Hverdagsmat

Jeg fortsetter å dele hverdagsmat med dere. Jeg må understreke at dette er hverdgsmat, det er ikke gourmet som jeg har brukt flere timer på å stelle i stand med masse fancy ingredienser. Dette er enkelt og greit hverdagsmat, som ikke er spesielt komplisert å lage, ikke spesielt dyrt , rettene er også sunne og smaker godt – i mine øyne. I går delte jeg tacosalat med dere, og i dag er det fiskekaker som står på menyen. Jeg spiser mye fiskekaker, det er faktisk noe av det beste jeg vet. Jeg er alltid nøye med å sjekke hvor høy prosent ren fisk det er i fiskekakene. Jeg har alltid kjøpt 80% fiskekakene fra merket Lofoten, men disse har desverre en litt stiv pris. Denne uken er Lofoten fiskekakene på tilbud på Joker forresten! Det gjelder også karbonadedeig, så vet dere det! Fiskekakene fra fiskemannen har forresten 65% fisk og de er langt billigere enn de store fra Lofoten ( som i mine øyne er best på både mat og konsistens ) så det kan være et fint alternativ. 

Dette ser kanskje kjedelig ut, men som sagt i et kosthold er ikke alle rettene like fancy, så dette er helt usminket slik en av mine standard hverdagsmiddager ser ut. Jeg er latterlig glad i grønnsaker, og det dere ser på tallerkenen er kun porsjon en. Dampede grønnsaker med havsalt kan jeg spise som snacks. Utrolig sært, men helt sant. Jeg har også speltlomper til slik at jeg får en god karbohydratkilde med i middagen. Jeg har ofte trent før middag, og da er det viktig med godt påfyll. Jeg legger fiskekakene i lompene og lage ren slags wrap av det. Så godt!

Jeg fortsetter mer enn gjerne å dele hverdagsmåltider hvis dere føler det er til inspirasjon? 

 

Smiiiil Maren 

19 kommentarer
    1. Stooor fan av enkle, men sunne hverdagsmiddager, så jeg setter stor pris på at du deler dine forslag. 😀
      Takk Maren og ha en nydelig onsdag!

    2. Alltid kjekt med tips! 🙂 Tips til alternativ karb.kilde; bønner, linser og kikerter. Inneholder både trege karbohydrater, proteiner og masse gode næringsstoffer! 😀

    3. Synes det er supre tips, Maren. Sunne, kjappe middager er tipp topp for en småbarnsmor som meg! Tusen takk for at du deler, du er en stor inspirasjon. Ha en fin dag 🙂

    4. Kristin: Tusen takk for koselig kommentar. Jeg blir så glad for slike tilbakemeldinger <3 Det gir meg masse motivasjon til å fortsette bloggen og oppdatere hyppig. Tusen takk 🙂

    5. Lin: Tusen takk for tips. Selv forestrekker jeg speltlomper, hvregryn, rugbrød, fullkornspasta, søtpotet og fullkornsris som karbkilder, men det er supert med litt alternativer 🙂

    6. Supert med slike inspirerende innlegg! Det er en glede å lese din balanserte blogg, jeg digger tilnærmingen du har til trening og kosthold! Ikke fanatisk, men bevisst – helt super lesing 🙂 Fortsett GJERNE å tips oss om tilbudene som er på sunne produkter, glemmer ofte å sjekke dette selv, men leser bloggen din daglig 🙂 Takk! 🙂

    7. Guro: Åå så bra at du synes det var gøy, da skal jeg fortsette med det 🙂 Jeg er en racer på å holde styr på hvilke butikker som har tilbud på sunne matvarer. Min pappa eier en joker butikk så jeg har alltid kontroll på hvilke tilbud de har hvertfall 😀 Karbonadedeig på tilbud er jo helt genial tiom at det er så dyrt, og de fiskekakene er helt nydelige og med et fantastisk nøringsinnhold så disse to produktene er supre å få på tilbud. Takk for kosleig kommentar, det settes stor pris på <3 ha en deilig onsdag!

    8. Fiskekaker er såå godt og enkelt! Må ha potetstappe til, vi da 😉
      Fiskemannen har også fiskekaker med 80% innhold av fisk, og etter min mening mye bedre enn Lofoten sine – og noe billigere faktisk 🙂

    9. Supert at du deler hverdagsmaten din, så fortsett med det:) synes du har den beste og mest inspirerende bloggen av alle!:)

    10. Når man snakker om tilbud så tenkte jeg bare å tipse deg om at God morgen-yoghurtene du er så glad i er på tilbud til 7,90,- på Mega akkurat nå!
      Takk ellers for alle gode mattips, finner mye inspirasjon her 🙂 Ha en nydelig onsdag! 🙂

    11. har ofte liknende:) prikken over ien her er et stekt egg sammen med fiskekakene eller litt avocado (for å få litt fett inn i et ellers magert måltid, pluss det smaker godt!)

    12. Å, det så godt ut! Jeg trodde jeg var den eneste som likte dampede grønnsaker som snacks. Haha, så feil kan man ta. Men jeg tror jeg er litt særere enn deg, da jeg liker det enda bedre om de har ligget i kjøleskapet og blitt litt kalde. Jeg synes det er så godt at jeg nesten blir flau 🙂 Ha en fin kveld, Maren! Jeg gleder meg alltid til å lese de nye innleggene på bloggen din. Smilet ditt sprer mer glede enn du aner <3 Klem

    13. Hei! Et lite tips om de nye godMorgen Zero yougurtene, som du kanskje allerede visste 😀 Hvis du har narvesen appen, så får de de til 10kr, frem til 20 oktober 🙂 I tillegg får du hver tredje gratis! Jeg hr ivertfall hamstret, hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg