Late night Workout

Jeg er faktisk litt glad for at jeg skrev at jeg skulle dele dagens økt med dere på bloggen, for etter jeg hadde lest og jobbet i mange timer hadde jeg absolutt null og niks treningslyst. Så kom jeg på at jeg hadde lovet å dele økten, og det gav en liten motivsjon til å gjennomføre. Jeg lagde en avtale med meg selv, hvis jeg kom meg på trening så skulle jeg unne meg selv friske roser, og litt ekstra godsaker på butikken. Jeg kom meg på trening, og nå ligger jeg på sofaen med friske roser på bordet, og et fullt kjøleskap. Noen ganger må man lure seg selv litt for å komme seg på trening når dørstokkmila føles litt for lang. 

Dagens økt bestod av styrketrening, og litt egenvektstrening ( les: leking ) til slutt. Overkropp stod på planen i dag, og jeg kjørte følgende øvelser: 

  • Pullups med strikk 
  • Nedtrekk 
  • Roing
  • Brystpress 
  • Militærpress
  • Sidehev 
  • Biceps/triceps 

 

Jeg kjørte 6-8 repetisjoner, 3 sett pr øvelse. Jeg kjørte ryggøvelsene, og biceps/triceps som supersett. Det vil si at jeg kjører begge øvelsene etter hverandre uten pause mellom. Det er både effektivt og tidsbesparende. Jeg liker ikke så godt å trene på kvelden, og ønsket derfor å få få en god økt, på minst mulig tid. Da er supersett genialt.

Er det flere av dere som har trent i dag? Del gjerne økten din i kommentarfeltet. La oss inspirere hverandre med å dele øktene. Dette innlegget postes litt sent, så hvis du leser det i morgen så post gjerne gårdagens økt, den økten du planlegger den dagen eller din favoritt treningsøkt.

Jeg gleder meg til å se treningsøktene deres.  

 

Smiiiil Maren

 


12 kommentarer
    1. kan du dele flere middagstips? prøver så godt jeg kan å spise sunt, men er litt vanskelig når man har lite ideer til hva man skal lage til middag! om jeg vet at jeg skal ha en sunn middag, så blir det så mye lettere å spise sunt resten av dagen! du har en fantastisk blogg, og pågrunn av deg har jeg klart å trene flere måneder i strekk! tar alltid eg titt innom bloggen din om jeg mister motivasjonen. Og en ting er sikkert, du får alltid motivasjonen på topp!:-) stå på videre

    2. Hei! Så lurt å inngå kompromiss med seg selv! 😀 Dagens økt her ble 1 times gange med kjæresten. Er litt syk for tida (sår hals og høstforkjølelse).

    3. Fine sporty deg! 🙂
      Lurer på om du har så tunge sett at 6-8 repetisjoner blir det du akkuratt klarer ? (altså at du ´makser´) 😉
      Ha en deilig torsdag <3

    4. Så flink du er 🙂
      Jeg har et lite spørsmål.. Jeg er ikke veldig glad i å trene tung styrketrening, synes desverre det blir veldig kjedelig. Derfor trener jeg mye eksplosiv styrketrening. Vil dette gi meg en sterk kropp? Har hørt at det har veldig lite effekt i forhold til å løfte tungt med færre repetisjoner.

    5. Fin økt, liker selv å trene med supersett 🙂
      I dag var det bein på planen hos meg, da begynte jeg litt dynamisk oppvarming og med noen oppvarmingssett på knebøy før fortsatte til toppsett (kun 75 kg siden kjæresten ikke var med til å spotte) + noen sett på 40 kg og to sett med ettbensknebøy (der jeg jobber litt med teknikken), deretter var det nordic hamstring i ribbevegg 3 x 5, i supersett med bulgarsk utfall med litt ekstra kilo på de to siste settene (har ikke helt balansen inne, så holder meg til en manual). Deretter hadde jeg glutebridge, 3 x 5 (80 kg, 90 kg, 100 kg) med 5-10 sekunder stopp på toppen. Skulle egentlig trene beinpress og hacklift, men da jeg prøvde hackliften, var jeg helt tom, og siden beinpressen var opptatt, dro jeg hjem 😛 Kjenner det i dag, for å si det sånn.
      Men hva med deg? Hvor lenge pleier du å trene siden du brukte supersett? Hvis man vil spare enda mer tid, kjør trisett eller gigantsett 😉

    6. Du er så flink og du er en utrolig bra motivasjon!! Hadde intervaller på elipsemaskin igår, det kjennes godt idag for å si det sånn. Deretter var jeg 45 min på kettlebells gruppetime, den kjennes også godt idag! Planen for idag er legday 🙂

    7. Jeg er 17 år og spiller aktivt håndball på høyt nivå, i den forbindelse har vi også 2 ganger i uka styrketrening med personlig veiledning og et skryddersydd program! Igår var det tid for test, noe vi har noen ganger i året for å måle fremgang og progresjon. Jeg var svært sliten etter kamp både lørdag, søndag og mandag, i tillegg til trening Tirsdag, men slo likevel alle rekordene mine! På forrige test løftet jeg 102 kg markløft, igår løftet jeg 112 kg! Før vi fikk vårt skreddersydde program tok jeg 0 chins, igår klarte jeg 3, nesten 4. I florpress med stopp i bunn økte jeg fra 52,5 til 55 kg, men tror nok jeg kunne klart mer hvis jeg hadde fått en ordentlig hviledag før testen! Er uansett rimelig fornøyd med å ha økt i alle testøvelsene og det på en dårlig dag! Ha en fin dag videre, du er en stor inspirasjon!

    8. Gårdagens økt så ut som følger:
      – Strake markløft
      – Gående utfall
      – Lårcurl
      – Ett bens knebøy
      – Hip thrust
      – Smale pushup
      – Bicepscurl

    9. Liker bloggen din kjempe godt Maren, du virker som en super jente! 🙂
      kom gjerne å tren på crossfit Radix på lumber en dag 🙂
      ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg