Fresh friday

Som sagt liker jeg å innlede helgen med å gjøre noe hyggelig. I dag ble det gjort på en ekstra fresh måte. Grønnsaks kopp med avokadohummus, grønn juice med blandt annet spirulina og en gul herlighet med masse ingefær. Så utrolig godt, og en perfekt måte å starte helgen på. 

Nå er jeg vel hjemme igjen og skal straks hoppe i dusjen, fikse i stand litt godsaker og ønske helgen hjertelig velkommen. Tusen tusen takk for masse fantastiske snacks-tips fra dere. Så mye godt! Takk for at dere deler. Jeg tror jeg må prøve meg på både speltlompe-chips, banan-is og frukt dyppet i varm sjokolade. Mmmmmm. 

Hva er deres planer for helgen ? 

 

Smiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Jeg har smakt “herlige grønn” – den smaker nydelig og så føler jeg at jeg er “snill” med kroppen når jeg spanderer på med en sånn juice – bare naturlige råvarer 😀

    2. er det noe forskjell på å ta pull-ups med strake eller bøyde ben? jeg ser at du på bildene lenger ned i en post at du bare krysser bøyde ben bak, hvorfor tar du ikke strake ben?

    3. heii maren 🙂 jeg lurer på om jeg kan få hjelp om noe… moren min har fedme og har i så mange år jeg kan huske prøvd å slanke seg. det har stresset meg psykisk i hele min oppvekst, men særlig nå. jeg har et ganske rolig liv selv men jeg merker at vekten til moren min påvirker meg dårlig, jeg får sjeldent til å sove og gråter masse. helt siden i fjor har jeg begynt å spise utrolig sunt, nettopp fordi jeg trodde at hvis jeg bare satte et eksempel så ville jeg kanskje inspirere henne. jeg handler med henne, vi handler sunne matvarer. men hun går ikke ned. hun spiser doble porsjoner middag, har altfor mye smør på knekkebrødene, spiser generelt for mye. jeg har prøvd å si dette til henne men hun nekter for det og står fast på at så lenge hun bare kutter ut godterier vil hun gå ned i vekt. men hun spiser bare det 1 gang i uken nå og har gjort det lenge og hun går ikke ned.
      jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, annet enn å prøve å spise sunt selv og lite. jeg blir så kvalm av å se henne spise at jeg sjeldent orker å være i stua med henne på kveldene og prøver å unngå henne så mye som mulig når jeg vet det er muligheter for at hun kan spise. jeg hater å leve slik.
      hva ville du gjort?

    4. Det er en fryd å titte innom bloggen din! Du er bare så inspirerende og gir meg mye motivasjon i hverdagen. Jeg er en jente på 21 år, som akkurat har lagt om livsstilen min. Har gått ned 10kg i vekt bare på grunn av kostholdet. Har et spørsmål som jeg lurer veldig på. Er det slik at når man har på seg pulsbelte og klokke og starter “tiden” uten at man trener (kun sitter stille og går litt) at man forbrenner kalorier da? Kommer kaloriene man forbrenner i hvilestand (som kroppens indre funksjoner trenger: holde organer i funksjon i gang) i tillegg til dette? Håper veldig at du kan hjelpe meg med dette

    5. Lisa: Du forbrenner kalorier hele tiden, fordi kroppens prosesser krever energi (dette kalles hvilemetabolisme eller hvileforbrenning). Men du forbrenner ikke noe mer enn din hvileforbrenning når du er i ro. Uavhengig om du har pulsbeltet på eller ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg