Fruktfest

Jeg er utrolig glad i frukt, og lagder meg slike fat som dette nesten hver eneste dag. Enten som snacks i løpet av dagen eller som kos på kvelden. I dag koser jeg meg med fruktfest nå på morgenen fordi jeg skal sitte å jobbe i en god del timer, og trengte en liten oppmuntring. Det varierer veldig akkurat hva jeg kutter opp, men i det siste har jeg vært hekta på kiwi, honning-melon og selvfølgelig de deilige norske eplenene. Mmmm. Jeg synes dette er en perfekt mulighet til å få i meg vitaminer og mineraler, samtidig som man får tilfredstilt litt av det suget etter “noe kos” . Jeg tror det er mange av oss som kjenner litt på det suget etter noe søtt etter middag, og på kveldstid. Jeg tørr garantere at du ikke har like lyst på en stor sjokoladeplate etter du har kost deg med disse to fruktfatene. Enig? 

Hvilke frukt liker du best, og hvilken frukt har alltid fast plass på ditt fruktfat? 

 

Smiiiil Maren


43 kommentarer
    1. Det er så gøy med bloggen din at når jeg har rolige morninger og skal nyte frokosten, har du veldig ofte et nytt innlegg 🙂 Min favorittfrukt er mango, og nå inspirerte du meg til å lage fruktsalat til å ta med på nattevakt i natt! Genialt! Ellers lurer jeg på en ting, du har så fine hvite tenner! Har du bleiket dem, og med hva???? Og hvordan holder du de så hvite?? Jeg er så misunnelig 😛 Jeg drikker ca to kopper kaffe om dagen, og skulle virkelig ønske tennene mine er hvitere, det er så vakkert med hvite tenner!

    2. Frukt er så godt! Etter at jeg begynte å lese bloggen din har det blitt mer frukt i kostholdet mitt 🙂 Elsker jordbær, men det er sjeldent jeg finner skikkelig gode og søte jotdbær.. for tiden har jeg lagt min elsk på pærer. Må vel si at banan er en favoritt også da det alltid er med i mine skåler med oppskjært frukt! blir liksom feil uten syns jeg :p

    3. En godt moden honningmelon er favoritten! Sammen med pære, blå druer og epler 🙂 Gjerne med Kesam Lime til, det er himmelsk! 🙂

    4. Hei!
      Elsker bringebær, banan, mango og jorbær! Og kiwi:)
      Et tips om du liker peanøttsmør: Bland 1 ss peanøttsmør med 2 ss gresk yoghurt! Da får du en frukt-dip:)
      Ha en fin dag! Flott blogg forresten:)

    5. :): Hehe, kanskje det bare ser sånn ut på bildene? Har ikke bleket dem eller noe nei, pusser tenne to ganger om dagen, bruke rtanntråd og munnskyll. så jeg passer godt på tennene mine, men ellers ikke noe spesielt. Tusen takk 😀

    6. Jeg er også veldig glad i fruktfat eller en stor skål fruktsalat med yoplaityoughurt om kvelden! Hva jeg har på fatet varierer egentlig litt med sesongen og hvilke frukt/bær som er best på smak på den årstiden og litt hva som er på tilbud i butikken også 😉 Har innmari dilla på mango for tiden og norske Discoveryepler! Røde, stenfrie druer og kiwi blir jeg aldri lei, så det befinner seg nesten alltid i kjøleskapet mitt! 😀

    7. Jeg er avhengig av blåe druer, pærer, epler og ananas. spiser det vær morgen og kveld + til lunsj 🙂 hva skulle man gjort uten frukt?

    8. Hei Maren:) Har aldri kommentert her før, men tenkte jeg skulle gjøre det nå etter lang tids lesing! Er veldig glad i bloggen din, og du er en stor inspirasjon for meg både her og på instagram. Vet at du er nysgjerrig på leserne dine, så jeg kan jo fortelle at jeg er en 21 år gammel jente. Jeg er politistudent og trives utrolig med det. Er veldig glad i å trene; spiller aktivt fotball og driver med crossfit. Jeg liker bloggen din så godt fordi du inspirerer meg så mye, og er så positiv! Elsker mattipsene dine, og spiser selv maremat hver dag til frokost, hihi!! klem 🙂

    9. Standard på mitt fruktfat er halvtinte bringebær, røde epler, honningmelon, papaya og av og til granateple, men det tar sånn tid å skrelle at jeg sjelden gidder 😛 For meg går det ikke an å spise frukt uten nøtter til. Da blir hele opplevelsen ødelagt. Passer seg fint da kun frukt blir litt for lite kalorier, men stor volum – så får jeg fylt opp med kaloriene uten å trenge så mye volum ved siden av. Eeeeelsker fruktbildene dine! Jeg får alltid så lyst på frukt når jeg ser dem 🙂 Ha en fin kveld, Maren!

    10. Frukt er jo så utrolig godt og ikke minst noe som alltid frister 🙂 I mitt fruktfat er det så og si alltid mango med i tillegg til eple, kiwi og druer 🙂 Har du prøvd sharon? Hvis ikke kan jeg anbefale det, veldig god 🙂

    11. Har alltid vært en fruktelsker og velger det framfor godteri og slike ting. Ananas, mango, jordbær, alle typer melon utenom vannmelon og druer er nok det jeg foretrekker, men spiser all annen type frukt også 🙂

    12. er dette frokosten din eller spiser du noe annet også? er dette det ene måltiden du spiser frukt i løpet av dagen, eller spiser du frukt til de andre måltidene også? spiste du opp all denne frukten alene eller hadde du noen som hjalp deg? spiser du kiwi med skal på, hvorfor det?

    13. Ida: haha, hjelpes for spørsmål. Denne var kun snacks, ikke regnet som et måltid. Bare kos i tilegg til måltidene. Så Nei dette var ikke frokost. Spiste alt alene ja 🙂 Spiser gjerne mer frukt ila dagen ja. Hadde et fat nå til kvelden også mens jeg så på tv. Ja det gjør jeg, fordi det er ikke farlig og synes ikke det smaker vondt. Så hvorfor ikke? Vasket dem godt først da. Mye av næringen ligger faktisk i skallet. Men det er en smak sak, jeg har gjort det i mange år 🙂

    14. Kristin: Sharon er min all time favorite!! Aller aller beste frukten jeg vet om. Men har ikke sett den noe sted nå, er visst ikke sesong for dem nå 🙁

    15. Benedikte: Åå så koselig å bli litt kjent med deg Benedikte:) tusen takk for fine ord, spesielt det at du sier at du er glad i bloggen min. Det er så utrolig fint at noen er “glad i” bloggen, det betyr så mye for meg å høre. Tusen takk!! Klem tilbake

    16. synne: Enig!! Plommene er sinnsykt gode nå! Kjøpte en hel pose på mandag som jeg tenkte skulle vare hele uken, vel den forsvant på mandag! Haha. Au au i magen , men fy søren så godt 🙂

    17. Yngvild: Vi har veldig likt syn på frukt skjønner jeg;) Mango er himmelsk, har faktisk hatt det nå i kveld. Nam! Akkurat lært en genial ny måte å dele den opp på også nå, med et kjøkkenglass, sett den metoden? Skal dele den på bloggen hvis ikke 🙂

    18. Ja, du MÅ dele mangometoden! Kan bare ikke fatte og begripe hvordan den kan deles opp på en normal mate 😉 Jeg skaver bare av det som går, og slurper I meg restene 😉

    19. Tusen takk for svar. Du er bare så inspirerende og jeg elsker bloggen din! jeg går å venter på at du skal oppdatere Maren!

    20. Synne: hihi ja 🙂 Hvilken by bor du i? I kr.sand selges de på Will I juice og helsekosten midt i markens. selges på de fleste helsekostbutikker rundt om i landet 😉

    21. Ida: Så søt du er 🙂 Det kommer en update snart, er på reise skjønner du, og dro så tidlig så rakk det ikke før jeg måtte dra. Følg meg gjerne på instagram også, der har jeg allerede oppdatert to ganger i dag. Marenerdvik heter jeg der 🙂

    22. Hehe, Maren! of course følger jeg deg på instagram! venter også på at du skal oppdatere daglig her. Elsker at du faktisk svarer på de kommentaren du får og bryr deg om alle leserne. Gleder meg til å høre mer om dette ullvang greine du holder med 🙂 hvor gammel er du egentlig siden du holder på med studier, men du må da være over 18 år når du har jobbet som PT i noen år.

    23. Åååå <3 blir så inspirert av deg Maren. Det virker som du har ett perfekt liv og har funnet en perfekt balanse mellom jobb, trening, studier, venner, kos, familie, bolig og alt dette. jeg sliter veldig selv fortiden og ser hele tiden opp til deg.
      Forresten: jeg ble veldig glad når du skrev "så søt du er:)" i forrige kommentar. Dette lyste serriøst opp dagen min

    24. Nam det såg veldig godt ut! Jeg spiste myemye frukt tidligere, men har kuttet ut i det siste da jeg leste at fruktose gjør at en legger på seg fett… Er det sant? For jeg antar at det ikke er det om du spiser så mye og er så slank?

    25. Mango er så godt, jeg har sikkert spist flere kilo bare den siste uka. Alt av norsk frukt er også favoritt, og i går kjøpte jeg sharon for første gang i høst! Store og fine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg