Ny mageøvelse

Som lovet så skal jeg dele litt av de nye øvelsene mine med dere. Først ut er en killer av en mageøvelse. Strak Situp i ribbevegg kaller jeg den. Det er sikkert mange som har testet situps hvor man har stangen (ribbeveggen) i knehasen, men her skal man altså ha strake ben, og la ribbevegg stangen i overgangen mellom vristen og ankelen. Det blir en mye lengre arbeidsvei, og dermed en mye tyngre øvelse. Jeg digger denne øvelsen, den er både krevende og utfordrende, samtidig som den er morsom og effektiv. 

Har du testet denne øvelsen før? Hvis ikke anbefaler jeg dere å teste den ut. Bare lov meg å vær veldig forsiktig når du klatrer opp. Jeg klatrer opp, lirker bena inn, og når jeg har kontroll så senker jeg meg rolig ned, også starter jeg øvelsen fra bunnposissisjon. 

 

Smiiiil Maren


8 kommentarer
    1. Denne øvelsen er det laget et stort apparat for og det har jeg testet ut. Jeg syns ikke den er så innmari bra, for å være ærlig. Det blir veldig mye blod som strømmer ned til hodet og det kan gjøre deg veldig svimmel, så du orker ikke så mange repetisjoner på grunn av den kvalmende følelsen. Tok den hos SATS i Sarpsborg (tror jeg) for ett år siden og hata den, ble kjempesvimmel og orket knapt å gjøre noen flere øvelser fordi det ble så ubehagelig. Kjæresten min, som også er PT ville ikke en gang ta den, fordi den virket litt utrygg også. Helt klart, det var en skikkelig killer for magen, men det finnes mange bedre og tryggere øvelser for magen, som “Toes 2 the Bar” (du henger i en stang, tar tærne til stanga og senke rolig ned, lov til å kippe litt ^^) eller en lettere variant benhev opp til albuene. Hva med magerulleren? Roll-out’en? Eller Crunch i TRX?

    2. Kristin: Klart det finnes mange andre, flere av de du nevner har vi shootet i helgen. Jeg synes denne er skikkelig rå, men helt klart ikke for alle 🙂

    3. Ser alltid etter flere og mer utfordrende mageøvelser, så denne ser super ut! Kanskje noe jeg helst ikke vil ta når jeg trener alene, men den skal definitivt prøves ut 🙂

    4. Hei blide Maren 🙂
      Har aldri kommentert bloggen din før, men er jevnlig inne og titter på innleggene dine. Tusen takk for så utrolig mye inspirerende treningsglede! Jeg blir så glad av mennesker som deg, som velger å glede seg over hverdagen og gjøre det beste ut av den:)
      Tirsdagsklem fra Lisa 🙂

    5. Lisa Marie Solberg: Så utrolig koselig at du valgte å kommentere akkurat i dag, spesielt siden du vanligvis ikke komenterer. Jeg blir så glad <3 Tirsdagsklem tilbake

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg