alltid opp med å gå vekk fra oppskriften og resultatet blir ikke alltid like bra.

    8. Så fint at du er så ærlig med at du føler deg til tider ensom, er nok mange som føler på det, men ikke snakker om det. Liker bloggen din kjempe godt 🙂

    9. Jeg er så glad i bloggen din, nettopp fordi du er så blid og postiv hele tiden! Har tenkt flere ganger at jeg skulle ønske jeg kjente deg 🙂 Overrasket meg over at du ofte føler deg ensom, samtidig var det litt godt å lese også, for det er akkurat sånn jeg selv føler det til tider. At alle andre har så utrolig mer spennende liv enn meg selv. Inntil jeg spør hva folk gjør i løpet av en dag, da.. 😛
      Ha en god helg!
      Og du, si ja til alle sjanser som byr seg, uansett! Du er garantert bra nok 🙂

    10. Så artig å lese. kjente meg igjen i flere av punktene, b.la det om å være mørkeredd, å det å ha mange bekjente, men få nære venner. Jeg er en person som kan virke veldig utadvendt, men når alt kommer til alt, har jeg veldig vanskelig for å slippe folk innpå meg. Tøft av deg å dele mer personlige ting. Du virker som en tvers gjennom god jente, og du er så utrolig inspirerende. Ha en fin kveld 🙂

    11. Kristin: Takk for koselig kommentar Kristin 🙂 Så glad for å ha deg som leser her på bloggen min, du gir så mye inspirasjon selv. Gøy å følge deg 😀

    12. Ensom? Du? Hvorfor er det slik? Jeg kjenner meg så igjen!
      Selv om jeg trener, har en jobb å gå til, en snill
      kjæreste. Så er det som om noe mangler!
      En tomhet, som jeg ikke vet hvor kommer fra..kanskje fordi
      Sommeren er forbi? Jeg vet ikke.
      Jeg liker iallefall bloggen din veldig godt😊
      Og hold ut de tre årene på sykepleien!
      Du har mange muligheter etterpå👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg