Morgenfugl i ny tights

God morgen dere. Jeg startet dagen på kjøkkenbordet, med x-antall kaffekopper og litt vondt i viljen. Jeg bestemte meg i går kveld for at i dag skulle jeg opp å trene før forelesning. da klokken ringte 06.30 angret jeg bittert på det. Jeg klarte likevell å dra meg opp, og etter den tredje kaffekoppen våknet jeg litt til. Dagens økt ble gjennomført i min nye Blonde Destroyer tights. Husker dere jeg viste dere den når den kom i posten fra Proteinfabrikken, og nå har jeg altså fått testet den ut. Tightsen sitter fantastisk godt på, den er myk og behandlig, og ganske høy på livet. Noe jeg liker veldig godt! Jeg synes den er kul, litt anderledes. Hva synes dere ?


Tightsen er sponset av Proteinfabrikken

Når dere leser dette har jeg plassert stumpen min på skolebenken, og sitter å lærer om sykepleie i hjemmet. Jeg skal ut i praksis i hjemmesykepleien om ikke så alt for mange månedene, så det er bare å forberede seg.

I dag er det fredag, og jeg liker godt å innvie helgen med noe hyggelig. Så i dag skal jeg møte min skjønne mamma etter jobb og kose oss på cafe. I kveld får jeg besøk av søtejenter til Idol og fredagskos. Jeg skal stelle i stand litt diverse snacks til oss. Hvis det blir vellykket deler jeg selvfølgelig både bilder og oppskrifter. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal lage enda, så kom veldig gjerne med forslag. Jeg vil gjerne ha tips til sunn snacks, og ikke fullt så sunn snacks. Det er jo fredag så da er det lov å kose seg litt ekstra, men samtidig liker jeg jo veldig godt å lage snacks som både er sunt og godt.  Jeg tror mange av dere sitter på mange gode tips her, så del mer enn gjerne! 

Hva er din favoritt snacks på fredager? 

 

Smiiiiiiil Maren


20 kommentarer
    1. Det er jo mye godt man kan lage, og av og til er det vanskelig å velge mellom alt ;D
      På fredagskvelder liker jeg personlig å enkelt og greit ha en godteskål med smågodt med alle favorittene – INGENting slår det! 😀 Eller så er det å bruke kakepakken fra funksjonell mat til masse forskjellig sunnere snacs 😀 Hva med foreksempel å lage gulerotkake av den, evt gulerotmuffins med en goood frosting.. mmmm ;D Eller så er det jo alltid en slager med masse frukt og grønt kuttet opp, samt en dip ved siden 🙂

    2. Ett spørsmål..
      Den energidrikken crystal eller hva de het, de i rosa (blant annet) boks, er de ikke mer de?

    3. Vilde Sæther: Powerwalk i motbakke er for meg nesten tyngre enn en rolig joggetur. Pulsmessig ligger jeg også høyere ved powerwalk i motbakke. Det kommer jo selvfølgelig ann på hvor fort du jogger osv osv. Gjør det du trives best med og kos deg med turen er mitt tips 🙂

    4. ta peanøttsmør mellom to skiver banan og dypp i mørk sjokolade! eller lag banansoftis av frossen banan, proteinpulver kakao:-) hvis du vil ha litt mer mat type snacks kan du lage lomper med kremost og fyll som du skjærer i tapasbiter, og sette frem slike grove kjekstrekanter (husker ikke hva de heter) med kremost, marmelade, druer osv!

    5. jeg har spist lappe hvert eneste dag i over en uke nå. sunne lapper er så utrolig godt og det metter. jeg bruker egg, havremel, sunn kulturmelk, natron og kardemomme. et lite tips er å steke med melange. topp gjerne med sukkerfritt syltetøy, ost, cottage cheese eller frukt 🙂
      håper du likte forslaget 🙂

    6. så koselig! det er virkelig noe magisk med ferdagskveldene. beste dagen i uka! jeg skal ha alenekveld (ganske digg en gang i blandt) og tenker å kose meg med eldorado sin sukkerfrie sjokoladepudding (pulver som kun blandes med melk – kjempegod) og selvsagt questbars i ovnen og frukt 🙂 ellers må jeg bare få takke deg for alle gode snacks- og mattipsene du deler. elsker bloggen din! ha en fin dag og ikke minst en fin helg!

    7. Så flink du er som trener så tidlig! På det tidspunktet orker jeg kun å bruke hjernen (og knapt det…) ikke kroppen riktig ennå.. 😉 Den tightsen var ganske kul, hvordan er den i størrelsen? Og hva har du?
      Når det gjelder snacks er fruktbiter som man dypper i mørk sjokolade helt utrolig digg. Gjerne halvmørk sjokolade, synes 70% kan bli litt bittert til dette (elsker det ellers), og faktisk så er favorittfrukten klementiner…! Hadde aldri trodd det før jeg prøvde. Og jordbær, epler, banan osv. Ha helst litt forskjellig.

    8. jeg synest det er veldig godt å kjøpe frozen yoghurt og toppe det med valgfri frukt og smågodt. da blir det sånn som man kan kjøpe i evt kiosker, men enda gøyere å gjøre det hjemme med gode venninner 🙂

    9. Det er en fryd å titte innom bloggen din! Du er bare så inspirerende og gir meg mye motivasjon i hverdagen. Jeg er en jente på 21 år, som akkurat har lagt om livsstilen min. Har gått ned 10kg i vekt bare på grunn av kostholdet. Har et spørsmål som jeg lurer veldig på. Er det slik at når man har på seg pulsbelte og klokke og starter “tiden” uten at man trener (kun sitter stille og går litt) at man forbrenner kalorier da? Kommer kaloriene man forbrenner i hvilestand (som kroppens indre funksjoner trenger: holde organer i funksjon i gang) i tillegg til dette? Håper veldig at du kan hjelpe meg med dette

    10. Jeg går på lavkarbo, noe som har tvunget meg til å være litt oppfinnsom når det kommer til snacks-fronten. En oppskrift/rett jeg har lagd mange fredagskvelder, og som er kjempegodt, er rett og slett proteinchips: Forvarm ovnen til 100 grader. Spre skiver med spekeskinke/serranoskinke (eller det du liker best) utover brettet. Stek i én time, med ovndøra så vidt på gløtt (jeg pleier å putte en sleiv eller noe lignende i mellom for at den skal holde seg oppe). Etterpå lar du de stå for seg selv en stund slik at de blir ordentlig sprøe. NAM! 🙂

    11. Hvilken strl har du i thigtsen? Er den gjennomsiktig? I noen tights kan jeg bruke L og i andre må jeg ha XL, tror du L hadde gått eller er den liten i strl? 🙂
      God helg 🙂

    12. Jeg har totalt dilla på speltlompe chips, en “oppskrift” jeg har fra Linda Stuhaug. Bare skjær opp noen speltlomper slik at de blir tortillachips trekantede (jeg får ca ti stk på en lompe), krydre dem med den krydre du ønsker. Jeg bruker ofte bare vanlig salt eller paprikakrydder. Inn i ovnen på 200 grader i ca 6-8 min! 🙂 De skal bli gylne og sprø, me bli enda sprøere om du lar de hvilde litt etter å ha tatt de ut av ovnen 🙂 ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg