Yoga with the Girls

Det ble en litt sen oppdatering fra meg i dag. Dagen har blitt tilbragt på skolebenken, på cafe med min svigerinne og lille niese-skatt, og hos NIMUE jentene mine for en liten vippefiks. Jeg kjenner enda litt på at kroppen er trøtt og mangler overskudd, så jeg har tatt styrkefri i dag. I kveld skal jeg teste ut Yoga for første gang. Jeg har jo fortalt dere har jeg har testet ut Pilates i noen uker hos Balanse Yoga og Pilates, og nå er det på tide å prøve Yoga på samme sted. Min fantastiske pilatesinstruktør er også Yogainstruktør, så i kveld skal jeg delta på hennes nybegynner klasse sammen med to gode venninner. Jeg prøver å “practice what you preach” og følge mitt eget råd som jeg gav til dere i forrige innlegg. Jeg skrev noe om dette med å forsøke å være litt sosial, og gjøre noe hyggelig på ettermiddagene og kveldene selv om det er mørkt og det KUN er sofaen som frister. Jeg innrømte for dere at jeg selv er fryktelig dårlig på dette, og alt for ofte velger hjemmekosekveld alene fremfor å gjøre noe sosialt. Nå prøver jeg altså å gjøre ord om til handling og i kveld blir det Yoga with the girls. 

Antrekket til Yoga er en nyhet fra Better Bodies, en deilig loose-fit topp i delikate farger, og behagelig mykt stoff. Jeg liker å ha på meg komfortable klær på denne typen trening, og da passet denne toppen perfekt. (toppen er sponset av Proteinfabrikken). 

Har noen av dere testet Yoga før? Kom veldig gjerne med noen tips til meg som er totalt nybegynner på dette. Jeg ser for meg at jeg skal sitte å puste dypt, i lotusstilling, mens jeg forsøker så godt jeg bare kan å være tilstede her og nå. Hihi. Er jeg inne på noe? 

 

Smiiiiiil Maren


12 kommentarer
    1. Lykke til på yogatimen! Yoga er utrolig deilig, også føler man seg så bra etterpå 🙂
      Smart å kombinere trening og venninnetid forresten 😉

    2. Spurt om dette mange ganger nå, mener aldri svar. Håper på svar nå! 😀 noen tips til å få beina til å slippe vann? Og stramme inn insiden? Trener mest mark, knebøy, og utfall for bein. Har du noen lure øvelser for innside som jeg kan legge i programmet mitt? Du ser fantastisk ut din solstråle!! 🙂

    3. elise: Dette med vann osv har jeg rett og slett ikke så god peiling på. jeg vet av erfaring at noen type matvarer gjør at kroppen kan holde mer vann, stress og lite søvn har samme effekt. Evt hvis du spiser mye salt. ift trene innsiden så anbefaler jeg deg å trene bena generelt, tung! Man kan ikke punkt-fobrenne (desverre) men kroppen vil ta av der det er overskudd. Muskler krever plass, og da må fettet vike. Ergo: trent ben, er stramme muskuløse ben. Knebøy, strakmark, utfall, step up, benpress, sumo-mark. Gjerne plyometriske hopp og diverse spenst øvelser er gull for å fyre skikkelig i bena. Lykke til 🙂 🙂

    4. Hei lurte på om du bruker Pump Up! Og eventuelt hva du heter der. Hvis du ikke bruker den vil jeg virkelig anbefale den, den mest motiverende appen du kan bruke helt seriøst, så mange støttende, motiverende og treningsglade mennesker 🙂

    5. Har akkurat bjynt på yoga selv! Har gått på morgenyoga 3 ganger nå:) Utrolig god start på dagen! Er utrolig fokusert og motivert for å gjøre skolearbeid etter en slik økt! Helt fantastisk! Skal helt klart fortsette 🙂

    6. Sportu å teste nye ting! Jeg liker yoga veldig godt, men har bare vært på kampsportinspirerte yoga timer som burde kvalifiserers som styrketrening! Det paradoksale er at jeg ikke får tid til å dra på yoga i en ellers så stressende hverdag, er jo da man burde dra:) Lykke til, og kos deg masse – du ser flott ut forresten!

    7. Kjersti: Ja vet du det kan jeg virkelig godt forstå, man får et herlig fokus, og en utrolig god følelse av tilstedeværelse. Yoga var en ny og fin opplevelse for meg. fortsetter med to timer i uken i 8 uker fremover, og gleder meg allerede! Så herlig at du også har den opplevelsen 🙂

    8. For en god ide. Jeg skal jammen meg prøve meg på det samme. Jeg lurte på en liten ting. Hva skal du gjøre dersom du ikke syns markløft på gruppetimer er noe tungt? Er teknikken min da feil?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg