Big fiasco

For dere som følger meg på instagram (brukernavn: marenerdvik ) så fikk dere med dere at gårsdagens treningsøkt ble en big fiasco, og endte med at jeg rett og slett bare dro hjem. Jeg kjente meg litt små rar i kroppen før økten, og var litt usikker på om jeg i det hele tatt skulle trene. Jeg startet økten, og etter første øvelse kjente jeg at noe ikke stemte. Jeg hade null energi, og det føltes som hele kroppen demonstativt jobbet mot meg. Så jeg avbrøt hele økten, og dro rett hjem. På slike dager nytter det ikke å presse gjennom en treningsøkt, det kan faktisk være det som avgjør om en influensa slår ut eller ikke. Så jeg dro hjem, byttet til de mykeste koseklærne jeg har og dro ut til min storebror, svigerinne og lille niese. Hele kvelden i går lå jeg på sofaen hos dem, og slappet helt av. Det var så koselig. Fine familien <3 

I dag er formen rimelig lik, og det er så irriterende. Jeg er ikke syk, men heller ikke helt frisk. Jeg hater å befinne meg på et sånn irriterende mellomstadie hvor man ikke helt vet hva man skal gjøre. jeg velger å ta enda en hviledag og håper dette tullet skal gi seg. Jeg prøver å være flink student for tiden, og har derfor blitt stamgjest på byens herligste Raw food resturant. I går fikk jeg smake noe utrolig friskt og godt, nemlig økologisk rabarbera juice. Den var så frisk på smaken, også synes jeg flasken var så søt. Den er som sagt økologisk, og helt uten sukker. 

Er det flere av dere som har fått kjenne på høstinfluensaen? 

Kom veldig gjerne med gode tips hvis dere har. Jeg har så lite lyst å bli syk nå, det kan liksom ikke passe dårligere med eksamner rett rundt hjørnet. Så hva er lurest, te med honning, overdose C-vitaminer, eller kanskje noen andre lure kjerringråd ? 

 

Smiiiil Maren


15 kommentarer
    1. Hva med hjemmelagd ingefærshot? Jeg prøvde meg på en i går, med eple, ingefær og sitron, og den ble ganske så god- og sterk! Ingefær skal jo gi et skikkelig boost til immunforsvaret :-))

    2. Har fådd akkurat samme greia selv:( Vondt i halsen og tett i nesa og ørene, men liksom ikke skikkelig syk heller. Prøver å tenke at dette er en utmerket mulighet til å holde seg hjemme og bruke masse tid på pensum lesing, men vanskelig når man er vandt til å være i mye aktivitet og blir rastløs!…. Har drukket en del kopper med varmt vann, ingefær og sitron som visstnok skal være veldig bra. Og har pakket meg inn i et svært skjert rundt halsen 🙂 viktig å holde seg varm ! God bedring til deg 🙂

    3. Jeg har også fått noe virusgreier. Er heldigvis ikke veldig dårlig, bare lett feber, vondt i kroppen og slapp. Hva med å snu tankene; istedet for å irritere seg over at man ikke får trent de (få) dagene; prøv å nyte det å kunne slappe av, gjøre ingenting og ha helt fri de dagene som trengs.
      Ha fokuset på å fylle de med andre ting; film/serier, slappe av hjemme, inviter til besøk, les pensum hvis du er i form til det. Bruke tiden på det som fungerer, fremfor å bruke tid og energi på å irritere seg på det som en ikke får til/skulle ha gjort.. (som en ikke får gjort noe med likevel.) Lytt til kroppen og gi den hvile. Treningsfri gjennom noen dager nå betyr lite over et lengre tids perspektiv, og er nok det kroppen trenger akkurat nå. (Særlig når man jevnt over er veldig aktiv.)
      (Når det er sagt, så er dette prosesser jeg selv også må jobbe aktivt med; jeg har også tendens til å bruke energi på misnøye over å ikke få trent/gjort det jeg hadde planlagt. Men prøver å stoppe opp, vurdere status, snu på tankene og legge ny “plan” 🙂 )
      Forøvrig bruker jeg å ta C-sjokk, dråper med “solhatt” og spise endel rå hvitløk (på/i mat) når jeg holder på å bli dårlig. Vet ikke om det fungerer, men liker/mener å tro det :o)
      Riktig god bedring! 🙂

    4. Lin: Jeg liker deg!!!! Tusen takk for at du fikk meg til å se at man kan snu tankegangen og fokuset. Og takk for gode tips/råd. Jeg trengte denne kommentaren akkurat nå 🙂 Tusen takk

    5. Våknet selv i dag med vondt hals og vond kropp, så høstens forkjølelse har nok nådd meg og, selvom ikke jeg heller er ordntlig dårlig.
      Her går det nå i C-vitaminsjokk, solhattdråper og rå ingefær! Smaker ikke godt, men hvis det hjelper litt er det definitivt verdt det!! 🙂
      Jeg ble hjemme fra lesesalen i dag og sov heller noen timer ekstra da det føltes som det var det kroppen min helst ville. Nå skal jeg krabbe opp i sofaen iført pysj og teppe med en kopp varm kakao med marshmallows og pensumbøkene, da virker det plutselig ikke så ille og ikke være helt i form allikevel! 😉
      Den planlagte treningsøkten i dag dropper jeg, men etterpå skal jeg pakke meg godt inn å rusle en tur med hundene!
      Lytt til kroppen din i noen dageg, så håper jeg du fort blir bra igjen!!

    6. C-vitaminer etter en sykdom allerede er tilstede har ikke gitt noen effekt forskningsmessig paa sykdom, saa jeg tror mitt beste tips er og ta det helt med ro og ikke stress med at du ikke kan bli syk, da er det typisk at det slaar ut 🙂 God bedring! 🙂

    7. Jeg tar alltid overdose med c-vitaminer, drikker masse te med sitron, honning og ingefær, sover/ slapper av mye og går korte turer for å få litt luft. For mye innesitting gjør bare vondt verre for meg …
      God bedring <3

    8. Ha med deg en flaske over alt hvor du befinner deg med sitronsaft og noen sitronskiver oppi med vann som du har laget selv. Det hjelper meg hver enste gang, og jeg blir frisk nesten dagen etterpå. Så for å si det sånn – lenge si jeg har blitt skikkelig forsjølet og hatt influensa etter jeg begynte med det. Tar også litt repsils her og der i starten.

    9. Kok te på ingefærrot, ha ullsokka i mikroen før du har dem på fotan, og hør på Siri Nilsen 😉

    10. Om du får tak i noe som heter Medox, blåbær kapsler. Produseres i Sandnes. Så selges vel kanskje i helsekost og apotek i Kr.Sand. Er litt kostbart, men det funker. Ta 7-8 kapsler mårra og kveld. Og start med en gang du merker noe. En enkel kapsel inneholder 80mg med antocyaner, som er den mest effektive antioksidanten. så det hjelper kroppens immunforsvar å slå ned eventuelle virus eller bakterier. Er bevist gjennom forskning. Sjekk ut mer på Medox.no. Mange fysioterapeuter og kiropraktorer anbefaler Medox pga høyt innhold av antocyaner. Viktig for kroppen vår.

    11. Jeg tok treningsfri i dag også. Jeg følte meg helt utmattet når jeg kom hjem fra skolen. Ettermiddagen og kvelden ble derfor fylt med at jeg gikk på besøk til en venninne, vi bakte rundstykker og øvde til muntlig prøve. Skikkelig koselig å tilbringe litt tid med venner når man er litt sliten og småsyk. Håper vi begge blir bedre etter hvert. Jeg prøver å drikke mye te og passer på å få i meg nok med mat når jeg er syk.

    12. Anbefaler ingefær, gurkemeie og hvitløk – naturens sterkeste bakterie- og virusdrepende middel. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg