Bedre sammen

Her om dagen skjedde det noe helt utrolig fint som jeg har lyst å dele med dere. Jeg var ute på min morgentur rundt Odderøya. Midt inne i skogen satt det en gammel mann på en benk. Han så opp når jeg kom johggende, og smilte. Jeg stoppet, og vi kom i prat. Han sa at han var ute å jogget selv, men mistet litt motet og hadde sittet der på benken ganske lenge. Jeg spurte om vi skulle fortsette videre sammen. Mannen lyste opp og reiste seg. Jeg var sikker på at vi skulle gå rolig i og med at dette var en eldre mann. Vel der nok jeg feil, han satte i gang i et godt joggetempo. Jeg ble mildt sagt sjokkert, og måtte spør hvor gammel han var. 72 år sa mannen med et lurt smil, men man er vel så ung som man føler seg. Har dere hørt noe så fantastisk? 72 år og på joggetur. Det skal sies at Odderøya er ingen enkel tur, det går bratt opp og ned, og med et svært ulent terreng. Vi jogget sammen resten av turen, og når vi kom ned og tilbake til veien så stopper han og takker for turen. Så avslutter han med å si: “Du vet, vi mennesker er som ofteste bedre når vi er sammen” 

Jeg glemte helt å spørre hva han het (jeg ble vel så forfjamset over hvor sprek han var, at jeg rett og slett glemte det) men han sa at han var ute hver dag, så det er stor sannsynlighet for at vi møtes igjen. Det håper jeg vi gjør, for jeg kunne gjerne tenkt meg en tur til med denne sprekingen. Denne joggeturen her var helt spesiell, så kanskje den gamle mannen har rett, kanskje er vi bedre sammen… 

  

Smiiiiil Maren


23 kommentarer
    1. Åh, ble heilt rørt, så flott at det finnes sånne flotte (spreke) folk rundt oss 🙂
      Ha en fin dag:)

    2. Så fint å lese! Jeg har en onkel på 89, han er utrolig sprek. Sykler og går tur hver dag. For er par år siden gikk vi tur på Gautefall. Han insisterte på å bære sekken, og la i vei i godt tempo. Så inspirerende og imponerende! Jeg har troen på å være sammen på tvers av generasjoner- det er lærerikt og givende for liten og stor. Flott at du poster slike ting på bloggen. God lesning!

    3. Jeg krysser fingrene for at du møter han flere ganger! Han var veldig inspirerende og sprek! 🙂 Ha en fin dag, Maren 🙂

    4. åååh for en fil opplevelse! Du har vel ett godt hjerte.
      Blir så glad inni meg når jeg ser eldre trener, så bra de holder seg i form:)
      Ha en vidundelig dag videre:)

    5. Leser bloggen din hver dag, og finner mye inspirasjon. Kommenterer altfor sjeldent, men nå måtte jeg bare gjøre det! For en utrolig fin opplevelse 🙂 Ble så glad av å lese dette innlegget!

    6. Det er en fryd å titte innom bloggen din! Du er bare så inspirerende og gir meg mye motivasjon i hverdagen. Jeg er en jente på 21 år, som akkurat har lagt om livsstilen min. Har gått ned 10kg i vekt bare på grunn av kostholdet. Har et spørsmål som jeg lurer veldig på. Er det slik at når man har på seg pulsbelte og klokke og starter “tiden” uten at man trener (kun sitter stille og går litt) at man forbrenner kalorier da? Kommer kaloriene man forbrenner i hvilestand (som kroppens indre funksjoner trenger: holde organer i funksjon i gang) i tillegg til dette? Håper veldig at du kan hjelpe meg med dette.

    7. Herlig historie!!
      Viser bare at det ikke skal mer enn et smil til for å komme i kontakt med andre og hvor mye glede et smil kan gi😊😊 ganske sikker på at han også fikk en spesiell løpetur!
      Keep up the good work med bloggen, den er et fint avbrekk i en travel hverdag!

    8. Såå herlig å høre 🙂 Han hørtes ut som en kjempetrivelig fyr. Så hyggelig med slike blogginnlegg

    9. Først og fremst for en fin blogg du har. Har nettopp oppdaget den, og deg må jeg jo bare følge:-)
      Så herlig lesning på en torsdags morning. Ble rett og slett varm om hjerte og i godt humør. <3
      Så snill du er!! Skulle vært flere som deg. Og slik en god hverdagslykke både du og han må ha følt etter denne turen. Håper virkelig dere får flere slike fine turer sammen:-) Klem ifra Stavanger

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg