Frokost og min Yoga-opplevelse

I dag startet jeg dagen grytidlig, og fikk gjennomført en fin liten løpetur. Før klokken var 09 var jeg nydusjet, ferdig trent og klar for en ny dag. Slik start er magisk, og jeg merker hvor påvirket jeg blir humørmessig og ikke minst energimessig resten av dagen når jeg har en slik start. Tommel opp for morgentrening. Vel hjemme koste jeg meg med to porsjoner av Marenskåla med bringebær, banan, eple, cottage cheese og yoplait vanilje, toppet med madler. Mmmmm

Som jeg fortalte dere så prøvde jeg Yoga for første gang i går, og jeg må bare si at det er den beste avgjørelsen jeg har tatt på lang tid. Jeg har som nevnt hatt noen litt tøffe uker nå med sykdom i nær familie, og litt andre personlige utfodringer som har krevd enormt mye energi, og jeg hadde mest lyst å bare avlyse hele Yogaen og krype under pleddet hjemme. Heldigvis hadde jeg avtalt med to venninner at vi skulle dra sammen, og dermed ble det til at jeg mannet meg opp og dro avgårde. Kjære vene så takknemlig jeg er for det. Timen var helt utrolig, og jeg har herved lagt fra meg alle fordommer jeg hadde mot Yoga. Det er ikke kjedelig, det er ikke tregt og det er heller ikke spirituelt og sært. Den følelsen jeg gikk ut med etter timen tror jeg må oppleves, dere som selv driver med Yoga kan kanskje hjelpe meg å sette ord på det? Man føler seg så fornyet, og så balansert. Nei det var virkelig helt spesiellt, og så utrolig riktig for meg akkurat nå. Jeg har stor tro på Yoga/pilates som et supplement til treningen, og et energipåfyll i hverdagen. Jeg skal gjennomføre et 8 ukers kurs nå med Yoga hver tirsdag og torsdag kveld. Det fineste av alt er at jeg gjør dette sammen med to av mine nærmeste venninner. Jeg gleder meg til torsdag allerede. 

Er alt bra med dere? Jeg synes det er så herlig når dere legger igjen en liten kommentar, jeg føler jeg begynner å bli litt kjent med flere av dere lesere nå, og det er så hyggelig. Så fortsett å legg igjen spor etter dere når dere først titter innom, det er så koselig.  Fortell meg gjerne hvilke planer dere har for dagen ? 

 

Smiiiiil Maren 

26 kommentarer
    1. I dag tar jeg en velfortjent pause fra treningen etter to dager med dobbeltøkter!! Maria Mena konsert i kveld også, så min dag blir bra♥ håper du også får en fin dag videre!!♥

    2. Lenge siden jeg har vært på yoga nå, men jeg mener å huske at jeg nesten følte meg litt salig etter en time, haha :p
      I dag skinner solen i Trondheim og straks kommer søsteren min på besøk, så da blir det ut å gå en lang tur med hundene i finværet også lager vi nok en god middag sammen i kveld. Innimellom der må jeg prøve å gjøre litt skolearbeid… Ha en super onsdag!! 😀

    3. For en herlig morgen, jeg begynner å bli like glad i den skåla der som det du er!
      Mine planer for dagen er å være flink med skolearbeid, trene stabilitet og ta meg en gåtur i sola 🙂
      Og etter å ha lest dette om yoga, minner du meg på at jeg skal tøye litt på alle leddene i kroppen etter stabilitetsøkta mi. Jeg føler meg så mye bedre når kroppen kjennes bevegelig!
      Smil tilbake til deg 🙂

    4. Den frokosten så fantastisk godt ut! Håper du får en fantastisk onsdag Maren, du er virkelig en stor inspirasjon og en fantastisk flink blogger. Jeg gleder meg til hvert innlegg du skriver på bloggen 😀
      I dag har jeg hatt en kort skoledag fra 08-10.30, og så dro jeg rett på trening, hvor overkropp og fokus på rygg, skuldre og armer sto i fokus. Nå koser jeg meg med etter-trenings mat før jeg skal ut å øvelseskjøre og senere i kveld blir det kveldstur i skogen med en venninne og koselig middag med søsteren min 🙂
      Klem klem

    5. Du er heilt herlig og inspirerer stort hver eneste dag 🙂
      Er akkurat ferdig på jobb, solen skinner i Haugesund og jeg er klar for en god spinningøkt om en times tid 🙂 Ha en fin dag <3

    6. Startet dagen kl 07 med yoga på Elixia 🙂 Utrolig deilig og føler at jeg svever resten av dagen 🙂 I kveld blir det skikkelig styrkeøkt 🙂 Ha en fin dag!

    7. Jeg er 18 år, og bor i Molde på hybel. Skal flytte hjem nå for å fokusere på skolen og trening. Setter veldig stor pris på familien og hvor jeg kommer fra når jeg har flyttet ut. Føler jeg har behov for å være mer hjemme og koslig å tilbringe tid med familien også i hverdagene. Sitter å øver på historie prøve nå. Koser meg med pensum og en stor kopp kaffe hjemme. Har spist en god middag sammen med familien og nå er flere familiemedlemmer på vei til møte, jobb og barnevakt. Jeg er en positiv jente og tenker positvit på å pendle 2 timer hver dag. Elsker bloggen din og du er en fantastisk menneske. Jeg har ofte de samme tankene/følelsene som du har. Så jeg kjenner meg godt igjen 😀

    8. Starta å lese bloggen din for et par uker siden, og nå er du virkelig favorittbloigger nr.1! Stå på videre
      Jeg har trena med ei venninne fra vgs idag. Må si det ble mer prating enn trening, men var så godt å se henne igjen. Litt er bedre enn ingenting, er det ikke det man sier? 😛 trøster meg med at vi var aktive i alle fall 😀

    9. Hadde samme tankane om yoga som deg når eg starta for 1 år sida, og vert frelst heilt sida. Følelsen etter ein yogatime er virkelig ubeskrivelig, du er sliten men med energi på samme tid, og om dagen har vert tung føles tankane 100 ganger lettare!

    10. Du har en så koselig blogg, og jeg har rett og slett begynt å kommentere endel i det siste :):) Du svarer så trofast, og jeg liker deg virkelig! Mange varierende og kjekke innlegg – syns hvertfall jeg 🙂
      Når jeg leser og ser at du kommer deg ut døren til tross for at du ikke har så lysst, så kanskje jeg også kan klare å få det til av og til 🙂
      Men ang yogaen, så spørs det jo heeeelt på instruktøren på hvordan timen oppleves. Jeg har vært på Yoga 2 ganger, og jeg syns det var helt forferdelig. Vanskelige stillinger og bare masse pusting.. :/ Nei, dette er ikke noe for meg har jeg tenkt..
      Jeg vet du har sagt det, men jeg lurer på hvor det er du går, og hvor mye det koster der? Kan du si litt om det? Du skjønner – jeg startet høsten med prolaps og kan ikke gjøre styrke/idrett som alltid har vært en stooor del av livet mitt. Det eneste jeg gjør er å gå, gå, gå, samt litt jogging og core. Så jeg har det riimelig kjipt for tiden fordi mye vonde/vanskelige ting i livet som hoper seg opp. Jeg er ny i kr.sand og har heller ikke så mange venner her, men kanskje jeg i det minste kunne prøvd meg på yoga/pilates..?! Jeg har jo hørt det skal være veldig bra, men tror jeg bare har vært litt uheldig når jeg har prøvd det..

    11. Hei Maren! Jeg synes bloggen din er så inspirerende og fin – titter innom daglig! Håper du har hatt en fin dag! 🙂

    12. Må daglig inn å lese bloggen din . henter så mye inspirasjon fra deg 🙂
      Har prøvd yoga noen ganger selv og kan kjenne meg igjen i det du skriver. Jeg føler deg hjelper til å gi en indre ro eller lignende…herlig følelse. Og vil tørre og påstå at man får en god treningsøkt ut av det også – husker iallefall at jeg fikk kjørt armer godt sist, innmari støl pga uvante øvelser 😉
      Ha en fin kveld:)

    13. Setter virkelig pris på alle tips du kommer med når det gjelder kosthold og trening. Blir inspirert til å prøve ut nye ting, så takk skal du ha 🙂

    14. Åh, så bra du likte yoga! Jeg har vært på det i dag selv, og jeg elsker det. Går bare en gang i uken siden det er så dyrt her jeg bor, men det er så herlig! Jeg blir avslappet og helt salig i kroppen 😀 Noe som trengs når man sliter psykisk. Det gir energi på en helt annen måte og man blir litt.. lettere til sinns! Ikke lett å forklare som du sier 🙂 Hihi! God natt, vakre Maren <3 Håper at sykdommen i familien din blir borte og at dere får det bra snart!

    15. Mette: Takk for en koselig kommentar 😀 Ja det er veldig sant, instruktøren har absolutt alt å si. Jeg liker Nina så godt, og synes hun er kjempe flink. jeg går på Balanse Yoga og Pilates på Det hvite hus i kr.sand (søk det opp på Facebook) og har Nina som instruktør. Tror prisen er rundt 1600kr for 8 ukers kurs, med to timer pr uke. Anbefaler deg virkelig å teste det ut 🙂

    16. hege: åå så koselig 😀 Nå ble jeg glad! Alt er bedre enn ingenting, synes dere er flinke som trente istede for å skravle over en kaffe feks. Sprekinger 😉

    17. Et par-tre yoga-/pilatesøvelser i slutten av hver styrkeøkt har fobedret min indre ro noe voldsomt – anbefales på det sterkeste! 😉
      Og den følelsen du snakket om? – Åh, den er så fredfull. Jeg liker å kalle det “zen”, det beskriver den godt for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg