Handstand

Dagens møte ble en stor suksess, og jeg sitter her med et stort smil om munnen. Møte var med Swix og Ullvang, merker som for meg sier kvalitet med stor K. Jeg skal komme tilbake til detaljene rundt dette samarbeidet, men en ting er helt sikkert – dette blir utrolig spennende både for meg, og for dere lesere. Etter møtet dro jeg til Optimal Trening for en time med Jon. Som jeg skrev tidligere i dag er Jon en av mine største forbilder innen treningsbransjen, og han er en stor inspirasjonskilde. Jon har en hinsides kroppsbeherskelse, og en helt syk kontroll på kroppen sin. Han ha bakgrunn fra turn og dans, og det er som kunst på se den mannen bevege seg. ( se bilder og filmer på Jon sin Instagramkonto HER ) Mitt mål er å perfeksjonere og optimalisere min håndstående. Ja jeg kan gå på hendene, men jeg kan ikke gå kontrollert opp og stå dørgende stille i en håndstående med perfekte linjer. Det er akkurt dette Jon skal hjelpe meg med. I dag var første time, og jeg var faktisk ikke oppe i en ordentlig håndstående en gang. Da forstår dere hvilket detalj nivå vi jobber på?

Jeg har fått tre små del-øvelser å jobbe med for å perfeksjonere linjen min, aktivere skuldre og trekke inn ribbena ( eventuellt skyte armhulene bakover hvis det gir mer mening?) og justere over/underbalanse med fingrene. Dette er pirk, og presisjon, og det krever enormt med konsentrasjon og fokus. Gøy var det hvertfall, og jeg gleder meg så til fortsettelsen. Timene blir litt oppdelt da jeg bor i Kr.sand og Jon jobber i Oslo, men jeg har fått hjemmelekse og har lovet å være flink student inntil neste gang. Jeg skal jobbe med:

  • Jobbe med en stødig linje
  • Konsekvent inngang til min håndstående 
  • Nøysomme justeringer

Jeg har akkurat kommet inn døra hjemme i leiligheten i Kristiansand. Jeg var sulten som en ulv når jeg kom hjem, og det eneste jeg hadde i kjøleskapet var løk, en halv pakke karbonadedeig og to egg. I frysen fant jeg heldigvis en grønnsaksmiks, og vips hadde jeg wok. Maten ble slukt før jeg overhode tenkte tanken på å ta bilde av den. Det smakte faktisk helt himmelsk, så retten skal absolutt deles med dere senere. Jeg har tidenes søndagsfølelse i dag, i og med at jeg har vært i Oslo helt frem til i dag. Nå skal jeg få pakket ut, sette på et par maskiner med klær før jeg stuper i seng. Jeg er helt utslitt, og gleder meg så til å sove i min egen seng. 

Har dere hatt en fin start på uken? 

 

Smiiiiil Maren

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg